2020-09-05, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg har ikke lest om noen leiebil i noen artikler. Her er et innlegg av Sosialisten (med link og sitat fra artikkel) som omhandler de to som ikke var enige om hvilken dag de møttes:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
OK, Takk! Pussig at du trekker frem det innlegget til Sosialisten - det var akkurat det innlegget jeg leste like før jeg etterspurte lenker.
Jeg er helt enig med Sosialisten her (når det gjelder tolkningen av alibivitnets uttalelser.

Det er altfor mye trådsannhet her.
Citera
2020-09-05, 17:49
Medlem
Citat:
Takk for informasjon! Jeg leste nylig at TH forholdsvis sjelden brukte bilen for å komme seg til jobb på Futurum (men jeg finner ikke artikkelen der det sto). Det kan kanskje bety at han ofte gikk og/eller syklet til jobb?
Det kan bety at AE var den av de to som disponerte bilen mest i THs arbeidstid. Jeg tror at det er sannsynlig at de ikke hadde behov for mer enn en bil (noen her i diskusjonen har kritisert at AE ikke hadde egen bil). Høres ut som et fornuftig ektepar.
Lønn antok hun hørte th i bakgrunnen, men virket usikker. Kanskje kun et par minutter. Kan th selv hentet en parkert bil for senere bortfrakting, rygget den ned gangveien og inn i garasjen. Deretter kjørt egen bil til futurum 9.05. Gått tilbake til s4 som hettemann etter å ha ringt 10.06 og 10.07. Kan vi stole på at telefonbevegelsen er mellom 9.16 og 10.07. Mulig villedning fra politiet. Har en mistanke om at th kan ha vært utenfor futurum et sted også tidligere på morgenen. Aeh var oppe 0700.
Citera
2020-09-05, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
OK, Takk! Pussig at du trekker frem det innlegget til Sosialisten - det var akkurat det innlegget jeg leste like før jeg etterspurte lenker.
Jeg er helt enig med Sosialisten her (når det gjelder tolkningen av alibivitnets uttalelser.

Det er altfor mye trådsannhet her.
Ja, jeg er enig i at det er for mye av trådsannheter i diskusjonen. Kanskje det hadde vært bra om noen kunne ha laget en oversikt over alle de tingene som kun er trådsannheter og som ikke er offentlig bekreftet informasjon fra politiet eller andre gjennom media?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-05 kl. 17:52.
Citera
2020-09-05, 17:58
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Lønn antok hun hørte th i bakgrunnen, men virket usikker. Kanskje kun et par minutter. Kan th selv hentet en parkert bil for senere bortfrakting, rygget den ned gangveien og inn i garasjen. Deretter kjørt egen bil til futurum 9.05. Gått tilbake til s4 som hettemann etter å ha ringt 10.06 og 10.07. Kan vi stole på at telefonbevegelsen er mellom 9.16 og 10.07. Mulig villedning fra politiet. Har en mistanke om at th kan ha vært utenfor futurum et sted også tidligere på morgenen. Aeh var oppe 0700.
Hva med ubesvarte anrop 0948, 0950, 1006 og 1007? Var AE bare opptatt med noe?
Citera
2020-09-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Forhold deg til fakta i saken.
Politiet sier de har et klart motiv og ektepakten er en del av den.
Politiet sier TH er drapsmann eller medvirker.
Politiet sier også at det er spor etter kvelning/ drap i hjemmet.
De vet mer enn oss.

Fetat!
Men hör du inte själv hur tomt det låter, att påstå att "ektepakten är en del av saken"?
Är det fakta, att äktenskapsförordet är en indicie för ett dråp?
Det är ju två olika företeelser på denna jord. Varifrån kommer den faktiska anknytningen mellan dessa två saker?
Vidare,
"Politiet säger att TH er drapsman eller medvirker".
Det är en sak att säga att man arbetar efter en hypotes som enligt polisen är den mest tillhands
näraliggande förklaringen, eftersom TH är gift med den försvunna AEH -
och att gå ut i media på påstå att han ÄR dråpsman.
Men iböand skiljer sig verkligheten från statistiken.
Polisen befinner sig tyvärr fortfarande på hypotes nr 1, där de verkar ha fastnat.

Om man vill styrka att hypotes nr 1 är den riktiga, må man prova andra hypoteser samtidigt
och utesluta dem med hållbar förklaring. Varför det inte kan vara på annat sätt än det sätt man
först utgick från.
Fakta vet vi först i en eventuell kommande rättsförhandlingar, om ens då.

Z-z-z använder sig, liksom polisen, också av hypoteser.
Z-z-z påstår inte, utan vinklar andras påståenden.
Därför finns denna tråd, för att man ska kunna ta del av och vinkla andras uttalanden
och frågor.
Ju mer "anti - TT" påstår att det är på ett visst sätt, desto mer måste TT vinkla, vända på saken,
komma med andra förslag.
Det kallas dialog och resonemang. Det är tillåtet.
Citera
2020-09-05, 18:11
Medlem
Kan hettemannen være TH iført siliconmaske ? Det finnes siliconmasker som ser klin ekte ut.
Citera
2020-09-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ja, jeg er enig i at det er for mye av trådsannheter i diskusjonen. Kanskje det hadde vært bra om noen kunne ha laget en oversikt over alle de tingene som kun er trådsannheter og som ikke er offentlig bekreftet informasjon fra politiet eller andre gjennom media?

God idé, her er noen av de viktigste "trådsannhetene:"
-Politiet har tynellsyn og ignorerer alternative teorier enn TH

-Politiet fokuserer på TH i mangel på andre spor/kandidater

-AEH hadde rusproblemer

-AEH var lykkelig i ekteskapet basert på en kommentar om bryllupsdag (en kommentar vi ikke kjenner konteksten til)

-Politiet har ikke kommet opp med noe motiv for TH

-TH har samarbeidet med politiet
Citera
2020-09-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Flatt batteri etter å ha stått med billyktene på uten at motoren var i gang? Gitt gravelys i løpet av natten?

Såpass nært folk at motoren ble stoppet for ikke å bli oppdaget, mens lysene ga han eff i? Eller sparte han drivstoff? Nei men hvem kan vel ha kommet på å spare drivstoff under et så kritisk ærend?

Da jeg så innom i går trodde man at startkablene ikke hadde noe med saken å gjøre. Men nå tror man det allikevel. Kan hende det er riktig det.
mener du th har gravd klar en grav i løpet av natten og hatt lysene på til batteriet ble flatt. Må ha slitt litt med gravingen da, men gamle bilbatterier lades fort ut. Stor risk for å bli oppdaget selv utenfor alfarvei. Tror ikke du mener aeh ble drept og gravlagt om natta. Dette gir dog th litt mer tid til all stagingen. Litt vanskelig å se for seg at lønnsansvarlig gir th alibi. Hun skal også ha vært aehs venninne, selv om det har versert ondsinnede rykter om at th hadde et forhold til henne. Det er dig underlig at lønn og teh snakket med aeh om det samme. Kan forklaringene være samkjørte. Teh slet med å verifisere samtalen med aeh.
Citera
2020-09-05, 18:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Vi kan legge starkabelmysteriet dødt en gang for alle:

– Vi har litt trøbbel med den ene bilen, så vi må få starthjelp, opplyser den ene politibetjenten til RBs utsendte, før hjelpen kom i form av en annen patruljebil.

https://www.rb.no/her-havner-politiet-i-trobbel-i-sloraveien/s/5-43-1381564
Citera
2020-09-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Fetat!
Men hör du inte själv hur tomt det låter, att påstå att "ektepakten är en del av saken"?
Är det fakta, att äktenskapsförordet är en indicie för ett dråp?
Det är ju två olika företeelser på denna jord. Varifrån kommer den faktiska anknytningen mellan dessa två saker?
Vidare,
"Politiet säger att TH er drapsman eller medvirker".
Det är en sak att säga att man arbetar efter en hypotes som enligt polisen är den mest tillhands
näraliggande förklaringen, eftersom TH är gift med den försvunna AEH -
och att gå ut i media på påstå att han ÄR dråpsman.
Men iböand skiljer sig verkligheten från statistiken.
Polisen befinner sig tyvärr fortfarande på hypotes nr 1, där de verkar ha fastnat.

Om man vill styrka att hypotes nr 1 är den riktiga, må man prova andra hypoteser samtidigt
och utesluta dem med hållbar förklaring. Varför det inte kan vara på annat sätt än det sätt man
först utgick från.
Fakta vet vi först i en eventuell kommande rättsförhandlingar, om ens då.

Z-z-z använder sig, liksom polisen, också av hypoteser.
Z-z-z påstår inte, utan vinklar andras påståenden.
Därför finns denna tråd, för att man ska kunna ta del av och vinkla andras uttalanden
och frågor.
Ju mer "anti - TT" påstår att det är på ett visst sätt, desto mer måste TT vinkla, vända på saken,
komma med andra förslag.
Det kallas dialog och resonemang. Det är tillåtet.

Jeg sa den var en del av motivet. Hun ville skilles og ville mest sannsynlig gå imot den skjeve ektepakten.

https://www.nrk.no/norge/politiets-hovedteori-i-lorenskog-saken_-motivet-var-ekteskapsproblemer-1.15029661

Ellers forstår jeg ikke hva du mener her.
Citera
2020-09-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Forhold deg til fakta i saken.
Politiet sier de har et klart motiv og ektepakten er en del av den.
Politiet sier TH er drapsmann eller medvirker.
Politiet sier også at det er spor etter kvelning/ drap i hjemmet.
De vet mer enn oss.

Hver eneste gang jeg er innom dette forumet, hvor det å tenke fritt presumptivt burde være en av årsakene til forumets attraktivitet, blir jeg overrasket over i hvor stor grad tråden er preget av autoritetstro.

Ved nærmere ettertanke slår det meg at dette stemmer godt med hva man for eksempel ser i USA, hvor lov og orden og politimakt er budskapene som tiltrekker seg flest opprørere.

Med min referansebakgrunn står dette i sterk kontrast til hva jeg ville antatt var det gjennomgående budskapet på et forum som dette; jeg hadde forventet en langt større skepsis til autoriteter, ikke folk som mener at politiet vet best.

Kan dette skyldes at den mistenkte er milliardær?
Citera
2020-09-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hva med ubesvarte anrop 0948, 0950, 1006 og 1007? Var AE bare opptatt med noe?
De gir jo grunn til å anta hun er indisponibel av hendelsen om hun ikke dusjet. Hun var angivelig flink å ta telefonen når den ringte så heller mot at hun allerede var død tidligere. Antar likevel th er hettemannen. Det er litt vanskelig å komme unna spørsmålet om troverdigheten til lønn og særlig teh. Kan th evt lurt seg usett tilbake til s4 etter å ha kjørt på jobb og vist seg. Drept henne. Dratt tilbake til jobb for nytt alibi, ringt 10.07 og så hettetur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in