2020-09-06, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Hvis en har planlagt dette i lang tid, minst 6 mnd, kanskje flere år, så er det kanskje for noen en slags "utløsning" og at en slapper mer av etter at det er overstått? Hvis en har gnagd og gnurt på det så lenge at adrenalinet og "sjokket" av å ha drept noen har utspilt seg så mange ganger på forhånd?
Jeg vet ikke hva psykologien sier her, men jeg får vel høre det om det er helt på trynet
Meget mulig. Mine tanker om det er at ingen skulle rive sønder hans imperium. Hvis han for ørti år siden fikk panikk ved tanken på å miste huset ved en skilsmisse, hvordan ville han mange år senere reagert på utsiktene til å måtte «downsize» med flere hundre mill? Jeg tror rett og slett det er helt utenkelig for ham. Hadde det enda vært en konkurrent. Men til sin egen frue, som er på en alminnelig lønningsliste, helt utelukket. Kun min mening. Det interessante er at AE ikke fikk panikk ved tanken på å miste huset. Man kan skrive side opp og side ned om hans barndom, men jeg kjenner nært flere med en grusom barndom, som aldri ville ha drømt om å konstruere en slik kontrakt.
Citera
2020-09-06, 02:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH nektet video-opptak, så politiet måtte kompromisse og nøye seg med lydopptak.

Han har også ment at det kunne være feil på utstyret som har tatt opp avhørene.

Så, han høres absolutt ikke helt god ut, nei.
Video eller lydopptak - samme kan det være.
Poenget er at det er bra for vår rettsikkerhet.

Noe galt med lyden er vel ikke så spøkelseaktig - det skjer innimellom.

Er man teknologisk handikappa, så kan man miste trua lenge før allslags snakkende apper, mekaniske telefonfingre m.m..
Citera
2020-09-06, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH nektet video-opptak, så politiet måtte kompromisse og nøye seg med lydopptak.

Han har også ment at det kunne være feil på utstyret som har tatt opp avhørene.

Så, han høres absolutt ikke helt god ut, nei.
Bingo.
Citera
2020-09-06, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Hva tenker du på med et senere tidspunkt?

Jo, det er bedre tid. Det kan være en ville ta henne på tur. Men hva med mobilen. Hvis hun alltid svarer, så er hun ikke typen til å legge den hjemme. Og hun ville besvart den. Hun var forhindret til å ta telefonen etter 9.16. Død eller fanget. Tror ikke hun gikk uvitende omkring inne mens mobilen ringte.

Planen kan ha fått seg en slagside fordi de var forsinket, TH var forsinket. Noen måtte vente, noen måtte ta en plan b
Citera
2020-09-06, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Jeg mente at det er ufattelig hvis tilfellet er, å gå på jobb minutter etterpå og holde maska. Jeg har ikke problemer med å forstå at ondskap finnes. Men hvis TH er GM, så er det ekstremt at det ikke syntes på ham noen minutter etter. Jeg går ut i fra at Futurum ikke har kameraer en gang ved inngangspartiet der han gikk inn.

Jeg skjønte det, men det er bare å se på Peter Madsen når han kommer i land etter å ha partert hun derre journalisten og senket ubåten. Var ikke mye stredd der gitt selv om media og politi ventet på han.

Og i andre kulturer så dreper man for ingenting, så alt kan normalisees.
Citera
2020-09-06, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes det er spesielt at politiet nekter å omskrive "den rasistiske uttalelsen", hvis TH mente at det han sa ble feil fremstilt.
Det er jo det som er poenget med signeringen.

Min konklusjon er da at det er politiet som er vanskelig, og det er langtifra slik politiet skal jobbe. Politiet skal sørge for at den som blir avhørt får tillit til politiet, og det er det som skaper et godt samarbeid.

Den feilen politiet gjorde, ifm det avhøret som nettopp ble referert til, kunne politiet rettet opp i på et tidlig tidspunkt, men istedet har de tatt den med seg videre i prosessen/avhørene, og til slutt ble alt låst.
Dårlig gjort av politiet, at de har latt en så liten filleting, bli et så stort problem.

For både familien og politiets del, så håper jeg at alt er bare spill for galleriet.
Det er slik i helsevesenet også. De korrigerer ikke. Selv om det er helt feil fremstilling. De skriver imidlertid inn et tillegg med rettelsen. Kan være noe med at det som er skrevet inn ikke kan og skal rettes, av frykt for bevisste såkalte rettelser i noens favør. En skal lese det som sto der og så lese tillegget med den nye rettelsen. Hva en kan og ikke kan gjøres settes av IT avdelingen.
Citera
2020-09-06, 02:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Hvorfor finner ikke politiet alle daglige bøkene hans?Hvis han har vært uskyldige ville han lagt de frem.
Hvordan en bygningsingeniør forretningsmann kan være teknisk analfabet?
Hagen serverte mange løgn og vil bli funnet ikke troverdig
Hm...alle dagbøkene? Hva vil det si?
Vet vi sikkert at noen dagbøker mangler?
Tror politiet at dagbøker er bokstavelig talt daglige bøker?
Vet politiet at noen dagbøker er borte, fordi TH har sagt det?
Eller er det antagelser at noen dagbøker mangler?
Jeg vet ikke...

Han kan ikke bli dømt for evt å mangle noen av dagbøkene sine.
Citera
2020-09-06, 02:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det er slik i helsevesenet også. De korrigerer ikke. Selv om det er helt feil fremstilling. De skriver imidlertid inn et tillegg med rettelsen. Kan være noe med at det som er skrevet inn ikke kan og skal rettes, av frykt for bevisste såkalte rettelser i noens favør. En skal lese det som sto der og så lese tillegget med den nye rettelsen. Hva en kan og ikke kan gjøres settes av IT avdelingen.
Man burde kanskje hatt video-opptak i den sammenhengen også. De har mye makt.
Citera
2020-09-06, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jeg skjønte det, men det er bare å se på Peter Madsen når han kommer i land etter å ha partert hun derre journalisten og senket ubåten. Var ikke mye stredd der gitt selv om media og politi ventet på han.

Og i andre kulturer så dreper man for ingenting, så alt kan normalisees.
Aha. Ja, Peter Madsen. Og han er jo så genial. Var. Lange artikler om ham i Danmark, like før udåden, om hans fullstendige genialitet, sånn på rakettforskernivå. Du har rett. Det bildet er jo helt uvirkelig.
Edit: så blir man også en kakerlakk i neste liv, da.
Citera
2020-09-06, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Jeg mente at det er ufattelig hvis tilfellet er, å gå på jobb minutter etterpå og holde maska. Jeg har ikke problemer med å forstå at ondskap finnes. Men hvis TH er GM, så er det ekstremt at det ikke syntes på ham noen minutter etter. Jeg går ut i fra at Futurum ikke har kameraer en gang ved inngangspartiet der han gikk inn.

Ja jeg og tenker at å drepe sin kone i nærkamp er noe som vil sette i gang ulike prosesser i kroppen. Og jeg ville ikke planlagt å vise meg i mange timer foran folk som har sett meg i en årrekke. Og så er det beskrevet som krevende å kvele rent fysisk. Jeg ville ønsket å ta en dusj for å vaske vekk svettelukt og spor. Rene klær. Og så ha kontroll på fraværende uttrykk, nervøsitet, gjøre arbeidsoppgaver uten altfor store feil.
Citera
2020-09-06, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Hvorfor finner ikke politiet alle daglige bøkene hans?Hvis han har vært uskyldige ville han lagt de frem.
Hvordan en bygningsingeniør forretningsmann kan være teknisk analfabet?
Hagen serverte mange løgn og vil bli funnet ikke troverdig

Hun fikk smarttelefonen og han en nokia, det var en god stund før. Sa du langsiktig planlegging? Så hva han har drevet med er det ingen som kan si. Han har gått klar dagens sporing. Bortsett fra bompenger. Han har hatt stor suksess til tross for å ha vært avlogget. Men var det bare de senere år?

Og bøkene er veldig mystisk. Mye han ikke vil hjelpe til med. Ikke video av avhør høres ut som han planla å klage på sannhetsgehalten av avhørene. Helt fra starten? Fra han var den sørgende ektemannen?
Citera
2020-09-06, 03:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ja jeg og tenker at å drepe sin kone i nærkamp er noe som vil sette i gang ulike prosesser i kroppen. Og jeg ville ikke planlagt å vise meg i mange timer foran folk som har sett meg i en årrekke. Og så er det beskrevet som krevende å kvele rent fysisk. Jeg ville ønsket å ta en dusj for å vaske vekk svettelukt og spor. Rene klær. Og så ha kontroll på fraværende uttrykk, nervøsitet, gjøre arbeidsoppgaver uten altfor store feil.
Enig med deg! Dette synes jeg er verd å tenke litt på.

Jeg tror det er svært få som kunne gått rett på jobb, og i tillegg uten å vaske seg.

Det ville vært tidenes dårligste plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in