2020-09-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Tror du en ukjent GM ville legge så mye vekt på å mistenkeliggjøre TH og samtidig få utbetalt løsepenger? Det henger ikke sammen.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke. Jeg kjenner ikke GM og jeg vet ikke hva som var GMs motiv.

Citat:
Den teorien er helt usannsynlig og du burde begynte å gå ut i fra fata, tidslinjer og faktisk bruke hodet med hva som er sannsynlig.
Vi vet ikke hvem som var GM, vi vet ikke hvor mange GM det var, vi vet ikke om de (hvis de var flere GM) hadde ett felles motiv eller om de hadde forskjellige motiv eller om en eller flere av de hadde flere motiv enn kun ett motiv. Vi vet heller ikke om det var en bakmann (med sitt/sine ene eller flere motiv) og vi vet ikke om eventuelle innleide eller eventuelle medhjelpere hadde kun ett motiv eller flere motiv.

Et tenkt eksempel: 1 bakmann med sitt/sine motiv får noen personer til å utføre kidnapping (og disse tror at BO skal bli sluppet fri levende) og disse personene tror eventuelt at løsepenger kommer til å bli utbetalt. Men det kan hende at bakmannen har betalt kidnapperne på forhånd for oppdraget, slik at kidnapperne ikke venter på løsepenger. De trenger ikke en gang å vite hva det står i trusselbrevet eller hvor stort løsepengekrav som kreves i trusselbrevet. (Kanskje bakmannen er hettemann1 som går til åstedet for å plassere trusselbrev etter at kidnapperne har flyttet BO ut fra huset og transportert henne til et skjulested?)
Kidnapperne plasserer BO (neddopet) på et skjulested og de forlater skjulestedet. Bakmannen har sagt til kidnapperne at han skal ta seg av resten av oppdraget. BO dør enten ved et uhell eller blir planlagt drept av bakmannen.

Bakmannen kan ha hatt veldig stor interesse av å mistenkeliggjøre TH. Feks noe personlig, eller rett og slett for å kaste mistanken på TH for å selv ikke bli mistenkt.

Fetad: Hvis det var slik som jeg skrev i et tenkt eksempel i dette innlegget, så fant jeg en potensiell forklaring på hvorfor det var nødvendig for hettemann1 (/bakmannen ?) å komme til åstedet og plassere trusselbrev etter at kidnapperne hadde utført oppdraget.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-05 kl. 16:50.
Citera
2020-09-05, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Man har liksom ikke kompetansen til politiet på sin side, så ærlig må jeg være.. birgitte saken, fritz moen, Monika saken (bergen) , det går jo enda en dokumentar på tv2 disse dager der quote :

" Monika-saken er en av de største politiskandalene i nyere tid. Den handler om en etterforsking full av huller, en politiledelse som motarbeidet gjenåpning av saken og en mor som ikke ble hørt da hun fra første stund mente datteren var drept."

Man blir ikke veldig imponert over politiet sin rolle i disse sakene, ikke veldig rart at politiet har liten oppimot 0 trovedighet visse steder.. når det er sagt er jeg temmelig sikker på at TH er skyldig, 90%, men blir han dømt? Tross alt norske politiet vi snakker om, alt kan skje^

Så lengde de kan bevise at hun er drept der i Sloraveien, at de kan bevise at TH lyver gang på gang, og at det finnes motiv, så ligger han jo tynnt ann. Trenger ikke nødvendigvis å ha et lik.
Det har vært mye tull med bergenspolitiet, men det betyr ikke at det er likens over hele landet.
Citera
2020-09-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Så lengde de kan bevise at hun er drept der i Sloraveien, at de kan bevise at TH lyver gang på gang, og at det finnes motiv, så ligger han jo tynnt ann. Trenger ikke nødvendigvis å ha et lik.
Det har vært mye tull med bergenspolitiet, men det betyr ikke at det er likens over hele landet.
Fetad: Hittil har det ikke blitt offentliggjort uttalelser fra politiet om at de kan bevise at AE ble drept i S4.
Politiet kan ikke utelukke at AE var levende da hun ble flyttet ut fra S4, leste jeg for ganske kort tid siden.
Citera
2020-09-05, 17:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
..og walkie talkie
Kunne du tenkt deg å blir politi når du blir stor?

Enig i at det ofte må skiftes batteri på politlekebiler, særlig dem som har blålys og lager sirenelyd. Jeg bruker å spørre foreldrene mine om hjelp da
Oh, I’m impressed - TT inntar stadig nye høyder i sin desperasjon når det brenner under føttene.
Citera
2020-09-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vi vet ikke hvem som var GM, vi vet ikke hvor mange GM det var, vi vet ikke om de (hvis de var flere GM) hadde ett felles motiv eller om de hadde forskjellige motiv eller om en eller flere av de hadde flere motiv enn kun ett motiv. Vi vet heller ikke om det var en bakmann (med sitt/sine ene eller flere motiv) og vi vet ikke om eventuelle innleide eller eventuelle medhjelpere hadde kun ett motiv eller flere motiv.

Et tenkt eksempel: 1 bakmann med sitt/sine motiv får noen personer til å utføre kidnapping (og disse tror at BO skal bli sluppet fri levende) og disse personene tror eventuelt at løsepenger kommer til å bli utbetalt. Men det kan hende at bakmannen har betalt kidnapperne på forhånd for oppdraget, slik at kidnapperne ikke venter på løsepenger. De trenger ikke en gang å vite hva det står i trusselbrevet eller hvor stort løsepengekrav som kreves i trusselbrevet. (Kanskje bakmannen er hettemann1 som går til åstedet for å plassere trusselbrev etter at kidnapperne har flyttet BO ut fra huset og transportert henne til et skjulested?)
Kidnapperne plasserer BO (neddopet) på et skjulested og de forlater skjulestedet. Bakmannen har sagt til kidnapperne at han skal ta seg av resten av oppdraget. BO dør enten ved et uhell eller blir planlagt drept av bakmannen.

Bakmannen kan ha hatt veldig stor interesse av å mistenkeliggjøre TH. Feks noe personlig, eller rett og slett for å kaste mistanken på TH for å selv ikke bli mistenkt.

Fetad: Hvis det var slik som jeg skrev i et tenkt eksempel i dette innlegget, så fant jeg en potensiell forklaring på hvorfor det var nødvendig for hettemann1 (/bakmannen ?) å komme til åstedet og plassere trusselbrev etter at kidnapperne hadde utført oppdraget.

Forhold deg til fakta i saken.
Politiet sier de har et klart motiv og ektepakten er en del av den.
Politiet sier TH er drapsmann eller medvirker.
Politiet sier også at det er spor etter kvelning/ drap i hjemmet.
De vet mer enn oss.
Citera
2020-09-05, 17:12
Medlem
Citat:

De vet mer enn oss.
Fetad: Flere av dine punkter her er påstander som ikke er bekreftet fra politiet. Ja, jeg har sett i flere avisartikler at journalister har skrevet sine spekulasjoner om kvelning og motiv, MEN politiet har ikke ønsket å uttale seg om motiv og om eventuell dødsårsak.

Journalisten skrev: De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. Politiet ønsker ikke å kommentere dødsårsaken.
Politiet sa: - Spørsmålet er etter min mening litt ladet. Det er aldri kommentert eller sagt noe fra vår side om det. Så jeg har ingen kommentar til noe av det du anfører, sier påtaleleder Haris Hrenovica til Nettavisen.
nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html

Politiet har aldri uttalt seg om hva de mener er motivet for drapet, men etter det NRK får opplyst er politiets hovedteori at Anne-Elisabeth Hagen ble drept som følge av problemer i ekteskapet
nrk.no/norge/politiets-hovedteori-i-lorenskog-saken_-motivet-var-ekteskapsproblemer-1.15029661

"Nrk får opplyst..." kan være spekulasjoner eller usanne "opplysninger".

Kanskje DU kan forholde deg til fakta? Du kan jo prøve å finne artikler (og linke til disse) som bekrefter alle dine påstander.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-05 kl. 17:47.
Citera
2020-09-05, 17:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
De vet mer enn oss.
Det tror jeg ikke hjelper å skrive. Det er lørdag og klart for «TT-show».
Citera
2020-09-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Oh😂
Citera
2020-09-05, 17:19
Avslutad
Er det noen her som kan legge opp lenker her i tråden ang bekreftet informasjon om hvor vidt en leiebil er involvert i saken?

Hm...finner ingen dokumentasjon på det jeg - er det en trådsannhet?
Citera
2020-09-05, 17:26
Avslutad
Citat:
"KT-showet" går 24/7 - fint med en evaluering innimellom.
Citera
2020-09-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Er det noen her som kan legge opp lenker her i tråden ang bekreftet informasjon om hvor vidt en leiebil er involvert i saken?

Hm...finner ingen dokumentasjon på det jeg - er det en trådsannhet?
Jeg har ikke lest om noen leiebil i noen artikler. Her er et innlegg av Sosialisten (med link og sitat fra artikkel) som omhandler de to som ikke var enige om hvilken dag de møttes:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Han kjørte en lys grå leiebil, mener jeg å ha hørt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-05 kl. 17:33.
Citera
2020-09-05, 17:45
Medlem
Citat:

Ja men når samme episode går hver Lørdag så går man lei etterhvert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in