2020-09-06, 08:46
Medlem
storm72s avatar
Vet inte om någon tänkt eller redan gör de. Funkar det att t.ex. skaffa Tele2:s/Telenors obegränsade Mobila bredband sedan skaffa extra Datakort(Tele2 99:-/mån) och sedan har 2 eller mer abonnemang med obegränsad surf?
Citera
2020-09-06, 08:49
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Vad är det som kostar 99:-? Hos Tele2 kan du köpa Tele2 Unlimited och sedan extra datakort för 19:- styck. Med andra ord kan du köpa 100 SIM-kort och därmed ha 100 enheter med fri surf.
Citera
2020-09-06, 08:51
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Vad är det som kostar 99:-? Hos Tele2 kan du köpa Tele2 Unlimited och sedan extra datakort för 19:- styck. Med andra ord kan du köpa 100 SIM-kort och därmed ha 100 enheter med fri surf.

https://www.tele2.se/abonnemang/bredband-4g?subscription_variant=84

"Maxa ditt abonnemang med extra datakort
Du kan dela din surfmängd med fler datakort, varje extra datakort kostar 99 kr per månad. För att lägga till datakort till ditt abonnemang går du in på Mitt Tele2 eller kontaktar Kundservice. "
Citera
2020-09-06, 09:03
Medlem
DigglerNicks avatar
Rent i teorin om du har två SIM-kort så svar ja, bara konfigurera så att surf/data sköts på det korrekta kortet.
Citera
2020-09-06, 09:09
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick
Rent i teorin om du har två SIM-kort så svar ja, bara konfigurera så att surf/data sköts på det korrekta kortet.

Tänkte mer praktiskt Folk delar sin Netflix/Spotify osv så kanske någon kollat upp detta också.

Tänk (499+99*9)/10=139 kr/mån för ett internetabonnemang med obegränsad surf
Citera
2020-09-06, 09:21
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Tänkte mer praktiskt Folk delar sin Netflix/Spotify osv så kanske någon kollat upp detta också.

Tänk (499+99*9)/10=139 kr/mån för ett internetabonnemang med obegränsad surf

Men är detta s.k "systerkort"? Eller hur tänkte du? För det har ju tyvärr blivit väldigt känsligt utav okänd anledning. .
Citera
2020-09-06, 09:43
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Vet inte om någon tänkt eller redan gör de. Funkar det att t.ex. skaffa Tele2:s/Telenors obegränsade Mobila bredband sedan skaffa extra Datakort(Tele2 99:-/mån) och sedan har 2 eller mer abonnemang med obegränsad surf?
Nej du har inte fler abonnemang, det är ett och samma.
Citera
2020-09-06, 10:17
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick
Men är detta s.k "systerkort"? Eller hur tänkte du? För det har ju tyvärr blivit väldigt känsligt utav okänd anledning. .

Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Nej du har inte fler abonnemang, det är ett och samma.

Är jag så dålig på att förklara? Tyckte poängen var självklar

1. Huvudabonnemang med obegränsat surf, 499kr
2. köp till extra kort/tvillingkort/systerkort. 99kr som då är knutet till huvudabonnemanget
3. Gör om steg 2 tills man är nöjd

extra kort/tvillingkort/systerkort ger man till släkting/kompis eller någon och sedan delar man på totalkostnaden på valfritt sätt.

Min fråga var då om de praktiskt går att göra detta på ett abonnemang med obegränsad surf. Har iaf frågat Tele2 så får jag se vad svaret blir(om de nu förstår).
Citera
2020-09-06, 10:26
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Är jag så dålig på att förklara? Tyckte poängen var självklar

1. Huvudabonnemang med obegränsat surf, 499kr
2. köp till extra kort/tvillingkort/systerkort. 99kr som då är knutet till huvudabonnemanget
3. Gör om steg 2 tills man är nöjd

extra kort/tvillingkort/systerkort ger man till släkting/kompis eller någon och sedan delar man på totalkostnaden på valfritt sätt.

Min fråga var då om de praktiskt går att göra detta på ett abonnemang med obegränsad surf. Har iaf frågat Tele2 så får jag se vad svaret blir(om de nu förstår).
Har inte din släkting/kompis eget abonnemang? Varför skulle denne vilja dela DIN totalkostnad?
Citera
2020-09-06, 10:54
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Har inte din släkting/kompis eget abonnemang? Varför skulle denne vilja dela DIN totalkostnad?

Jaha, behöver förklara detta också, hur klarar du dig i världen

Före:
Jag betalar 499:- för mitt abonnemang
Kompis betalar 499:- för sitt abonnemang

Kompis avslutar sitt abonnemang och tar ett av mina extra kort som kostar 99:-

Efter:
Jag betalar (499+99)/2=299
Kompis betalar (499+99)/2=299

Vi har då båda tjänat på det.
Citera
2020-09-06, 10:59
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Jaha, behöver förklara detta också, hur klarar du dig i världen

Före:
Jag betalar 499:- för mitt abonnemang
Kompis betalar 499:- för sitt abonnemang

Kompis avslutar sitt abonnemang och tar ett av mina extra kort som kostar 99:-

Efter:
Jag betalar (499+99)/2=299
Kompis betalar (499+99)/2=299

Vi har då båda tjänat på det.
Så din kompis behöver alltså inte ha ett eget abonnemang med ett eget nummer för att kunna ringa? Men han ska vara med och betala för ditt?
Senast redigerad av Ulrik.Agren 2020-09-06 kl. 11:03.
Citera
2020-09-06, 11:05
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Så din kompis behöver alltså inte ha ett eget abonnemang med ett eget nummer för att kunna ringa? Men han ska var med och betala för ditt?

Hela tråden har handlat om Mobilt bredband, vilket du kan läsa i mitt första inlägg och länken jag gav till Tele2.
Du har de bara till data, inte ringa eller SMS:a, bara internet, surf, netflix, Spotify.

Kompisen har så klart kvar sitt vanliga mobilabonnemang som han då ringer med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in