Citat:
Ursprungligen postat av
Pica-pikant
Om man inte klarar av att följa rådet att höra av sig om man blir sjuk varför I helvete skulle man klara av att hålla sig i karantän i 2 veckor?
För sådana resenärer, så är hemkarantän inte lämpligt. Med övervakad karantän på klinik, så spelar det ingen roll vad individen själv anser sig klara av.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pica-pikant
Jag fattar inte vad som är så magiskt att folk inte klarar av "får du symtom och har varit i en smittzon så skall du isolera dig och kontakta sjukvården" men helt perfekt kan tänkas hålla sig till "du är kärnfrisk men sitt och uggla i din lägenhet utan att träffa någon eller gå ut i två veckor".
Problemet är att när man får symtom på sjukdom, så har man redan hunnit sprida smittan vidare till andra. När symtom uppstår, så är det för sent att stoppa smittspridningen. Dom "kärnfriska" personer som du nämner, står för en stor del av smittspridningen i denna epidemi.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Citat:
Ursprungligen postat av
Pica-pikant
Du fattar att icke-skithålsländer inte bara kan hindra sina medborgare från att återvända till sitt land? Klart att Svenskar har rätt att återvända till Sverige, pandemi eller inte.
I bästa fall hade man ju önskat att det stod en färdig karantänsorganisation redo att hantera 200k återvändande svenskar, men nu gjorde det ju inte det.
Det var jävligt dåligt gjort av Tegnell att inte idas fixa detta. Det skulle Olsen ha fixat på en kvart!
Ingen hade kunnat bygga upp 200 000 karantänplatser på en kvart. Innebär det att man ska låta smittbärare flöda in över gränsen obehindrat? Eller kan man fundera på hur inflödet kan bromsas, så att man klarar att ta emot alla resenärer på ett säkert sätt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Andrimner
Jag är ljuset och sanningen. Du kan kalla mig Jesus om du vill. Följ mig och du finner sanningen.
Du bekräftade mina misstankar om dig. Sjuksköterskorna du ser omkring dig, har inte samlats runt dig för att dom är intresserade av att höra dina sanningar om Covid-19. Titta på bilden som en av sjuksköterskorna håller upp. Vad föreställer bläckplumpen?