2020-09-08, 11:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
WHO varnar för ny Coronatopp. Är väl ingen som är direkt förvånad?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Och,fan:Vare sig lockdown eller ansiktsmasker hos allmänheten hjälper alltså. Storbritannien har, för övrigt fler döda i covid-19 per miljon invånare än Sverige. Men ändå har de, än så länge, färre rapporterade covid-19 fall per miljon invånare än vad vi har.

Försök att förklara dom siffrorna!
Citera
2020-09-08, 11:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Förstår inte varför du vill negligera Covid19. Att det främst är äldre och andra i riskgrupper som riskerar att drabbas hårt är det ingen som förnekat. Det är liksom ingen nyhet. Det gör inte sjukdomen mindre allvarlig. Trots allt är det väl 600 styckenunder 70 år som dött också. Adam Alsing är ett exempel.
Den kinesiska läkaren som slog larm om sjukdomen innan han själv insjuknade och dog 35 år gammal. I Sverige har ett flertal läkare dött. Var även någon sjuksköterska i 30 årsåldern som avled. Helt utan kända underliggande sjukdomar.

Kan man lita på att den kinesiska läkaren dog av C19? Vi snackar nu om en kommunistisk diktatur som avrättar flest människor i världen, sätter muslimer i koncentrationsläger och inte drar sig för varken tortyr eller hjärntvätt av oliktänkande. Läkaren kanske bara var lite för ”jobbig” för partiet så de ”löste” problemet.
Citera
2020-09-08, 11:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Och,fan:Vare sig lockdown eller ansiktsmasker hos allmänheten hjälper alltså. Storbritannien har, för övrigt fler döda i covid-19 per miljon invånare än Sverige. Men ändå har de, än så länge, färre rapporterade covid-19 fall per miljon invånare än vad vi har.

Försök att förklara dom siffrorna!

Vad tycker du är roligt med att folk dör i mängder i Storbritannien? Är det för att de rekommenderas bära munskydd i mataffärer som gör att du tycker det är roligt? Har lite svårt att se komiken måste jag erkänna. Det är ändå inget som lär ändra på WHO:s rekommendationer rörande munskydd. Även jag är fast övertygad om att om man sätter ett filter framför mun och näsa minskar man smittspridningen. Utan dessa rekommendationer hade det kanske varit dubbelt så illa nu. Allt ingår i ett sammanhang.

I Sverige har vi trots råd om social distansering och råd om ständig handtvätt 6000 döda. Kan vi då dra slutsatsen att social distansering eller handtvätt är onödigt? Knappast. Det bidrar till att hålla ned smittspridningen, men det finns det även andra åtgärder som OCKSÅ gör.

Att de har färre rapporterade fall kan ju bero på att färre har fångats upp genom mätningar.
Citera
2020-09-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Detta var bland det sjukaste jag läst!

Flokimmunitet har aldrig været planen. Ved du ikke det endnu, er det bare at slå op på side 532 i Book Of Excuses.
Citera
2020-09-08, 11:54
Medlem
När den senaste "puckeln" kring antalet fall kom i Augusti efter semestern så såg vi samma trend i Norge och Danmark dagarna innan med ökande antal fall innan vi såg det i Sverige. Sedan sjönk det igen.
Det blir intressant att se huruvida det blir likadant nu. Dock var måndagssiffran igår den näst lägsta på 5 veckor i Sverige.
Citera
2020-09-08, 12:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det sjuka vore om de inte spekulerade fritt om alla tänkbara varianter för att sen välja den vettigaste vägen.
Haha, ja, du är för go! Att spekulera om något så etiskt förkastligt är ju snudd på vansinne anser jag.
Citera
2020-09-08, 12:24
Avslutad
Intressant om det här skulle stämma...? ”Coronavirus direct cause of death for 89% of Italy’s COVID-19 victims”

Det är väl raka motsatsen mot vad man trodde i Italien tidigare...? Så vi har nog inte alla facit än (fast vi hade väl en analys i Östergötland, så då var väl kanske den saken utredd).

Från juli dock, har bara inte hört mer om det.

”The new coronavirus has directly caused the death of 9 out of 10 of Italian COVID-19 victims, a study released on Thursday said, shedding new light on the epidemic which mainly struck the country’s northern regions.

However, health authorities said many of those who died were also affected by other ailments and this provoked a fierce debate on whether the virus was the actual cause of death.

The study published by the Superior Health Institute and National Statistics Institute ISTAT showed the coronavirus was the direct cause of death for 89 per cent of the 4,942 victims in the sample.”

https://globalnews.ca/news/7184972/italy-coronavirus-deaths-cause/
Citera
2020-09-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ingen ska berätta vem som smittats men att smitta finns, det måste skolorna tala om.

Måste de?

Jag skummade igenom smittskyddslagen lite snabbt och hittade inget.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/smittskyddslag-2004168_sfs-2004-168

Det som framgår är att smittspårning ska utföras men det sker av läkare.
Citera
2020-09-08, 12:31
Medlem
Citat:
Haha, ja, du är för go! Att spekulera om något så etiskt förkastligt är ju snudd på vansinne anser jag.

Vad exakt är det etiskt förkastliga i denna hypotetiska fråga kring frivilliga?

För mig är det ungefär samma som de som ställer upp i en fas2-studie gällande vaccin..
Citera
2020-09-08, 12:33
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Nu kommer du få höra att dödsorsaksintygen är "falska" och att nästan alla har dött av andra orsaker och de som inte dog av andra orsaker hade ändå dött nästa vecka av andra orsaker..., så ingen har egentligen dött av Corona i Sverige. Tvärtom har pandemin räddat en massa liv, eftersom färre dör av influensa i år....

Det är lite som med sketchen av Tage Danielsson och Harrisburg.

https://www.youtube.com/watch?v=-RpUlDtANyg

Och vad gäller influensa så mäts dödsfallen på samma sätt som vi mätt de som dött MED covid-19

Så analogt med ditt inlägg borde det bli att ingen dör av influensa heller. (asgarv)

Läste precis att riksdagen öppnar idag efter sommarledigheten.
När sjukhuspersonal jobbar skiten av sig och inte fått normal semester sitter landets politiker på sommarledighet.
Fy katten vad ruttet.
Inte heller har de fattat att kriminella tar över landet (OT)
Citera
2020-09-08, 12:33
Medlem
Citat:
Vad tycker du är roligt med att folk dör i mängder i Storbritannien? Är det för att de rekommenderas bära munskydd i mataffärer som gör att du tycker det är roligt? Har lite svårt att se komiken måste jag erkänna. Det är ändå inget som lär ändra på WHO:s rekommendationer rörande munskydd. Även jag är fast övertygad om att om man sätter ett filter framför mun och näsa minskar man smittspridningen. Utan dessa rekommendationer hade det kanske varit dubbelt så illa nu. Allt ingår i ett sammanhang.

I Sverige har vi trots råd om social distansering och råd om ständig handtvätt 6000 döda. Kan vi då dra slutsatsen att social distansering eller handtvätt är onödigt? Knappast. Det bidrar till att hålla ned smittspridningen, men det finns det även andra åtgärder som OCKSÅ gör.

Att de har färre rapporterade fall kan ju bero på att färre har fångats upp genom mätningar.

Jag som har mörkare humor än dig kan förklara vad som är roligt. Att en hel jävla värld av människor plötsligt går runt som idioter med munskydd och är livrädda för precis allting är roligt, och att de dör ändå är ironiskt.

Det är helt enkelt ett sånt jävla enormt misslyckande för jordens befolkning.

Det är alltså inte kul när folk dör. Precis som när alarmister skrattar åt Tegnell så betyder det ju inte att de skrattar åt de dödsfall de anser att Tegnell är ansvarig för.
Citera
2020-09-08, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Måste de?

Jag skummade igenom smittskyddslagen lite snabbt och hittade inget.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/smittskyddslag-2004168_sfs-2004-168

Det som framgår är att smittspårning ska utföras men det sker av läkare.
Det är ju den enskilde som får ta det ansvaret idag vad jag sett och hört ..en sjuk person ska behöva ringa runt alla den haft kontakt med..i mina öron låter det inte "normalt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in