2020-09-06, 13:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Hade du några argument? Du måste vara en snorunge. Lär dig en sak. Spelar ingen roll hur gammal du är. Är du 70 och mamma 95 kan jag garantera att hon fortfarande ofta tilltalar dig som du vore ett barn. Knappast unikt för mig.

Det du kallar goja är sanningen. YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH !!

Så här ligger det till. Detta virus är här för att stanna. Samhället kommer återgå till det normala och viruset kommer finnas kvar. Inom ett år dör det max 1500-2000 av viruset.
Något vaccin som fungerar fullt ut är långt borta. Allt annat är önsketänkande och fantasier.
Att sitta som många här och dag efter dag oroa sig över det dom inte kommer då av är ett psykiskt tillstånd som kräver behandling.
En normalt begåvad 50-åring skriver inte ” mamma tjatar om att vi ska tvätta händerna”. Punkt slut. Antingen ljuger du eller så är du efterbliven om du nu är över 50 som du påstår..

Din mamma måste ju även hon vara svagbegåvad om hon tror att tvätta händerna hjälper i det här fallet. Viruset sprides till övervägande del genom att man andas in viruspartiklar.

Du behöver få lite mer erfarenhet av livet innan du kan uttala dig om saker du inte begriper.

Glöm nu inte att tvätta händerna!😂😂😂
Citera
2020-09-06, 13:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ok, jag gick bara efter vad du skrev i de citerade inläggen.

Ok "Jobbar inom sjukvården", och din mamma är alltså tvungen att tjata på dig för att du skall tvätta händerna ordentligt. I övrigt så har jag bara gått på vad du skrev i de citerade inläggen.

Däremot instämmer jag i att besök av anhöriga inom inte minst äldreomsorgen kan, med lite god vilja, ordnas på ett säkert sätt. Det är även Folkhälsomyndigheten öppen för.
Nej, min mamma tjatar inte. Det är någon annans mamma (inte mitt inlägg). Läs om, läs rätt. Jag jobbar som sagt inom sjukvården så jag har koll på hur man tvättar och spritar händerna.
Citera
2020-09-06, 13:59
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Svea rike är väl de enda land som inte rapporterar tillfrisknande..och man kan ju undra "varför"?
Vet inte om du har fått svar men det beror på patientsekretessen.
Citera
2020-09-06, 14:03
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
Några få? 1,5 miljoner äldres vardag har ändrats radikalt.

Då bor du inte i en storstad, här är åldringar på uteserveringen, spelar boule och går och handlar i köpcentrum som om inget har hänt
Citera
2020-09-06, 14:04
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Men snälla du. Sluta leka Greta Thunberg. Dina psykiska problem och vanföreställningar om domedagen kan du behålla för dig själv. Ingen seriös expert inom området håller med dig om att det blivit som spanska sjukan.
Du tycks vara helt okunnig om den för övrigt.

Jag tar det igen. Vi har ett virus som för icke riskgrupper ligger ungefär på samma farlighet som influensa. För riskgrupper något högre men inte mycket. Att då börja yra om spanska sjukan och domedagen säger mer om ditt psykiska tillstånd än viruset.

Vad är det du inte fattar? Är du utvecklingsstörd? Smittan i Sverige har i det stora hela spridits okontrollerat. Den kommer göra det fullt ut snart.

Viruset är här !!!
Det är redan ute i samhället !!!
Det finns inget vaccin !!!!
Fatta !!!!

Otrevlig ton? Jag bemöter andra som dom förtjänar att bli bemötta. Jag är en otevlig person.
Har du problem med det bör du hålla käften.

Nej jag håller inte käften gentemot en idiot som dig.

Ja, smittan finns här, men den sprids inte okontrollerat. Hade den fått gjort det, om dårar som dig fått bestämma, så hade haft fler döda nu i Sverige än vad den spanska sjukan skördade.

Ha,ha, en flashback tomte som säger sig "jobba inom sjukvården", som bl.a.håller fester med 15 personer, på tal om "att jag försöker hålla avstånd", och som vars lilla mamma får påminna om att tvätta händerna ordentligt.

Glöm du inte att låta lilla mamma bädda ner dig ordentligt i pojkrumet och se till att du får en liten godnattpuss också!
Senast redigerad av Ola Schubert 2020-09-06 kl. 14:07.
Citera
2020-09-06, 14:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Italienarna reagerade först när de fick sitt första rapporterade inhemska covid-19 fall den 21 februari. Och då man först reagerade nöjde man sig med att utropa några byar runt Milano som "röda zoner".

Ungefär 14 dagar senare hade vi fullt pådrag i Sverige, med de viktigaste bitarna i vår strategi redan på plats.

Ju mer jag studerat hur situationen var under den första delen av epidemin/pandemin och sett vilka möjligheter som fanns och inte fanns, ju mindre kritiskt blir jag emot Regeringens och Folkhälsomyndighetens agerande den första tiden.
Eh..?

Det var ju i norra Italien det var värst, resten klarade sig tämligen bra (blev bl a smittade av folk från norra när de flydde karantänen).
Menar du att de skulle ha agerat som i Wuhan över hela Italien..?

Fullt pådrag i Sverige med de viktigaste bitarna på plats?
Så att det dött närmare 6.000 här är en effektiv hantering? T o m FHM och politiker medger misslyckandet.
Citera
2020-09-06, 14:06
Medlem
Sooks avatar
Danmark

Söndag kl. 14: 147 smittade

Lördag kl. 14: 189 Smittade

Fredag kl. 14: 173 smittade

Torsdag kl. 14: 179 smittade

Onsdag kl. 14: 111 smittade
Citera
2020-09-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
För att Sverige har noll jävla koll?

För att vissa men inte alla i Sverige verkar inse att de som inte dött har tillfrisknat.
Citera
2020-09-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Såg att Danmark testar fyra gånger fler än Sverige

Som sagt Danmark har fler smittade nu för de tester fler, enkel matematik
[u] https://www.expressen.se/kvallsposten/danska-lakarens-svar-sverige-testar-for-lite/[/url]
Citera
2020-09-06, 14:12
Medlem
Vecka 36 nu, influensan brukar börja runt vecka 40 41 alltså i början av oktober
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/ba73e9c92c8e4e2b945c0d854522884d/ili_enl_1177_vecka_26_2020-pixlr.jpg

Är då corona kan börja öka igen tror ni?
Citera
2020-09-06, 14:18
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Då bor du inte i en storstad, här är åldringar på uteserveringen, spelar boule och går och handlar i köpcentrum som om inget har hänt
Knappast majoriteten. Däremot kan jag konstatera att fler och fler äldre numera själva släpper lite på isoleringen och gör en del ärenden själva som de fick hjälp med tidigare. Men jag tror (har inga bevis) att de flesta ändå håller avstånd och undviker onödiga affärsbesök fortfarande.

Men, det är klart att det är lättare om man bor på nån mindre ort eller på sitt sommarställe. Bor man centralt i en större stad så är allt det där mycket svårare. Bara att ta en promenad kräver ju att man tillbringar tid i trånga utrymmen, kanske en hiss. Och går man förbi en affär är det nog lätt att slinka in.
Citera
2020-09-06, 14:20
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Vecka 36 nu, influensan brukar börja runt vecka 40 41 alltså i början av oktober
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/ba73e9c92c8e4e2b945c0d854522884d/ili_enl_1177_vecka_26_2020-pixlr.jpg

Är då corona kan börja öka igen tror ni?
Vad gör Corona just nu då? Borde den inte fortsätta studsa runt bland befolkningen nu när vi alla återgått till det normala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in