2020-09-06, 17:11
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Är det samma Reinfeldt son som för en ca tio år sedan anklagades för att ofta heila när han var på krogen?
Vet jag läste om dessa "incidenter" här på flashback back in the day.

Inte utan att man undrar lite över genetiken i Reinfeldtarna. Fredriks fader är ju dömd rattfyllerist också.

haha ja i de finare familjerna händer en del...var det inte samme son som satt och skrek rakt ut i ett klassrum och betedde sig som en ADHD unge de lux? fanns filmklipp. kunde han inte, med facit i hand, frågat pappa om han inte kunde fixa ut lite ritalina för att dämpa ADHDn? ser att moralens predikant nummer 1 inte kan hålla ordning i sin egen lägenhet. F.R. har ingen koll - där heller.

om jag nu skall spekulera lite vidare så borde kanske F.R. inte ägna så mycket av sin tid till Trumphat och istället PRATA med sin son. kanske kunde det ha haft en lugnande effekt? eller, vid närmare eftertanke kanske inte. sonen hade sina skäl för att köra kola. det jag däremot inte förstår är varför dåren skulle sälja kokainet? får han inga pengar av pappa?

hur som helst, klanen R. gynnar den organiserade brottsligheten.
Citera
2020-09-06, 17:21
Medlem
Arkiaters avatar
Det första folk kommer att tänka på när de hör eller ser namnet Reinfeldt hädanefter blir narkoman.
Citera
2020-09-06, 17:26
Medlem
Okej kan inte låta bli att gotta mig lite i att just Reinfeldt är inblandad i detta. Men ärligt talat är det inte lite tunn historia? Sonen tas med kokain och bor hemma därför görs rannsakan där..Var o varannan Stockholms kid (min fördom) som har pengar sysslar väl med detta pulver?

Det som är konstigt är väl att ingen skrivot om det förrän nu och inte ens nu..? Vet inte om man kan jämföra med andra fall?
Citera
2020-09-06, 17:27
Medlem
dialektikers avatar
Ja, det man är förbannad på då det gäller Reinfeldt är att han ska hacka och hacka på de som är mindre bemedlade, att de ska ha bättre moral och vara dygdiga, medan om man har det förspänt så har man fribiljett att bete sig som ett svin.

Här ska han flasha med att han tänker arbeta till han är 79 och han förutsätter att ALLA oavsett jobb fixar det. Annars är de typ lata enligt honom.

Han är helt inlevelselös i att en person på hög post kanske inte sliter ut sig som en sophämtare, utan alla ska göra som Reinfeldt eftersom det inte är några svårigheter för honom att uppnå denna moral.

Ja, boken "Halvvägs" med Fredrik Reinfeldts klämkäckhet störde mig.

Och arbetsmoralen gäller tydligen inte hans egen son.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Låter som flera folkbokföringsbrott hos familjen Reinfeldt, är detta en BR eller HR?

En bostadsrätt som verkar ha blivit en knarkarkvart.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det säger mycket om Reinfeldts politiska avtryck på vårat samhälle när det främst är vänstermänniskor som krigar för hans oskuld. Kanske Sjöstedt kan dra en lina i solidaritet för att hålla sin kamrat om ryggen?

Ja mycket talande. Men de gillar honom inte heller egentligen, det är bara för hans invandringspolitik, så de kan nog kasta honom till vargarna om han blir för obehaglig att förknippas med.

Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det första folk kommer att tänka på när de hör eller ser namnet Reinfeldt hädanefter blir narkoman.

Knarkar-Fredde
Citera
2020-09-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Låter som flera folkbokföringsbrott hos familjen Reinfeldt, är detta en BR eller HR?

Ja Fredrik och Roberta med sin dotter bor på Storholmen utanför Stocksund.
Inte i lgh i stan där de är skrivna.
Senast redigerad av Efternamn08 2020-09-06 kl. 17:31.
Citera
2020-09-06, 17:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det som är konstigt är väl att ingen skrivot om det förrän nu och inte ens nu..? Vet inte om man kan jämföra med andra fall?

Jämför med att Åkesson spelade på nätet. Inget olagligt, inga skulder bara vidlyftigt. Vissa journalister lyfter det än i dag.
Citera
2020-09-06, 17:30
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja mycket talande. Men de gillar honom inte heller egentligen, det är bara för hans invandringspolitik, så de kan nog kasta honom till vargarna om han blir för obehaglig att förknippas med.

Knarkar-Fredde

FR har väl inte "åkt dit" ?
Citera
2020-09-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jämför med att Åkesson spelade på nätet. Inget olagligt, inga skulder bara vidlyftigt. Vissa journalister lyfter det än i dag.
Men tidsaspekten? Var det förskjutning "brottstid" - står i pressen?
Citera
2020-09-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
FR har väl inte "åkt dit" ?

Ja moderaterna vill ju ha en folkräkning så folk inte ska kunna skriva sig hur som helst. Men Fredrik och Roberta och Filippa är ju inte skrivna där de bor. Inte heller barnen. Men det är inget jag bryr mig om. Jag tycker det bara är kul att titta på.
Citera
2020-09-06, 17:36
Medlem
HejaFinlands avatar
När blev det polisutredning om detta? Var det detta Löfven hade hört om när han lyfte detta problem? Det lät lite långsökt då men det verkar som SL hade på fötterna i detta fall. Publicerad 2019-08-13. Nej det var för tidigt, husrannsakan var först 7 november förra året.

https://www.dn.se/nyheter/politik/lofven-de-rikas-knarkande-goder-gangkriminaliteten/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in