Citat:
Ursprungligen postat av
trailblaser
Varje gång en större rörelse sker i USA så skriks det panik. Men varje jäkla gång återhämtar det sig.
Jag förstår inte hur ni orkar panika över detta. Köp och låt ligga så blir det bra i slutändan.
Panik är en naturlig reaktion hos människor, som fyller en viktig funktion - dock bara om vi agerar.
Är då paniken att sälja, så sälj och vänta inte m.a.o.
Och att inte förstå det... småspararnas (99,9% av oss) handelsmönster styrs till stor del av psykologi om du nu inte tänkt på det.
Ja, jo, köpa och låta det ligga är säkert bra. Beroende på till vilken kurs du köper in dig på...
Men där sätter du fingret på stora felet jag tycker många gör, de köper utan tanke om det är en kort eller lång investering, eller med vilken vinst eller förlust aktien ska avyttras.
”Köp bara och låt ligga”.
Hjärndött om du frågar mig men jag påstår mig inte ha rätt heller annat än ur min subjektiva syn på saken.
De gånger jag bränt mig har jag alltid bara köpt utan tanke.
Sedan har jag också missat stora uppgångar för att jag sålt när jag känt mig ”nöjd” d.v.s. förbestämda vinsten eller förlusten är nådd.
Det är ett diskussionsforum och det är vad som gör Flashback så intressant, de flestas åsikter kommer i ljuset av verkligheten och någonstans där finns sanningen. Eller så gör den inte det, men både dumma och smarta inlägg kommer fram.