2020-07-30, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Nej, precis. Var är "medmänskligheten" med arbetslösa och sjukskrivna svenskar?

Det är vårt land. Sverige är till för Svenskar inte för Araber eller annat slödder ifrån Afrika eller Mellanöstern.
Citera
2020-08-07, 09:20
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/familjen-utvisas-tj%C3%A4nade-928-kronor-f%C3%B6r-lite-1.32238071

Världsledande spjutspetskompetens försöker mygla med lönen.
Citera
2020-08-07, 12:43
Medlem
arboratoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/familjen-utvisas-tj%C3%A4nade-928-kronor-f%C3%B6r-lite-1.32238071

Världsledande spjutspetskompetens försöker mygla med lönen.

Familjen utvisas – tjänade 928 kronor för lite

Beslutet från Migrationsverket i början på sommaren blev en chock: Alla krav var uppfyllda utom en detalj: Enligt lönebeskedet tjänade N*n G*i 12 072 kronor i februari – 928 kronor för lite för att få stanna i Sverige.

Att hon månaderna före och efter drog in flera tusen kronor mer spelar ingen roll, inte heller att hennes förtvivlade arbetsgivare i efterhand intygade att det blivit fel och justerade februarilönen uppåt. Det blev blankt nej även efter överklagan till Migrationsdomstolen, som menade att arbetsgivarens rättelse kom för sent.

– Jag förstår verkligen att det är ett tungt besked. Man kan bli upprörd när människor som vill göra rätt för sig blir utvisade. Det har kontinuerligt höjts röster för att arbetsgivarens fel inte ska drabba arbetstagaren i sådana här ärenden, men det måste riktas till lagstiftaren. Vi på Migrationsverket ska gå efter gällande lag och praxis, säger Iréne Sokolow på Migrationsverkets kommunikationsavdelning.

Det finns två vägledande domar från Migrationsöverdomstolen, som kallas Lucia-domarna. De betonar att man i ärenden om arbetstillstånd ska göra en helhetsbedömning och inte låta mindre administrativa fel från arbetsgivaren leda till avslag. Med ett undantag.

– När det gäller själva försörjningskravet är utrymmet för en helhetsbedömning begränsat. Och 13 000 kronor i månadslön är ett golv, säger Iréne Sokolow.
Citera
2020-08-15, 20:53
Medlem
Ganonitos avatar
Muslim ska utvisas hem till Palestina.

Citat:
Hon är en aktiv självständig kvinna som kämpar för kvinnors rättigheter.

Därför tvingades Aziza Arman fly från sin palestinska familj och hemby efter mordförsök och hot.

Nu ska hon utvisas efter sex år i Sverige – och fruktar att hon kommer att mördas om hon återvänder hem.

– Jag valde Sverige för att det är bästa landet för kvinnor, säger hon.

https://www.expressen.se/nyheter/aziza-kampade-for-kvinnors-rattigheter-riskerar-hedersmord-om-hon-utvisas/?fbclid=IwAR2z9CeYdhtv8F5iYxlA4wmu427gqbsyqWgF2d7y 0gPcnQnYhbRffcFs14o
Citera
2020-08-22, 13:38
Medlem
https://www.atl.nu/lantbruk/sveriges-yngste-fabodbrukare-ska-utvisas/

Ännu ett exempel på den världsledande spjutspetskompetensen som Reinfeldt välsignat oss med.
Citera
2020-09-07, 16:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Utvisningshotad och utkastad.

Sedan i måndags lever rullstolsburna Bayan Hassan som hemlös utan id-kort och pengar.

– Mitt liv är över, de har kastat ut mig på gatan, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lA7oG9/kastas-ut-fran-hemmet-och-fran-sverige?fbclid=IwAR2XD6OvNMXSz5HvLJOOuEkhpeWuZJfja nt-rH5SHZAeNhjq0DOt Nm7njF8
Citera
2020-09-07, 16:34
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lA7oG9/kastas-ut-fran-hemmet-och-fran-sverige?fbclid=IwAR2XD6OvNMXSz5HvLJOOuEkhpeWuZJfja nt-rH5SHZAeNhjq0DOt Nm7njF8

Fast just hon tycker jag kunde få stanna. Ta och släng ut några av de många tusen som tycker att det som skedde i hennes hemland är korrekt, eller varför inte politikerna som importerat skiten.
Citera
2020-09-07, 16:47
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Fast just hon tycker jag kunde få stanna. Ta och släng ut några av de många tusen som tycker att det som skedde i hennes hemland är korrekt, eller varför inte politikerna som importerat skiten.

Varför skall hon få stanna med ett stort omsorgsbehov? Hon kommer aldrig att betala ett öre till sin egna pension utan kommer hela livet att leva på det svenska samhället.
Citera
2020-09-07, 16:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Tycker inte det ena borde utesluta det andra. Jag känner såhär. Vad kommer hon egentligen att kunna bidra med här i Sverige? Kommer hon någonsin kunna jobba och betala skatt eller kommer hon bara bli en kostnad? Sen undrar jag också hur man lyckas ta sig över halva jorden när man sitter i rullstol på egen hand. Det luktar unket över det. Skulle inte förvåna mig om både faster, moster, morbror och alla kusiner dyker upp i Sverige om hon skulle få PUT och bildar ett assistensbolag.
Citera
2020-09-07, 16:49
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Varför skall hon få stanna med ett stort omsorgsbehov? Hon kommer aldrig att betala ett öre till sin egna pension utan kommer hela livet att leva på det svenska samhället.

Man kunde se det som ett köttben till svenska folket. Man låter henne stanna, men går ut i varenda jävla tidningsdrake och förklarar VARFÖR, och att Sverige aldrig accepterar den behandling hon utsatts för, och är det någon som tycker annorlunda är det bara att packa väskorna.

En slags bad will för alla jävla islamister och annat pack.
Citera
2020-09-07, 16:57
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tycker inte det ena borde utesluta det andra. Jag känner såhär. Vad kommer hon egentligen att kunna bidra med här i Sverige? Kommer hon någonsin kunna jobba och betala skatt eller kommer hon bara bli en kostnad? Sen undrar jag också hur man lyckas ta sig över halva jorden när man sitter i rullstol på egen hand. Det luktar unket över det. Skulle inte förvåna mig om både faster, moster, morbror och alla kusiner dyker upp i Sverige om hon skulle få PUT och bildar ett assistensbolag.

Visst är försörjning- och bidragsbiten viktiga, men med det tänkandet kommer inte en jävel släppas över bron, då de allra flesta (vilket forskning visar) har väldigt svårt att bli just självförsörjande.
Citera
2020-09-07, 16:58
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Man kunde se det som ett köttben till svenska folket. Man låter henne stanna, men går ut i varenda jävla tidningsdrake och förklarar VARFÖR, och att Sverige aldrig accepterar den behandling hon utsatts för, och är det någon som tycker annorlunda är det bara att packa väskorna.

En slags bad will för alla jävla islamister och annat pack.

Ska Sverige ta hand om alla sjuka och handikappade i hela världen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in