2020-09-08, 23:25
Medlem
Trots all dynga som de 22 forskarna skrämt upp den svenska befolkningen med så tycker jag nästan det börjat bli synd om dem. Först blir dem gjorda till åtlöje inför hela världen och nu polisanmälda.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/forskare-brottsmisstankt-efter-antikroppsstudie/
Citera
2020-09-08, 23:25
Moderator
Chantres avatar
Region Skåne har börjat med drive-in tester. Går så där.

Citat:
Under måndagen startade region Skånes bilburna självtester för covid-19 och redan från start har trycket varit högt. I Lund finns inga lediga tester förrän nästa vecka.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hogt-tryck-pa-regionens-bilburna-sjalvtester

Hinner inte mängden virus minska på en veckas fördröjd provtagning?
Citera
2020-09-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Trots all dynga som de 22 forskarna skrämt upp den svenska befolkningen med så tycker jag nästan det börjat bli synd om dem. Först blir dem gjorda till åtlöje inför hela världen och nu polisanmälda.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/forskare-brottsmisstankt-efter-antikroppsstudie/
"Sven Britton, professor emeritus i infektionssjukdomar och en av testpersonerna i studien, har tidigare ryckt ut till forskarnas försvar. De är ”värda beröm, inte åtal”,

Undra hur julbordet går hos familjen Britton i år.
Citera
2020-09-08, 23:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det ligger inom Folkhälsomyndighetens kompetensområde. Det är därför de är 500 anställda.

I så fall ligger det inom mitt kompetensområde att uttala mig inom epidemiologi
Citera
2020-09-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hur kommer det sig att Sverige är ett land där man inte har sett en stor ökning av fall efter att man har öppnat upp skolorna igen och liknande? Jämfört med andra länder? Är det verkligen så att de flesta högskolestudenter/universitetsstudenter har immunitet redan?
Varför skulle de inte ha immunitet?
Citera
2020-09-08, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
I så fall ligger det inom mitt kompetensområde att uttala mig inom epidemiologi
Möjligt, men Folkhälsomyndigheten arbetar med folkhälsa och inte bara epidemiologi.
Citera
2020-09-08, 23:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11

Tvärtom är det ju så att de visar på integritet och analysförmåga. Pandemin är inte över.
Citera
2020-09-08, 23:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
T-cellsimmunitet.
Varför finns inte det i andra länder, t. ex. Spanien?
Citera
2020-09-08, 23:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Möjligt, men Folkhälsomyndigheten arbetar med folkhälsa och inte bara epidemiologi.

Man får ha en väldigt bred definition på folkhälsa om man inkluderar avfallsproblem för munskydd och jämställdhetsfrågor beträffande medborgarnas möjligheter att jobba hemma.
Citera
2020-09-08, 23:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Därför att inte ens 10% av befolkningen bär på antikroppar.
Citera
2020-09-08, 23:42
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
T-cellsimmunitet.

Den borde inte vara så fasligt mycket högre än i andra länder? Eller du tänker kanske inte på korsimmunitet?
Citera
2020-09-08, 23:43
Medlem
Citat:
säger inte att dom inte har immunitet. Men det är ju många studenter runt om i landet. Och vissa bor ju hemma, skumt att vissa inte har blivit smittade och spridit det vidare bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in