2020-09-07, 23:47
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Du verkar en aning rörig. Jag föreslår att vi inte diskuterar med varandra.

Det har jag inga problem med alls, jag bara reagerade på att du trodde Indien var safe och det störde mig för du har fel, Indien har stora problem med folk som svälter och dör på grund av icke fungerande sjukvård, 71687 tusen har dött av covid-19.

Kalla mig gärna rörig!
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-09-07 kl. 23:49.
Citera
2020-09-07, 23:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Japp. Det kallas för politik, eller rättare sagt symbolpolitik. Ridåer. Skådespel. Förflytta fokus till symbolområden.

Ja visst är det så, men det tycks ju fungera. Joseph Goebbels hade förmodligen varit stum av förvåning - och beundran.
Citera
2020-09-07, 23:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Förmodligen kommer det att dö ca 5-6000 svenskar i år med eller av covid (15 % verkar vi kunna avskriva direkt). Det kommer också att dö ca 7000 svenskar 5-10 år för tidigt p g a av luftföroreningar (precis som tidigare år). O s v o s v. Det kommer att dö 2-3000 färre svenskar p g a av att vi numer tar hand om de äldre och håller distansering, tvättar händer o s v. You win some, you lose some.

Kan vi landa på en dödlighet i år som är i paritet med tidigare år är ju det en jättebedrift mitt i en pandemi. Det verkar dock som om du inte är nöjd med denna bedriften utan gärna vill att så många svenskar som möjligt registreras som avlidna med/av covid.

Jag tycker man ska kalla en spade för en spade. 6000 har ju redan dött i Covid19. Kanske är dödstalet rent av 25% högre, för vi vet ju att många som avled på boenden i våras aldrig fick någon diagnos innan de avled och ingår följdaktligen inte i statistiken. Så fungerande det då. Jag skulle anta att vi är ungefär halvvägs genom pandemin förutsätt att vi får vaccin i början av nästa år. Hur många fler som kommer att dö beror i hög utsträckning på om vi får någon andra våg eller inte. Får vi det, kan ju utfallet bli hur som helst. Kanske får vi 5000 ytterligare döda. Kanske får vi 10.000. Ingen vet. Får vi en ökad samhällsspridning kommer ånyo riskgrupperna att vara de som dör. Det är närmast oundvikligt såvida vi inte inför en mycket strikt lockdown. 2000 sparade influensaoffer gör inte inte att dödligheten i Covid19 minskar. Folk som nu inte får behandling för sin cancer, eller får sina operationer uppskjutna ska de också räknas som avlidna med/av Covid19 också tycker du? Det är ju bra om man är lite konsekvent.
Citera
2020-09-07, 23:56
Medlem
Israel har nått 1000 döda, och inför även utegångsförbud. (curfew).
De ortodoxa judarna är överrepresenterade bland sjuka och döda. Dom lever för sig själva och verkar inte följa samma rekommendationer som andra gör.
Citera
2020-09-07, 23:59
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Jag tycker man ska kalla en spade för en spade. 6000 har ju redan dött i Covid19. Kanske är dödstalet rent av 25% högre, för vi vet ju att många som avled på boenden i våras aldrig fick någon diagnos innan de avled och ingår följdaktligen inte i statistiken. Så fungerande det då. Jag skulle anta att vi är ungefär halvvägs genom pandemin förutsätt att vi får vaccin i början av nästa år. Hur många fler som kommer att dö beror i hög utsträckning på om vi får någon andra våg eller inte. Får vi det, kan ju utfallet bli hur som helst. Kanske får vi 5000 ytterligare döda. Kanske får vi 10.000. Ingen vet. Får vi en ökad samhällsspridning kommer ånyo riskgrupperna att vara de som dör. Det är närmast oundvikligt såvida vi inte inför en mycket strikt lockdown. 2000 sparade influensaoffer gör inte inte att dödligheten i Covid19 minskar. Folk som nu inte får behandling för sin cancer, eller får sina operationer uppskjutna ska de också räknas som avlidna med/av Covid19 också tycker du? Det är ju bra om man är lite konsekvent.

Det är alltid svårt att föra en vettig diskussion med en en förnekare, eftersatt sjukvård kommer skada många i framtiden tyvärr. Uppskjutna operationer och brist på personal och där ska vår regering gå in och agera för det finns ett samhällskontrakt. Så länge jag betalar skatt ska jag få sjukvård och fungerar det inte så slutar samhället att fungera. Det är grundbulten!
Citera
2020-09-08, 00:04
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Skämtar du med mig, https://www.worldometers.info/coronavirus/country/india/
Vilket skämt, vad pratar du om??
Citera
2020-09-08, 00:05
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vilket skämt, vad pratar du om??

Se länken och återkom senare, förstår du inte graferna så ska jag försöka förklara.
Citera
2020-09-08, 00:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja visst är det så, men det tycks ju fungera. Joseph Goebbels hade förmodligen varit stum av förvåning - och beundran.

Snart har vi kanske nått Godwins Lag här, eller är jag sen på bollen?
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2020-09-08 kl. 00:14.
Citera
2020-09-08, 00:07
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Se länken och återkom senare.
Du vet alltså inte ens själv vad du pratar om? Ok. Din länk har jag känt till hela året men du verkar inte ha någon poäng, så det får va'.
Citera
2020-09-08, 00:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det är alltid svårt att föra en vettig diskussion med en en förnekare, eftersatt sjukvård kommer skada många i framtiden tyvärr. Uppskjutna operationer och brist på personal och där ska vår regering gå in och agera för det finns ett samhällskontrakt. Så länge jag betalar skatt ska jag få sjukvård och fungerar det inte så slutar samhället att fungera. Det är grundbulten!

Jag håller med. Det borde var det centrala.
Citera
2020-09-08, 00:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Menar du att Indien är ett land som behöver hjälp från utlandet för att deras befolkning inte ska drabbas av svält?

Indien har resurser nog att lösa detta själv, det handlar om vilja.
FN ska kliva in när det saknas resurser.

Jag tror att alla vettiga förstår att trots hjälp utifrån kommer Indien ha problem med svält.

Eller?
Citera
2020-09-08, 00:12
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Jag håller med. Det borde var det centrala.
IMBilDEN varför kan du inte bara medge att du har haft fel i precis allt du skrivit i denna forumsdel?

Och då har du hållit på länge.

Jag har förstått att du önskar att många fler svenskar hade dött så du hade kunnat håna regeringen och myndigheterna, men vad driver dig till detta, någon slags hat säkerligen.

Det är långt ifrån slut på elände så någon dag kommer du garanterat få rätt, kanske bara inte gällande just C19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in