Citat:
Ursprungligen postat av
Pica-pikant
Tror mest det är du som känner dig träffad.
På vilket sätt? Jag är invandringsmotståndare, vilket innebär att jag inte är anhängare till integration.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pica-pikant
Bristande integration är ett faktum. Sen kan man ju antingen anse att det är medborgarna eller statens ansvar att se till att folk blir integrerade, eller att det skall stå var och en fullt fritt att inte bli integrerad och sen dö i COVID19 pga. detta. Jag la ingen värdering i det.
Jag vill inte att någon ska dö i Covid-19. Dom somalier som har dött av Covid-19 på svenska sjukhus, hade med stor sannolikhet överlevt, ifall dom hade stannat kvar i Somalia. Somalia har drabbats anmärkningsvärt lindrigt av epidemin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pica-pikant
En annan sak är ju att man inte fattar att sitter man som statsepidemiolog eller beslutsfattare så kan man inte sätta hela landet i karantän och lockdown så fort någon hostar lite skumt någonstans i världen. Folk kommer nämligen inte att acceptera att få liv och ekonomi totalt omkullryckta var och vartannat år.
Att stänga ner ett samhälle, ska inte vara förstahandsåtgärden mot en hotande epidemi. Förstahandsåtgärden ska vara att stoppa epidemin vid gränsen. Att man tvingas stänga ner ett samhälle, kan ses som tecken på ett misslyckande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pica-pikant
Att vara hobbyepidemiolog är världens lättaste yrke. Du utmålar alltid det värsta tänkbara scenariot och du kan alltid kräva de hårdaste åtgärderna.
Ifall man agerar tidigt, så klarar man sig med förhållandevis lindriga åtgärder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pica-pikant
I de 99/100 där du har fel spelar det ingen roll. Den gången det visar sig att du har rätt kan du förnöjsamt klappa dig själv och dina gelikar på axlarna och berömma er själva hur förutseende ni var.
Jag har större krav på Anders Tegnell, än att han ska sitta ner och hoppas att det 100:e fallet ska gå lika bra som dom tidigare 99. Anders Tegnell bör ta alla 100 fall på allvar, eftersom man inte vet vilket fall som kommer att sluta illa.
Ifall Anders Tegnell inte gör någonting annat än att hoppas att allt ska gå bra, så kan vi vara utan Anders Tegnell. Och vi kan vara utan hela Folkhälsomyndigheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pica-pikant
Lite som spåtanter som förutspår att ett gäng kändisar skall dö varje år. Spelar ingen roll att de haft fel i 15 år, när de väl träffar rätt av slumpen så kan de leva på det i många år framöver.
Det där var ett ganska löjligt försvar av Anders Tegnells misslyckande. På vilket sätt blir Anders Tegnells misslyckande mindre, av att några spåtanter misslyckas med att förutse när kändisar avlider?