2020-09-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Jag avstod min sommarsemester i solidaritet med sjukhuspersonal. Gjorde du?
Jag hade två veckor i Italien i solidaritet med deras ekonomi.
Citera
2020-09-08, 17:15
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Du fortsätter dra siffror ur röven, en klassiker hos troll. Finns inga verifierade siffror på det du påstår. Däremot finns det siffror på att de flesta stackare som fått vandra vidare eller blivit väldigt dålig i nästan alla fall varit sårbara utifrån annan sjukdomsbild.
Men som sagt, det är endast några promillen som får allvarliga skador efter en Corona infektion!

Om de enda studierna som gjorts på ex. testiklar post mortem har visat skador på närmare 100% så kan man inte anta att man inte har skador förrän man har undersökt saken eller hur? Sen har vi dessutom klara data från SARS-1 där ex. lungskadorna fortfarande sitter i för de som fick de som fick SARS 18 år sen.
Citera
2020-09-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om det skulle vara 80k som blivit sjuka men testen har för högt CT-värde så det är antagligen bara hälften eller färre som faktiskt blivit sjuka. Gissningsvis har 90% av de sjukhusinskrivna fått långtidsskador som de kanske aldrig återhämtar sig från. Därtill ska tilläggas de psykologiska problem som en stor majoritet av alla de insjuknade får, det är ingen grej som din restaurant kommer ersätta.
Oj vilket svammel. Bara hitte på och siffror efter eget tycke.

Undersökningar visar dessutom på att uppmaningar om att riskgrupper och äldre skulle hålla sig isolerade har fått större negativa konsekvenser än vad Corona viruset gjort.
Citera
2020-09-08, 17:20
Medlem
Citat:
Om de enda studierna som gjorts på ex. testiklar post mortem har visat skador på närmare 100% så kan man inte anta att man inte har skador förrän man har undersökt saken eller hur? Sen har vi dessutom klara data från SARS-1 där ex. lungskadorna fortfarande sitter i för de som fick de som fick SARS 18 år sen.
Lögn, finns ingen studie som visar på 100% bestående lungskador på de som fick sars. Sluta hitta på.
Finns heller ingen studie som kan påvisa att skador på testiklar skulle vara på grund utav Corona.

Varför sitter du bara och hittar på och delar med dig av info från tvivelaktiga ”rapporter”!?
Citera
2020-09-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Anledningen till att Norge och Danmark har fler fall än Sverige är för att man med sin aggressiva smittspårning runt smittade personer hittar asymtomatiska fall för att få stopp på spridningen.

I Sverige blir det ett mer slumpvis urval av vilka som testas istället för aggressiv testning runt bekräftat smittade personer, och då hittar vi sannolikt färre.

Jag misstänker att Norge och Danmark kommer ha en nedåtgående trend igen om någon månad när folk börjat ta läget på allvar samtidigt som man försöker hitta alla smittade. Medans vi i Sverige kommer ha en uppåtgående trend då alla asymtomatiska som vi i dagsläget missar i vår obefintliga smittspårning fått smitta fritt.

I dagsläget kan vi dock njuta av låga smittotal i statistiken. Det gör även jag som är kritiskt till FHMs agerande under det här året.

EDIT: Kan tilläggas att både Danmark och Norge testar många fler / invånare än Sverige, även om vi bättrar oss även där.

Bra inlägg,
längst till höger i den här bilden här ser man att Danmark testar över 4 gånger mer än Sverige
https://i.imgur.com/xg4aSb8.jpg

och även om Norge och Finland testar mer än Sverige har Sverige mer fall ändå vilket säger att Sverige testar för lite.
Citera
2020-09-08, 17:27
Medlem
Citat:
Om det skulle vara 80k som blivit sjuka men testen har för högt CT-värde så det är antagligen bara hälften eller färre som faktiskt blivit sjuka. Gissningsvis har 90% av de sjukhusinskrivna fått långtidsskador som de kanske aldrig återhämtar sig från. Därtill ska tilläggas de psykologiska problem som en stor majoritet av alla de insjuknade får, det är ingen grej som din restaurant kommer ersätta.
Min restaurant?
Jag frågade, det är ju ca 90.000 kända fall i Sverige, om man använder dig som källa så menar du att ca 40.000 av dessa kommer få permanenta skador. Vill bara kolla så jag fattat dig rätt.
Citera
2020-09-08, 17:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Journalisten Mats Engström:

https://mengstrom.blogspot.com/2020/09/folkhalsomyndigheten-bromsade-starten.html?fbclid=IwAR2mx2nFD1wzo9u6DfZjavvr-at83KQ50QgqhUDe-UJRksWX xDa8ftYao2c&m=1

Intressant, men det var efter en begäran ifrån Folkhälsomyndigheten som regeringen klassade covid-19 som en allmänfarlig och samhällsfarlig sjukdom.

Sedan har Folkhälsomyndigheten försökt förklara sitt agerande gentemot MSB med att man inte ville att det skulle skickas ut olika budskap.

Jävligt synd dock att inte MSB:s budskap hörsammades av regionen och kommuner. Vi var, som sagt var "sena på bollen" när det gällde att köpa in skyddsutrustning, vilket inte ens hade behövts om regionerna följt lagstiftningen om att hålla tillräckligt stora lager. Det finns utrymme för juridiska efterverkningar när det gäller detta.
Senast redigerad av Ola Schubert 2020-09-08 kl. 17:34.
Citera
2020-09-08, 17:33
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Min restaurant?
Jag frågade, det är ju ca 90.000 kända fall i Sverige, om man använder dig som källa så menar du att ca 40.000 av dessa kommer få permanenta skador. Vill bara kolla så jag fattat dig rätt.

Du kan inte anta att alla som blivit testade positiva har varit sjuka, det är en enorm felpotential i virustestet för de har ett CT värde som är alldeles för högt (över 30). Så när det är någon som säger att de varit sjuka trots att de inte ens haft feber och sen springer världsrekordtider rör det sig antagligen om en falsk positiv. Så svårt är det inte att fatta om du betänker vad ett CT-värde över 30 betyder rent logaritmiskt.
Citera
2020-09-08, 17:34
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Lögn, finns ingen studie som visar på 100% bestående lungskador på de som fick sars. Sluta hitta på.
Finns heller ingen studie som kan påvisa att skador på testiklar skulle vara på grund utav Corona.

De som fick lungkador av SARS-1 har dem fortfarande, googla så får du se.
Citera
2020-09-08, 17:49
Medlem
Citat:

Du menar att 100% av de som fick permanenta lungskador, så har fortfarande 100% permanenta lungskador?
Citera
2020-09-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Bra inlägg,
längst till höger i den här bilden här ser man att Danmark testar över 4 gånger mer än Sverige
https://i.imgur.com/xg4aSb8.jpg

och även om Norge och Finland testar mer än Sverige har Sverige mer fall ändå vilket säger att Sverige testar för lite.

Har norge börjat testa först nu? För de har just klassat sig själva som rött land.

Nu har myndigheterna klassificerat smittspridningen i Norge till "röd nivå". Detta efter att 21 nya smittade per 100 000 invånare uppmätts de senaste 14 dagarna, rapporterar NRK.
Citera
2020-09-08, 17:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

I alla fall dykare i Innsbruck. Jag själv har dock inte märk av någon sämre kondition, trots att jag låg lindrigt sjuk i covid-19 i våras. Det enda jag märkte var att den första promenaden efter att jag tillfrisknat var väldigt jobbig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in