2020-09-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Jeg sa den var en del av motivet. Hun ville skilles og ville mest sannsynlig gå imot den skjeve ektepakten.

https://www.nrk.no/norge/politiets-hovedteori-i-lorenskog-saken_-motivet-var-ekteskapsproblemer-1.15029661

Ellers forstår jeg ikke hva du mener her.
Høres ikke akkurat ut som en dame som ville skilles
Citat:
TV 2 er kjent med innholdet i SMSen som ble sendt 25. oktober i 2018, seks dager før Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

Meldingen er sendt fra Anne-Elisabeth Hagens mobil, til en venninne som hun hadde regelmessig kontakt med i mange år.

I meldingen gir den forsvunne kvinnen uttrykk for at Tom Hagen ikke hadde viet deres 49. bryllupsdag mye oppmerksomhet. De to giftet seg 25. oktober 1969.
Citat:
Anne-Elisabeth Hagen uttrykker også at ektemannen muligens ikke trivdes så godt i ekteskapet.
https://www.tv2.no/a/11583245/https://www.tv2.no/a/11583245/
Citera
2020-09-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

hva hvis han ville skilles, han viste ingen interesse i henne eller ekteskapet. Da hadde hun hatt krav på masse. Det er også motiv.
Citera
2020-09-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Kan hettemannen være TH iført siliconmaske ? Det finnes siliconmasker som ser klin ekte ut.

Ja eller buffover nese og caps og hette ser det ut som hvertfall
Citera
2020-09-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg svarte på spørsmålet, barna har forskjøvet siste sikre livstegn fra lønnssamtalen 0856 til telefonen med sønnen 0916.

Det gir TH mellom 6 og 11 minutter til å gjennomføre kvelning som bare tar sekunder å utføre.

Tidslinja har jeg lagt ut her flere ganger før, senest 3.8. og den står seg greit fortsatt utifra min teori om at AE’s nærmeste er involvert.

Som jeg har sagt til deg før, noen ser det, andre VIL ikke se det, og det er nok en utmattelsesstrategi enkelte bedriver her inne.

Ja, det er vel ikke praktisk umulig, å kvele noen på 5-10 minutter. Eller dytte dem ned trappa, men det er jaggu meg knapt.

Så knapt at det er usannsynlig. Særlig om man skal se på dette som en godt planlagt gjerning. Der en har Futurum menn etc hentet inn.
Er det alt rigget for å dekke et affekt drap, så er tidsvinduet enda mindre. Da vil en vel se telegonaktivitet mellom barna og far, utenom hennes telefon. Det siste kan ikke utelukkes, bare fordi vi ikke har blitt opplyst om det.

Og ja, jeg har problemer med å se sannsynligheten i at dette er utført slik. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi det fremstår for meg som en «vill» teori, med svært få holdepunkter, at det skvist inn for å tilpasses fakta.

Fakta tilsier AEH var i livet, hun snakket med venninne, mannen dro på jobb, hun ringte og meldte datter, og hun ringte sin sønn, mannen ankom arbeidsplass, ble fanget på kamera, avla digitale spor, og snakket med sine kollega.

Skal man legge noe annet til grunn, bør man ha holdepunkter for det, og det har vi knapt.

Vi har et svakt motiv, fordi om det ikke er helt fraværende.
Vi har en svært dårlig plan, de kunne valgt flere bedre alternativ. Om det ikke er tildekning sv affekt, men krypto opplegget taler for planlagt.
Vi har en svært knapp praktisk gjennomføring, nesten umulig.

Jeg kan ikke hjelpe at det er mye som skurrer med denne hypotese også. Jeg tror egentlig politiet vil være i stand til å løse saken, det blir spennende å følge med videre.
Citera
2020-09-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Ja, det er vel ikke praktisk umulig, å kvele noen på 5-10 minutter. Eller dytte dem ned trappa, men det er jaggu meg knapt.

Så knapt at det er usannsynlig. Særlig om man skal se på dette som en godt planlagt gjerning. Der en har Futurum menn etc hentet inn.
Er det alt rigget for å dekke et affekt drap, så er tidsvinduet enda mindre. Da vil en vel se telegonaktivitet mellom barna og far, utenom hennes telefon. Det siste kan ikke utelukkes, bare fordi vi ikke har blitt opplyst om det.

Og ja, jeg har problemer med å se sannsynligheten i at dette er utført slik. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi det fremstår for meg som en «vill» teori, med svært få holdepunkter, at det skvist inn for å tilpasses fakta.

Fakta tilsier AEH var i livet, hun snakket med venninne, mannen dro på jobb, hun ringte og meldte datter, og hun ringte sin sønn, mannen ankom arbeidsplass, ble fanget på kamera, avla digitale spor, og snakket med sine kollega.

Skal man legge noe annet til grunn, bør man ha holdepunkter for det, og det har vi knapt.

Vi har en svært dårlig plan, de kunne valgt flere bedre alternativ. Om det ikke er tildekning sv affekt, men krypto opplegget taler for planlagt.

Jeg kan ikke hjelpe at det er mye som skurrer med denne hypotese også. Jeg tror egentlig politiet vil være i stand til å løse saken, det blir spennende å følge med videre.

Du mener at AE ble kvalt før 9.14, men hva med på et senere tidspunkt?
Citera
2020-09-05, 21:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Jeg har ingen tro på at dette var et drap i affekt, da ville det blitt oppklart på få dager.

Jeg tror som sagt det var planlagt å drepe AE før TH dro på jobb, og at samtalen med lønn forsinket planen noe. MGM sto klar ute, og ble kjørt inn straks samtalen var avsluttet.

TH drepte trolig AE før han dro (Edit: det tar sekunder å kvele noen til døds), og liket til AE ble først dyttet ned trappa av andre enn TH etter at alibisamtalene var gjort 0916, men trolig før sønnen ringte 0950.

Hvis man ser tidslinja under ett, med observasjoner og telefontrafikk, ser man at det ikke er så mye armer og bein som du vil fram til.

Tvert i mot følger alt en nøye gjennomarbeidet plan med stoppeklokkepresisjon til punkt og prikke.

Trøbbelet oppsto da planen var avhengig av at utenforstående gjorde som forventet, nemlig politiet som nektet å komme hjem.

Det ble skjebnesvangert og trolig noe hele planen ryker på. TH ble tatt i løgn og usikkerhet rundt fakta fra første stund.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-05 kl. 21:21.
Citera
2020-09-05, 21:13
Medlem
Citat:
Du mener at AE ble kvalt før 9.14, men hva med på et senere tidspunkt?

Nei, jeg mener ikke at hun ble kvalt før 9:14. Det var et svar til Slettesnoken.
Edit: Som skisserte at TH kvalte sin kone mellom samtalen med lønningsansvsrlig og at han dro på jobb.

«Det gir TH mellom 6 og 11 minutter til å gjennomføre kvelning som bare tar sekunder å utføre.»

Det er pga denne snevre muligheten, jeg stiller meg så pass tvilende til at TH er gjerningsmann. Vi må ta innover oss at han utfra opplysningene som foreligger var på Futurum.

Det er politiet som mener hun ble drept mellom 09:16 og 10:07, utfra telefonsamtalen de ser på som siste sikre livstegn og at telefonen ble lagt på bordet. Da antar jeg det nok er riktig.

Jeg vet fra avisene at politiet har kontroll på TH på arbeidsplassen den første tiden etter han ankom. De har derimot ikke sagt i media noe mer om når det ble huller i alibiet hans.

Hva tenker du på med et senere tidspunkt?
Citera
2020-09-05, 21:17
Medlem
Citat:
Nei, jeg mener ikke at hun ble kvalt før 9:14. Det var et svar til Slettesnoken.
Edit: Som skisserte at TH kvalte sin kone mellom samtalen med lønningsansvsrlig og at han dro på jobb.

«Det gir TH mellom 6 og 11 minutter til å gjennomføre kvelning som bare tar sekunder å utføre.»

Det er pga denne snevre muligheten, jeg stiller meg så pass tvilende til at TH er gjerningsmann. Vi må ta innover oss at han utfra opplysningene som foreligger var på Futurum.

Det er politiet som mener hun ble drept mellom 09:16 og 10:07, utfra telefonsamtalen de ser på som siste sikre livstegn og at telefonen ble lagt på bordet. Da antar jeg det nok er riktig.

Jeg vet fra avisene at politiet har kontroll på TH på arbeidsplassen den første tiden etter han ankom. De har derimot ikke sagt i media noe mer om når det ble huller i alibiet hans.

Hva tenker du på med et senere tidspunkt?

Jeg mener senere samme dag, ikke neste dag eller etter det.
Citera
2020-09-05, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hver eneste gang jeg er innom dette forumet, hvor det å tenke fritt presumptivt burde være en av årsakene til forumets attraktivitet, blir jeg overrasket over i hvor stor grad tråden er preget av autoritetstro.

Ved nærmere ettertanke slår det meg at dette stemmer godt med hva man for eksempel ser i USA, hvor lov og orden og politimakt er budskapene som tiltrekker seg flest opprørere.

Med min referansebakgrunn står dette i sterk kontrast til hva jeg ville antatt var det gjennomgående budskapet på et forum som dette; jeg hadde forventet en langt større skepsis til autoriteter, ikke folk som mener at politiet vet best.

Kan dette skyldes at den mistenkte er milliardær?
Det er åpenbart at det er årsaken. Dette er et realityshow - karakterdrap på TH og resten av familien. I tiden vi lever i, så anses dette som underholdning av beste kvalitet.
Det å være vitne til et karakterdrap av et menneske, med så stor fallhøyde, oppleves pirrende for mange.
Men jeg tror ikke det er noe dyptfølende og inderlig - det kan sammenlignes med en one-night-stand - kanskje får man dårlig samvittighet - kanskje ikke. Livet går videre - behovet for tilfredstillelse fortsetter. Nytelsen er kortvarig - konsekvensene er dessverre uendelig.
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Dette er et sterkt kort til THs fordel.
Citera
2020-09-05, 21:25
Medlem
Farkostens avatar
Svein Holden sa: Det er ikke som dere tror.

Kan hun ha blitt drept i en røff sex-akt (BDSM)?
Biologiske spor fra TH.
Sperm?
Citera
2020-09-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Svein Holden sa: Det er ikke som dere tror.

Kan hun ha blitt drept i en røff sex-akt (BDSM)?
Biologiske spor fra TH.
Sperm?

Tenker du at de har spilt inn ponofilm ?
Citera
2020-09-05, 21:47
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Tenker du at de har spilt inn ponofilm ?

Nei, jeg mener det er helt usannsynlig.
Men det kan hende XXXXXXXXXXX er av en annen oppfatning, siden han konverterer det mest usannsynlige til sannsynlig.
Men nei, det er nok helt umulig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in