Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Jo, det hade snuddat vid ett mellanting mellan spanska sjukan och domedagen om smittan fått spridits helt okontrollerat. Men nu gör den det inte, just pga de svenska smittskyddsåtgärderna.
Sedan har jag ju själv legat sjuk i covid-19 under några veckor,(bekräftat av anikroppstest senare), så jag vet att de flesta, drabbas lindrigt om man blir smittad av SARS-COV2.
Otrevlig ton i debatten nu, och en massa stöddiga inlägg. Det kommer väl att brista för mig snart, så att jag får skriva några sanningens ord som träffar de som förtjänar det.
Men snälla du. Sluta leka Greta Thunberg. Dina psykiska problem och vanföreställningar om domedagen kan du behålla för dig själv. Ingen seriös expert inom området håller med dig om att det blivit som spanska sjukan.
Du tycks vara helt okunnig om den för övrigt.
Jag tar det igen. Vi har ett virus som för icke riskgrupper ligger ungefär på samma farlighet som influensa. För riskgrupper något högre men inte mycket. Att då börja yra om spanska sjukan och domedagen säger mer om ditt psykiska tillstånd än viruset.
Vad är det du inte fattar? Är du utvecklingsstörd? Smittan i Sverige har i det stora hela spridits okontrollerat. Den kommer göra det fullt ut snart.
Viruset är här !!!
Det är redan ute i samhället !!!
Det finns inget vaccin !!!!
Fatta !!!!
Otrevlig ton? Jag bemöter andra som dom förtjänar att bli bemötta. Jag är en otevlig person.
Har du problem med det bör du hålla käften.