Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Sitter vi inte i samma sits som den övriga befolkningen på jorden då 🤔?
Smittan är väldigt ojämnt fördelat mellan olika delar av Världen. Jag vill att Sverige ska sikta på att tillhöra dom länder som har minst smitta. Anders Tegnell har strävat efter att Sverige ska tillhöra länderna med mest smitta. Anders Tegnell har fått som han ville.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Jag talar inte om vad som utspelat sig under det senaste halvåret utan om just nu och framtiden.
Jag anser det viktigt att utkräva ansvar för dom tokerier som har begåtts. Annars kommer motsvarande tokerier att begås igen och igen ...
Det är svårt att veta vilken väg framåt som är rätt. Men jag vet att Anders Tegnell icke är rätt person att leda oss framåt. Anders Tegnell har ljugit för folket. Han är förbrukad.
Anders Tegnell behöver ersättas med någon som inte har några lojalitetsband till gruppen kring Anders Tegnell.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Viruset är ju mer spritt i många andra länder jämfört med Sverige.
Om inte vi har en omfattande immunitet, vem har det då?
Ingen.
Den bästa sitsen, är att ha så få smittbärare som möjligt i samhället. Ju fler smittbärare som finns i samhället, desto större är risken för nya utbrott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Du och jag har lite olika erfarenheter:
Har själv legat sjuk i covid-19 i två och en halv vecka, lindrigt, men senare bekräftat med a antikroppstest.
...
Jag skriver, för övrigt detta, iförd a ansiktsmask på ett pendeltåg. Jag tror, iof inte på maskens effektivitet, utan bär den i solidaritet med en maskbärande person. Vi trodde det skulle vara mer trängse än det var. Dessutom är det bra att förbereda sig lite om det blir obligatoriskt med ansiktsmask vid trängsel i kollektivtrafiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Andrimner
Ditt problem kräver psykiska åtgärder.
Du ska icke kasta sten när du sitter i glashus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Andrimner
Jag tar det igen. Vi har ett virus som för icke riskgrupper ligger ungefär på samma farlighet som influensa. För riskgrupper något högre men inte mycket. Att då börja yra om spanska sjukan och domedagen säger mer om ditt psykiska tillstånd än viruset.
Spanska sjukan var en influensa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Andrimner
Otrevlig ton? Jag bemöter andra som dom förtjänar att bli bemötta. Jag är en otevlig person.
Där kom du med ett trovärdigt påstående. Du har dessutom redan bevisat sanningshalten i ditt påstående.