2020-07-27, 20:42
Medlem
Köpte det godaste wheyproteinet jag testat igår. Köpte på min lokala willys-butik. Probrands whey-100, vanilj. Kostade 99kr för 900 gram vilket ju är helt ok pris. Fantastiskt god rekommenderar den verkligen. Riktigt god i vatten och med mjölk smakar den exakt som milkshake.
Citera
2020-08-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay2dZ
Laktosen är bekräftad av läkare. Aldrig kollat kring gluten eller annat. Tycker att det ibland går bra med saker, medan det andra gånger är sämre. Svårt att sätta ett finger på det. Har misstänkt IBS men det är också sjukt diffus.

Du kanske är som jag med Fiber. Åt mycket gröt med en del frusen frukt till detta samt mackor av märket "Energibröd" och sen all annan vanlig mat på detta. Då gick magen bananas. När jag drog ner på fibrer så blev det bättre.
Citera
2020-08-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Köpte det godaste wheyproteinet jag testat igår. Köpte på min lokala willys-butik. Probrands whey-100, vanilj. Kostade 99kr för 900 gram vilket ju är helt ok pris. Fantastiskt god rekommenderar den verkligen. Riktigt god i vatten och med mjölk smakar den exakt som milkshake.
Åfan, vill minnas att jag avskydde den. Brukar älska vanilj men inte denna. Märkligt.
Citera
2020-08-28, 11:43
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:

Skulle hålla mig borta från probrands
De tillverkar majoriteten av produkterna i Polen & de är förknippade med riktig skitkvalitet på råvarorna.
Citera
2020-09-02, 21:15
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:

Köper proteiner, Whey-80 från det billigaste stället jag kan hitta, brukar ibland kunna komma över en årsförbrukning kring 1200kr och då innebär det ca 3 portioner/dag (ungefär 90gram/dag) proteintillskott vilket är billigt enligt mig.
Till detta kommer maten jag äter (ungefär lika mycket proteiner men också kolhydrater och vitaminer/andra näringsämnen).

Whey-80 naturell fungerar bra om man blandar/mixar med bär och annat, annars finns ju många goda smaker. Använder aldrig mjölk utan endast vatten till mina "drinkar".
Citera
2020-09-03, 05:55
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Köper proteiner, Whey-80 från det billigaste stället jag kan hitta, brukar ibland kunna komma över en årsförbrukning kring 1200kr och då innebär det ca 3 portioner/dag (ungefär 90gram/dag) proteintillskott vilket är billigt enligt mig.
Till detta kommer maten jag äter (ungefär lika mycket proteiner men också kolhydrater och vitaminer/andra näringsämnen).

Whey-80 naturell fungerar bra om man blandar/mixar med bär och annat, annars finns ju många goda smaker. Använder aldrig mjölk utan endast vatten till mina "drinkar".
Årsförbrukning för 1200 kr, när du ligger på runt 90 gram och dag? Säger att i snitt är det 30 dagar per månad, 30 x 90=2700, vilket är 2.7 kg/månad. Vilket blir 32.4 kg/år. Du hittar alltså proteinpulver som har ett kilopris runt 37 kr?
Citera
2020-09-03, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunkers
Åfan, vill minnas att jag avskydde den. Brukar älska vanilj men inte denna. Märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Skulle hålla mig borta från probrands
De tillverkar majoriteten av produkterna i Polen & de är förknippade med riktig skitkvalitet på råvarorna.
Jag har kört på willys protein i 6 månader nu, vanligtvis blir det mmsport eller gymgrossiten som får mina affärer, men under corona tider har det varit smidigare att köpa från willys eftersom jag köper all mat online och slipper gå till ett postombud för att hämta ordern.

Tyvärr så står nu Willys vanilj mig upp i halsen, får kräk känning bara att skriva om den här nu, chokladsmaken är fortfarande ok.

Ps
såg vid ett tillfälle att willys hade även en med hallonsmak, men den verkar inte finnas längre?
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-09-03 kl. 07:07.
Citera
2020-09-04, 11:05
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Årsförbrukning för 1200 kr, när du ligger på runt 90 gram och dag? Säger att i snitt är det 30 dagar per månad, 30 x 90=2700, vilket är 2.7 kg/månad. Vilket blir 32.4 kg/år. Du hittar alltså proteinpulver som har ett kilopris runt 37 kr?

Ja det stämmer på ett ungefär, har haft goda möjligheter att köpa "utgångna datum" till väldigt bra priser. Butiker/lagerhållare får inte sälja dem efter utgångsdatum (oftast är alla proteiner datummärkta då detta ofta krävs) och rear därför ut detta rejält och det är då jag passar på att köpa ett större parti. Pulvret är egentligen inte gammalt och kan hålla ett par år från utgångsdatum. Det är en torrvara och har ingen nämnvärd sämre kvalité bara för att det är utgånget datum.

Har inte haft några som helst problem med varken smak, konsistens, kroppsliga symptom på användandet av "dåligt" proteinpulver.
Citera
2020-09-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Ja det stämmer på ett ungefär, har haft goda möjligheter att köpa "utgångna datum" till väldigt bra priser. Butiker/lagerhållare får inte sälja dem efter utgångsdatum (oftast är alla proteiner datummärkta då detta ofta krävs) och rear därför ut detta rejält och det är då jag passar på att köpa ett större parti. Pulvret är egentligen inte gammalt och kan hålla ett par år från utgångsdatum. Det är en torrvara och har ingen nämnvärd sämre kvalité bara för att det är utgånget datum.

Har inte haft några som helst problem med varken smak, konsistens, kroppsliga symptom på användandet av "dåligt" proteinpulver.

Smart faktiskt! Har tänkt på försöka göra en liknande lösning men har inga bra kontakter och har inte mod nog att fråga de i butiken om det..
Citera
2020-09-06, 19:23
Medlem
Citat:

Det är ett bra pris. Jag köpte Whey-80, 1 kg, för 103.07 kr på Gymgrossisten. Det var de lägsta pris jag betalat för dessa hittills, två rabattkampanjer.

Probrands whey-100, vanilj.
99kr för 900 g = 11,1 kr per 100 g
Probrands-100 = 75 g protein per 100 g

Star Nutrition Whey-80
104 kr för 1000 g = 10,4 kr per 100 g
Star Nutrition-80 = 76 g protein per 100 g

Så Gymgrossisten är ofta ett bättre val. Deras Starnutrion Whey-100 innehåller bara 84 g protein per 100 g. Dock för 27,9 kr per 100 g. Inte prisvärd.

Hoppades Willys skulle köra 100 % protein i deras. Men de är ännu inte på Gymgrossistens nivå..
Citera
2020-09-06, 19:41
Medlem
Nån som testat diet på endast Star Nutrition Whey-80?

Jag dricker 3 dl varje dag, 410 kcal varje gång, de blir 1 230 kcal. Då får jag allt protein jag behöver för maximal muskeltillväxt (228 gram protein). Sen tar jag C-vitamin, Mittval Man, Zink, å Ingefära+Gurkmeja tablett, totalt 4 st för ca 4 kr / dagen. Kan detta under en bantningskur ersätta annan kost?

Ser inget problem alls under deffen, annat än att jag behöver nåt aptitshämmande.

Har nån testat en diet på endast Whey-80 proteinpulver under sin deff?
Citera
2020-09-06, 21:48
Medlem
filurenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmigentvatrefyr
Nån som testat diet på endast Star Nutrition Whey-80?

Jag dricker 3 dl varje dag, 410 kcal varje gång, de blir 1 230 kcal. Då får jag allt protein jag behöver för maximal muskeltillväxt (228 gram protein). Sen tar jag C-vitamin, Mittval Man, Zink, å Ingefära+Gurkmeja tablett, totalt 4 st för ca 4 kr / dagen. Kan detta under en bantningskur ersätta annan kost?

Ser inget problem alls under deffen, annat än att jag behöver nåt aptitshämmande.

Har nån testat en diet på endast Whey-80 proteinpulver under sin deff?

Kost – tillskott.. lär dig äta ordentlig mat istället är mitt första och enda tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in