2020-09-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
De 18.000 kr i dagsböter torde inte vålla några besvär för gossen Reinfeldt.

Mamma Filippa ute i flotta villan på Näsbyparks sjösida ställer säkert upp och lånar ut sitt kontokort igen. Precis som hon gjorde när kokainet skulle inköpas. Den dagen fick Erik 12 000 kr i veckopeng, klart lille Erik ska få pudra näsan lite, tyckte mamma.

Tror dock inte hon tänkte så
Citera
2020-09-07, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anva
Behöver ju inte vara någon av föräldrarnas fel.

nej det är sant men om man inte klarar att uppfostra sina barn sa är det ju lite förmätet att klaga pa andra som gar pa bidrag tex. da borde man ju halla käften istället
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Behöver ju inte vara någon av föräldrarnas fel.

Fredde har ju hållit tal om vikten med närvarande föräldrar för att det inte ska gå snett.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Citat

Nöjd nu?

Mycket!

Men inte med snutens slutsatser angående redlinepåsar och cashen. När jag va fjortis på 90-talet brukade jag köpa nitar för att sätta på jackan i redlinepåsar. På den tiden hade jag massa redlinepåsar liggandes överallt. Jag var ingen langare för det. Kontanter ska man också såklart kunna ha i sitt eget hem. Bra om det blir ett långvarigt strömavbrott. Det vet alla preppers. Det ENDA han borde bli dömd för är en mindre mängd narkotika för eget bruk. Snuten ska jaga de riktiga skurkarna och inte nån överklassunge som pundar lite på fritiden.
Citera
2020-09-07, 21:46
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Mor och Far har i ett jämlikt samhälle lika ansvar. Men du har rätt att iom att mamman e Moderaternas HBTQ ansvarige sa har hon nog mer ansvar än en fd statsminister som tycker illa om folk som gar pa bidrag samtidigt som han själv och sonen lever pa skattebetalarnas pengar samtidigt som han vill sänka skatten

En olycka kommer sällan ensam(t).

I detta fall har ju både Fredrik, Filippa och Erik kommit fram till att delar av den här historien sammanfaller med vad just dom enskilda företrädarna tycker - i sina respektive bubblor (eller gemensamt).

Erik får nu "klä skott" för vad farsan o morsan INTE gjort. Han, Erik, är en av många.

Det är både tragiskt och patetiskt på samma gång.
Citera
2020-09-07, 21:47
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Tror dock inte hon tänkte så

Läs FUP:en. Till och med Erik själv antog i förhöret att mamma var införstådd med knarkinköpet.
Citera
2020-09-07, 21:47
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Mycket!

Men inte med snutens slutsatser angående redlinepåsar och cashen. När jag va fjortis på 90-talet brukade jag köpa nitar för att sätta på jackan i redlinepåsar. På den tiden hade jag massa redlinepåsar liggandes överallt. Jag var ingen langare för det. Kontanter ska man också såklart kunna ha i sitt eget hem. Bra om det blir ett långvarigt strömavbrott. Det vet alla preppers. Det ENDA han borde bli dömd för är en mindre mängd narkotika för eget bruk. Snuten ska jaga de riktiga skurkarna och inte nån överklassunge som pundar lite på fritiden.

Vad han hade preppat med står väl alldeles klart.
Citera
2020-09-07, 21:50
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Suck, testa denna då https://docdro.id/OW2twu3
Jag ser att jag glömde ett inte här

jag skannade den och fick inga varningar alltså, det var det jag ville lugna den andra snubben med, sorry!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Ur FUP, läser jag,

PÅFÖLJD
Villkorlig dom.
Dagsböter 120 å 150 kronor = 18 000 kronor.
Avgift till Brottsofferfonden
800 kronor

Varför tycks en del, med viss emfas påstå att detta inte är sant ?

Kan jag ha fel ?

Det där kommer inte från förundersökningen. Det kommer från strafföreläggandet.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vad han hade preppat med står väl alldeles klart.

Så du tycker det ska vara brottsligt att ha kontanter i sitt eget hem? Vill du att pappa staten ska bestämma vad du ska ha i kylen också?
Citera
2020-09-07, 21:54
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Det där kommer inte från förundersökningen. Det kommer från strafföreläggandet.

Rätt ska vara rätt. Tack

Så här lyder rubriken "Strafföreläggandenummer AM-113661-20-1"

Dock, är påföjden av densamma, som jag beskrivit.
Senast redigerad av afKnollentott 2020-09-07 kl. 21:58.
Citera
2020-09-07, 21:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så du tycker det ska vara brottsligt att ha kontanter i sitt eget hem? Vill du att pappa staten ska bestämma vad du ska ha i kylen också?

Nej det tycker jag inte men det är brottsligt att sälja knark och kontanterna samt alla påsar med knark är indicium på att han sålde knark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in