Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Absolut. Jag ville bara väcka frågan. Nu bör vi ju snarast reda ut detta så vi uppnår högsta möjliga säkerhet- och då tycker jag du är en nyckelperson. Bolla gärna dina idéer!
Tack detsamma!
Det är svårt att få fram en exakt bild av alla människor och rörelser, men jag tror att man kan komma ganska nära.
Personer har ju ingen anledning att avläsa klockornas sekundvisare, eller göra detaljerade minnesnoteringar av varandra, men tycker ändå inte att man kan kräva så mycket mer än det vi har.
Allt kretsar runt Tenson-mannen.
Gm eller AB är den outredda ”ödesfrågan”. Man ska ju inte gråta över spilld mjölk, men jag kan inte begripa varför de nöjt sig med endaste en muntlig beskrivning från NF.
Vittnen har ju fått göra skisser och fantombilder av personer som i jämförelse med denna man måste betecknas som ganska ointressanta.
Tidiga Grand-observationer exempelvis.
Holmérs storslagna planer på en spegelkonfrontarion med NF som stupade på att de inte fick fram tillräckligt många blå täckjackor i samma stil som AB.
Sedan bestämmer dom att det INTE var AB utan ”gärningsmannen eller möjligen någon annan”
Trots att man dragit slutsatsen att det ”förmodligen var gärningsmannen” har man inte ens försökt att utröna vad NF sett i detalj.
Inte någon endaste gång under 34 år.
Det samma gäller Lisbeth.
Trots att man nu verkar ha slagit in på Holmér och K-G Svenssons gamla linje att den person hon sett var någon annan, kanske AB.
Man har inväntat hennes död innan man gick ut med den slutsatsen.
Vad gäller den frågan och den så kallade ”spegelkonfrontationen med NF som rann ut i sanden”, har jag begärt fram allt material som rör eventuella utredningar i dessa frågor.
Jag har svårt att tro att de inte finns.
Åtminstone borde det finnas något tecken på att de gjort en ansats.
KP har ju dessutom använt sig av dessa oklarheter för att i stället rikta dem mot Engström, så det är ju angeläget även av den anledningen.