2020-09-06, 00:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vilket skulle vara dåligt men hanterbart.

Läste just om finnkampen och hur livrädda finland är. Patetiska grannländer vi har. Önskar givetvis inte död och elände på dom men hade det vart sport så hade jag varit sjukt skadeglad om de får massa smitta nu och Sverige klarar sig.

Nu är det dock på riktigt så då hoppas jag att de klarar sig och får vara skadeglada mot oss även om det svider.

Ja, att Sverige skulle klara sig låter väldigt baserat på realiteten. Här har vi inte bara sämre siffror än våra grannar, utan en mer utbredd naivitet.
Citera
2020-09-06, 00:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Om det, i genomsnitt dör ca 35 personer färre per dag, fram till nyår jämfört med snittet 2015-2019, så får vi en liten underdödlighet för 2020.

Iof lite väl mycket att hoppas på, men ingen direkt fysisk omöjlighet. Bara det om man kunde få alla över 65 år att vaccinera sig mot den vanliga säsongsinfluensan skulle göra en del. Sedan har vi de av äldre äldre som skulle ha dött av någon orsak i höst, men som covid-19 tog i förtid.

Med andra ord så kommer vi se en rejäl underdödlighet i höst och i vinter. Annars har du alltså helt fel.
Citera
2020-09-06, 00:13
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Utlänningarna har egen skuld till att dom har drabbats hårt av epidemin.

Jag har vare sig sagt att det är deras fel eller att det inte är deras fel. Det enda jag har sagt är att det är enklare att bli smittad om man bor i ett område där det förekommer smitta...

Jag är svensk och bor ensam.
Citera
2020-09-06, 00:26
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
K
Vi föredrar att leva här och nu. Jag blir förvånad då jag läser på nätet om hur folk undviker att ses.

Det tror jag inte ett ögonblick på. Du som alla andra gör en riskanalys, och handlar efter den. Skulle man helt leva i nuet skulle man göra ganska många farliga saker och dö rätt omgående.

Folk äter kanske ett fikabröd om dagen vilket har en viss risk men de flesta tar inte heroin fast det är mycket roligare än fikabröd.

Skulle det vara 90 % chans att dina föräldrar dog om du träffade dem skulle du inte göra det. Du har bara gjort en analys att risken är väldigt liten och värd att tas. Jag gör analysen att risken är för stor, kanske hade jag gjort en annan analys om inte tre personer jag känner till i området har dött och låg risk att smittan cirkulerar där jag bor.

Och jag som person har tyvärr ett ganska högt riskbeteende vad gäller saker jag gör själv. Men lågt riskbeteende vad gäller saker som drabbar andra. Vi har alla olika sätt att känna och tänka, det behöver inte vara något fel med det.

Men att påstå att folk som tycker på ett visst sätt även känner en viss känsla, det är helt enkelt dålig argumentation.
Citera
2020-09-06, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Det tror jag inte ett ögonblick på. Du som alla andra gör en riskanalys, och handlar efter den. Skulle man helt leva i nuet skulle man göra ganska många farliga saker och dö rätt omgående.

Folk äter kanske ett fikabröd om dagen vilket har en viss risk men de flesta tar inte heroin fast det är mycket roligare än fikabröd.

Skulle det vara 90 % chans att dina föräldrar dog om du träffade dem skulle du inte göra det. Du har bara gjort en analys att risken är väldigt liten och värd att tas. Jag gör analysen att risken är för stor, kanske hade jag gjort en annan analys om inte tre personer jag känner till i området har dött och låg risk att smittan cirkulerar där jag bor.

Och jag som person har tyvärr ett ganska högt riskbeteende vad gäller saker jag gör själv. Men lågt riskbeteende vad gäller saker som drabbar andra. Vi har alla olika sätt att känna och tänka, det behöver inte vara något fel med det.

Men att påstå att folk som tycker på ett visst sätt även känner en viss känsla, det är helt enkelt dålig argumentation.
Jag har alltid varit en ärlig människa och säger precis som det är. Jag, mina syskon och mina föräldrar har egentligen aldrig diskuterat saken. Vi kör bara på som vanligt. Visst pratat vi om viruset ibland och mamma tjatar om att vi ska tvätta händerna. Att undvika att ses har aldrig varit på tal. När min bror fyllde år för en månad sedan sågs vi typ 15 pers i en lägenhet.
Citera
2020-09-06, 01:38
Medlem
neuron-drones avatar
I början av pandemin var det en snubbe (på BBC tror jag), som sa att såhär kanske vi får leva i många år. Att hålla avstånd och sådant är det nya sättet att vara. Då tänkte jag nej aldrig i livet. Det blir som vanligt snart. Men nu har man på något skumt sätt vant sig och kanske är det lite svenskheten som sitter i, men det känns inte så konstigt att vara meter från folk. Och kommer någon nära så ser man att den andre tänker "smitta!" med en gång. Så var det ju aldrig någon som tänkte förr. Men nu har det präglats in i folks sinne. Man kollar på någon TV från några år sedan och tänker men så nära de alla sitter varandra. Sedan kommer man på att det var ju så det var utan pandemin. Snacka om hjärntvättad man blivit i hur man förväntar sig att folk ska bete sig...
Citera
2020-09-06, 01:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag har alltid varit en ärlig människa och säger precis som det är. Jag, mina syskon och mina föräldrar har egentligen aldrig diskuterat saken. Vi kör bara på som vanligt. Visst pratat vi om viruset ibland och mamma tjatar om att vi ska tvätta händerna. Att undvika att ses har aldrig varit på tal. När min bror fyllde år för en månad sedan sågs vi typ 15 pers i en lägenhet.

Det känns som ni lever i förnekelse. Jag säger inte att det är fel, men vad händer om viruset får fäste i er familj? Ni är dock inte ensamma om det. Vilka är du beredd att släppa taget om?
Citera
2020-09-06, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
I början av pandemin var det en snubbe (på BBC tror jag), som sa att såhär kanske vi får leva i många år. Att hålla avstånd och sådant är det nya sättet att vara. Då tänkte jag nej aldrig i livet. Det blir som vanligt snart. Men nu har man på något skumt sätt vant sig och kanske är det lite svenskheten som sitter i, men det känns inte så konstigt att vara meter från folk. Och kommer någon nära så ser man att den andre tänker "smitta!" med en gång. Så var det ju aldrig någon som tänkte förr. Men nu har det präglats in i folks sinne. Man kollar på någon TV från några år sedan och tänker men så nära de alla sitter varandra. Sedan kommer man på att det var ju så det var utan pandemin. Snacka om hjärntvättad man blivit i hur man förväntar sig att folk ska bete sig...

Vet inte om det är glädjande eller deprimerande men människan är ju typ den mest anpassningsbara levande varelse som finns. Vår emotionella basnivå är typ ett rakt streck, oberoende av omständigheter. Tar du en medelklassfamilj i Svedala och en familj i den bangladeshiska slummen så kommer båda att rapportera likartade nivåer av lycka, sorg och välbefinnande. Majoriteten av alla djur blir ju skitstressade och typ tuggar av sig pälsen om de inte lever under de förutsättningar de gör vanligtvis. Sätt en bäver i fångenskap utan vatten. Du kan ge den mat, sällskap och rätt klimat, men utan vatten kommer bävern vara skitstressad konstant. Ta bort hjulet ur hamsterburen så kommer du raskt att ha en hamster som möter en existentiell kris den aldrig kan hantera eller komma ur. Så rullar (höhö) inte en människa. Vi är djupt störda i några månader över vårt hjul-lösa liv och postar några melodramatiska inlägg på FB om det, sen anpassar vi oss. Det enda som verkar kunna knäcka oss på allvar är ju att vara helt isolerade från andra människor under långa tidsperioder.
Citera
2020-09-06, 02:30
Medlem
Citat:
Vi kör bara på som vanligt. Visst pratat vi om viruset ibland och mamma tjatar om att vi ska tvätta händerna. Att undvika att ses har aldrig varit på tal. När min bror fyllde år för en månad sedan sågs vi typ 15 pers i en lägenhet.

Stupid is as stupid does, I suppose !
Citera
2020-09-06, 03:10
Medlem
BLW77s avatar
Vilket trams Corona-19-fake pandemin är. En Psyop för att kunna förslava mänskligheten.

Det finns dom som blir sjuka av Corona-virus varje år (nästan alla djur har Corona-virus latent i sig utan att skadas då deras immunsystem fungerar), Corona-virus Sars-2 är lite mer sällsynt än den vanliga influensan men ger lite allvarligare symtom men är inget farligt virus förutom för dom som har ett icke fungerande immunsystem.

T.ex. dom som vaccinerat sig (https://vaxxter.com som drivs av Dr. Sherri Tenpenni eller Dr. Judy Mikovits https://en.wikipedia.org/wiki/Plandemic), dom som har cancer, leukemi, MS eller andra sjukdomar som attackerar immunsystemet.

Är du frisk, hostar inte. Varför skall din och dina barn och barnbarns frihet begränsas med masker etc, av några få totalitära globalister som vill införa ett totalitärt kontrollsystem med hjälp av "virus-propaganda och vaccin-propaganda som kommer fråm vaccin-tillverkarnas finansiärer"?

Astra Zeneca som har tagit fram vaccin för Sverige med hjälp av laboratoriet i Oxford som tagit fram ett (fake) corona-vaccin för att tjäna miljrader kronor och samtidigt ge ett falskt andrum till dom styrande regeringarna även om miljoner människor kommer att få allvarliga vaccin-skador (dödliga sjukdomar) från det dom blivit tillrådda att injicera "va33inet" i sig själv och sina barns blodomlopp som aldrig går att få ut igen.
Senast redigerad av BLW77 2020-09-06 kl. 03:42.
Citera
2020-09-06, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det känns som ni lever i förnekelse. Jag säger inte att det är fel, men vad händer om viruset får fäste i er familj? Ni är dock inte ensamma om det. Vilka är du beredd att släppa taget om?
Hela ditt sätt att tänka andas rädsla och ångest. Vi funkar inte så.
Vi kan dö av en bilolycka, cancer, osv osv osv osv osv osv....
Sannolikheten att vi dör av något annat än corona är större. Vi är inte rädda för att leva. Vi accepterar tanken att livet har ett slut någon gång. Risken att dö i corona är väldigt liten så vi tänker inte låta det inskränka våra liv. Om någon får corona? och? Förhoppningsvis överlever vi vilket är det troliga.
Dör någon? Sånt är livet. Hellre leva än att springa runt och vara rädd.
Med tanke på att vi inte känner en enda person som haft corona så finns det ingen anledning att vara orolig. Skräcken för detta virus måste vara den mest uppblåsta bluffen i världshistorien.
Citera
2020-09-06, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Stupid is as stupid does, I suppose !
Eller så är det vi som är dom smarta. Vi har insett att rädslan för detta virus saknar förankring i verkligheten. Vi känner ingen som haft corona. Vi ska alla dö en dag och corona lär inte vara det i dör av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in