2020-09-08, 01:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Jag förstår, du vill inte ta intryck av anhöriga, ME-sjuka eller professionella på Flashback, utan köra din egna begränsade kunskap in i kaklet. Det kan ingen hindra dig ifrån. Det blir dock inte särskilt intressant för oss andra, särskilt inte när du applicerar det på två flickor som blev mördade av sin mamma och pappa.

Såvitt jag fått info om mördades båda barnen bara av en förälder - med största sannolikhet pappan. Precis som han också ensam mördade sin hustru.
Mamman var dock med i mordbesluten och den tidigare planeringen enligt ett underskrivet avskedsbrev några dagar tidigare.

Om hon verkligen var införstådd att morden skulle ske just där och då på detta brutala sätt har dock inte framkommit några bevis på. Dessutom tog hon ju inte heller sitt liv som hon skrivit i avskedsbrevet att hon planerade att göra
Slutresultatet blev inte det som står i avskedsbrevet.

Eftersom allas död framstår som utförda i all hast utan lugnande substanser till barnen, utan att Hanna suiciderade och ett rätt märkligt val av en utomhus-sladdvinda för Oskar, är det nog mycket som talar för att beslutet om själva tidpunkt för morden skedde rätt plötsligt. Inte efter lång noggrann förberedelse och planering.

Då ställer sig frågan om Hanna verkligen var delaktig i beslutet att det skulle ske just då på detta sätt? Eftersom endast en förälder genomfört strypningen och kvävningen av barnen, enligt forensiska fynd refererade av chefsåklagaren till mig, finns det ju en möjlighet att detta inte har genomförts på det sätt som Hanna ville och som de kommit överens om - utan kanske bara var vad den handgriplige mördaren, Oskar, själv ville just då.

Om man inte har funnit några bevis för att även Hanna deltagit i strypningen och kvävningen av barnen, borde hon på PT pekats ut som misstänkt för anstiftan av två mord genom sin underskrift på avskedsbrevet. Men inte misstänkt för att ha genomför mord som hon rimligen varken deltagit i eller ens kanske ville skulle ske just där och då på detta sätt.
Oskar borde pekas ut som misstänkt för att ha genomför strypmordet av Hanna och sannolikt också ensam genomfört morden på båda barnen.

Polisen bör referera de fynd man hittat, finns inga fynd att Hanna handgripligen mördat någon, borde hon inte pekas ut som misstänkt mördare, utan misstänkt anstiftare. I stort sett lika allvarligt brott och naturligtvis förfärligt det också. Men polisen ska inte avkunna domar - de ska enbart referera fynd och därav uppge vad någon är misstänkt för att ha gjort.
Senast redigerad av Solglittret 2020-09-08 kl. 01:10.
Citera
2020-09-08, 01:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tror du att en 14-åring som beskrivs väldigt klok inte har en central roll när det kommer till skolan?
För bedömning.
Det är skolpsykolog, skolsköterska, kurator, specialpedagog och mentor inblandade.
Förutom rektorer.
På möte 2017 står det att "Under mötet beslutades också att flickan ska få träffa skolans nya kurator för att lära känna henne."

Det har säkert varit möten där hon inte orkar närvara men skulle alla totalt ha fallerat i sina resp yrkesroller och glömt bort A?
Barnen har flera olika lärare, är ensamma med dem vissa dagar.
A beskrivs som väldigt klok enligt hennes väninna som hon träffar varje söndag, de har även kontakt med via nätet.
Hon sitter inte i ett vakuum och hon kan prata.

Samtidigt träffar en barnneurolog och utreder M i ett halvår och det har säkert skett med A likaväl. Han har också pratat med barnen.

Jag får en obehaglig känsla att åtminstone 1 förälder var närvarande vid alla möten/ utredningar m.m. med barnen?
Den där O verkar ha varit som ett tuggummi under en sko, kontrollbehov de luxe. Ryser....😰
.
Citera
2020-09-08, 01:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Det är en fröjd att de att de som tidigare stack huvudet i sanden för Hannas brott numera nästan undantagslöst lyser med sin frånvaro. En del har vackert ändrat sig och är fortfarande kvar i tråden, andra försvann när föräldrarnas lika ansvar för morden avslöjades av polis.
Det har gett möjligheter att diskutera även Hannas roll i morden, i allt från beslut, planering, förberedelser direkt innan brottet , genomförande av morden, hennes personlighet och svårigheter i ljuset av att vi alla fått veta och accepterat hennes skuld.
En nog så viktig pusselbit när man ska förstå detta fall och för att identifiera fall i framtiden. Att förneka halva orsaken till att barnen mördades ger ingen möjlighet till att skydda framtida barn.
Om dessa mordiska mödrar.

Det slog mig att jag nog inte sett nåt familicide i samråd och sällan mfs heller där det är olika mordmetoder?
Om flera barn alltså.
Bara byte om intox misslyckas. För övrigt är det rätt enkelspårigt, som om hjärnan går autopilot?

Det är plast över huvudet, gasade barn. Intoxikerade, dränkta barn, knivhuggna, strypta barn.
Tror inte psykos vid PPD är så värst variabel heller när jag tänker efter.
Citera
2020-09-08, 01:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
En är strypt. Inga spår av L'm.
En är kvävd. Spår av L'm.

Nej du har fel.
Enligt polisen hade ingen flicka någon aktiv substans, endast spår, av sömnmedel i kroppen.
Första obduktionsprotokollet i FUP för fickorna omtalar att detta barn är kvävt till döds, Det framkommer inte om det fanns läkemedel i hennes kropp, den texten är maskad.
Andra barnens obduktionsprotokoll omtalar att denna flicka har strypts ihjäl, inte heller där framkommer uppgifter om läkemedel - allt är maskat.
Vilken flicka som avses med vilket obduktionsprotokoll framgår inte heller.

Du hade redan tidigare väldigt svårt att läsa FUP och förstå obduktionsprotokoll. Du trodde inte på att Oskar dog sist, du förstod inte att ”bragts om livet” betyder att vederbörande blivit mördad du läser inte rätt ens i barnens obduktionsprotokoll.

Så nej ditt påhittade påstående att Moa kvävts ihjäl är bara ett rent påhitt från dig och inte underbyggt av några officiella fakta - men du postar uppgiften i tråden som om det vore bekräftade fakta.
Citera
2020-09-08, 01:21
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag får en obehaglig känsla att åtminstone 1 förälder var närvarande vid alla möten/ utredningar m.m. med barnen?
Den där O verkar ha varit som ett tuggummi under en sko, kontrollbehov de luxe. Ryser....😰
.

Den känslan har jag också fått. En av de få texter som Agnes skrivit till en facebook väninna löd
”A girl has nothing to say” . Det är en rad ur en låt, men det är ändå lite tänkvärt att Agnes valde just det uttrycket. Frågan är väl hur mycket inflytande över sitt liv den snart byx- och moppemyndiga Agnes egentligen hade. Med vid skolmöten och planeringen för framtiden i skolan verkar hon inte varit.
Citera
2020-09-08, 01:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej du har fel.
Enligt polisen hade ingen flicka någon aktiv substans, endast spår, av sömnmedel i kroppen.
Första obduktionsprotokollet i FUP för fickorna omtalar att detta barn är kvävt till döds, Det framkommer inte om det fanns läkemedel i hennes kropp, den texten är maskad.
Andra barnens obduktionsprotokoll omtalar att denna flicka har strypts ihjäl, inte heller där framkommer uppgifter om läkemedel - allt är maskat.
Vilken flicka som avses med vilket obduktionsprotokoll framgår inte heller.

Du hade redan tidigare väldigt svårt att läsa FUP och förstå obduktionsprotokoll. Du trodde inte på att Oskar dog sist, du förstod inte att ”bragts om livet” betyder att vederbörande blivit mördad du läser inte rätt ens i barnens obduktionsprotokoll.
Tönt.

Spår innebär att det finns ämne i kroppen av läkemedel. En rest.
Aktiv eller inte har du inte en susning om.
Så behåll du ett blivande utlägg om metaboliter och utsöndring som du googlat.
Citat:
Så nej ditt påhittade påstående att Moa kvävts ihjäl är bara ett rent påhitt från dig och inte underbyggt av några officiella fakta - men du postar uppgiften i tråden som om det vore bekräftade fakta.
Jag hittar inte på mer än dig om den hangriplige trippelmördaren.
Så skit du i det.
dubbelmördaren Hanna har handgripligen kvävt med en kudde.
Det är officiella fakta från och med nu.
För att jag säger det.
Jag brukar spela in mina patienter. Fast det är förbjudet. Jag är överläkare på medicinkliniken sen decennier.
Jag tänker inte lämna transkript av inspelat samtal från min källa.
Du får tro mig på mitt ord.
.
.
Senast redigerad av develi 2020-09-08 kl. 01:27.
Citera
2020-09-08, 01:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Tönt.

Spår innebär att det finns ämne i kroppen av läkemedel.

Jag hittar inte på mer än dig om den hangriplige trippelmördaren.
Så skit du i det.
dubbelmördaren Hanna har handgripligen kvävt med en kudde.
Det är officiella fakta från och med nu.
För att jag säger det.
Jag brukar spela in mina patienter. Fast det är förbjudet. Jag är överläkare på medicinkliniken sen decennier.
Jag tänker inte lämna transkript av inspelat samtal.
Du får tro mig på mitt ord.
.

Citat:
Moa är kvävd.

Ja du påstår ju också att Moa är kvävd till döds - på lika obekräftade grunder. Det är inte jag som felaktigt påstår att något är officiella fakta - det är du.

Det är inte förbjudet att spela in ett samtal man själv deltar i - vare sig det sker i telefonen, över nätet eller i fysisk verklighet. Ingen annan behöver heller informeras om att samtalet spelas in. Det är fullt lagligt att göra så.
Det är däremot inte tillåtet att spela in samtal mellan andra om man inte själv deltar.

Tänk - där har du också fel.
Senast redigerad av Solglittret 2020-09-08 kl. 01:41.
Citera
2020-09-08, 01:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja du säger ju också att Moa är kvävd till döds - på lika obekräftade grunder. Det är inte jag som felaktigt påstår att något är officiella fakta - det är du.

Det är inte förbjudet att spela in ett samtal man själv deltar i - vare sig det sker i telefonen, över nätet eller i fysisk verklighet. Ingen annan behöver heller informeras om att samtalet spelas in. Det är fullt lagligt att göra så.
Det är däremot inte tillåtet att spela in samtal mellan andra om man inte själv deltar.

Tänk - där har du också fel.
Ja. Det är liksom ursprunget till ditt malande.
Kvävd av sin hemska mor som önskat livet ur henne.

Det är förbjudet att spela in patienter så lägg ner din fjant.
Du är bortgjord igen. ✔️
Citera
2020-09-08, 01:45
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Nej.
Det har aldrig ältas nån sån paranoia.

Så du anklagar barnneurolog EE.

Vad har du att presentera för konspirationer?
Paranoia eller ej, konspirationer eller ej, så har detta ältats i tråden. Men det kanske var innan du kom in här som en stormvind och på ditt sedvanliga vis köper allt som polisen säger och med näbbar och klor försvarar dessa myndighetspersoner helt okritiskt.
Kan du inte finna det något minsta märkligt, att två föräldrar handlar som dessa avskyvärda barnamördare gjort? Jag kan inte begripa hur man som du, år efter år fortsätter att "försvara" deras handlande. Tack och god natt!
Citera
2020-09-08, 01:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Paranoia eller ej, konspirationer eller ej, så har detta ältats i tråden.
NEJ. Är du helt borta?

Inte sen Höglund grävde fram hans namn via att kontakta skolan.

Så vad har du för konspirationer om sektionschefen på barnneurologen?

Du har äran att vara först ut:
Citat:
. Och jag tror ju inte ens på att barnens diagnoser kommit till på ett renhårigt sätt.
Solglittret och pianot och nån patetisk svans på 1 cm som piper till emellanåt försvarar barnamördaren Hanna.

Lär dig se skillnad på skribenter:
Citat:
Kan du inte finna det något minsta märkligt, att två föräldrar handlar som dessa avskyvärda barnamördare gjort? Jag kan inte begripa hur man som du, år efter år fortsätter att "försvara" deras handlande.
Senast redigerad av develi 2020-09-08 kl. 01:57.
Citera
2020-09-08, 01:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ja. Det är liksom ursprunget till ditt malande.
Kvävd av sin hemska mor som önskat livet ur henne.

Det är förbjudet att spela in patienter så lägg ner din fjant.
Du är bortgjord igen. ✔️

Nej det är inte förbjudet att spela in patienter. Många sjukvårdsanställda bär body cameras idag fr a på akuten. Det är mycket vanligt att läkare spelar in telefonsamtal för att sedan kunna journalföra korrekt efter telefontidens slut. Vanligen raderas detta efter journalföring då det annars måste sparas enligt GDPR regler, vilket är lite trassligt.
Idag spelas alla operationen som sker med titthål på större sjukhus in, även ljudet, dessa sparas som en journalhandling enligt GDPR. Diskussion pågår om även de flesta andra operationen borde spelas in. Många har också inspelningsutrustning som kan slås på vid behov på mottagningsrum.
Så såväl patienters operationer som samtal med patienter spelas in i Sverige - varje dag.
Tror du att det också är förbjudet att spela in en patient som lämnar meddelande på mottagningens telefonsvarare...? För att du påstår att det är ”förbjudet att spela in patienter”. Du cyklar omkring långt ute i ödemarken, det vet du sannolikt också - för du postar alltmer osammanhängande ju mer frustrerad du blir

Nej jag tror inte att Hanna kvävde och ströp ihjäl sina barn.
Det tror de flesta andra deltagare i denna tråd inte heller. De flesta är rätt övertygade om att Oskar var den som var kapabel att ensam strypa och kväva ihjäl tre personer.
Du är nog rätt ensam om du tror att Hanna ströp ihjäl något barn.
Senast redigerad av Solglittret 2020-09-08 kl. 02:05.
Citera
2020-09-08, 02:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej det är inte förbjudet att spela in samtal med patienter. Många sjukvårdsanställda bär body cameras idag fr a på akuten. Det är mycket vanligt att läkare spelar in telefonsamtal för att sedan kunna journalföra korrekt efter telefontidens slut. Vanligen raderas detta efter journalföring då det annars måste sparas enligt GDPR regler, vilket är lite trassligt.
Idag spelas alla operationen som sker med titthål på större sjukhus in, även ljudet, dessa sparas som en journalhandling enligt GDPR. Diskussion pågår om även de flesta andra operationen borde spelas in. Många har också inspelningsutrustning som kan slås på vid behov på mottagningsrum.

Nej jag tror inte att Hanna kvävde och ströp ihjäl sina barn.
Det tror de flesta andra deltagare i denna tråd inte heller. De flesta är rätt övertygade om att Oskar var den som var kapabel att ensam strypa och kväva ihjäl tre personer.
Du är nog rätt ensam om du tror att Hanna ströp ihjäl något barn.
Det är inte tillåtet. Så sprid inte mer falsk fakta bland lögner som artärgas till exempel.
För det vore ju rejält illa om nån trodde på dina lögner. Nån nyexad sate som läser.

Det du påstod vara att du brukade spela in patienter när de ringde för att göra anteckningar senare.
Därav inspelad Anevski.
Så håll tyst om titthål och annat sedvanligt svammel.
Senast redigerad av develi 2020-09-08 kl. 02:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in