Citat:
Ursprungligen postat av
Amecce
loggar du på med iphonen till icloud menar du bara tt jag ska vara på samma icloud datorn som telefonen?
och det är med usb laddar kabeln jag stoppar i iphone in i datorn korrekt?
Du loggar in med ditt AppleID på iCloud.com på din dator, där hittar du valet Bilder och där finns alla bilder som ligger i ”molnet” på ditt iCloud. Där kan du markera bilderna och ladda hem dem till en mapp på din dator.
Sen kan du logga in på iCloud med din telefon och aktivera iCloud bildbibliotek i inställningar för Bilder-appen.
Då kommer det hela att synkas så att de bilder du raderat från din lur kommer att raderas från iCloud-molnet. Men du har ju redan laddat ner dessa till din dator i en mapp.
Nu kan du istället logga in på iCloud igen på din dator, markera alla bilder i mappen på dator och dra dessa till iCloud-fönstret och släppa dem där. Nu laddas de igen upp till iCloud-molnet, och kommer att synkas till din mobil.
Här lite info, men kom ihåg att du börjar med att logga in med datorn och ladda hem alla bilder du saknar på din lur, som jag beskrev ovan, innan du gör nåt annat.
https://support.apple.com/sv-se/HT204264