2020-09-05, 15:19
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Du verkar som en förnuftig person så självklart ska du hälsa på dina föräldrar men gör det utomhus, har de ingen altan eller sommarstuga ni kan grilla lite god mat och träffas och prata med avstånd. Jag hade en släktträff för 2 veckor sedan utomhus och det var trevligt och ingen blev sjuk.

Problemet är att det är långt dit, så man kan inte resa fram och tillbaka på en dag. Vet inte var jag ska sova om jag inte ska sova hos någon av dem. Dessutom måste jag åka kollektivt dit.
Citera
2020-09-05, 15:30
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Mina föräldrar är snart 80 år och lever som vanligt. Dom skiter fullständigt i detta virus. Sluta vara så jävla rädda. Själv har jag ett nedsatt immunförsvar. Är jag rädd? Inte det minsta.

Jag är inte rädd, jag är försiktig. Däremot börjar vissa av dem bli oförsiktiga och vill att jag ska komma. Min ena extraförälder har precis påbörjat cancerbehandling. Två är lungsjuka.

För min egen del är jag inte rädd och ja, jag har också sopigt immunförsvar. Men jag är yngre och om jag blev rejält sjuk så skulle jag iallafall få vård.

Jag bor i ett område där många är och har varit sjuka. Tre personer härifrån som jag vet har dött och bara en var lite äldre. Du har förmodligen aldrig sett sjukdomen.
Citera
2020-09-05, 15:30
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är lite tidigt att utvärdera ännu. Finns väl ändå ett 50-tal barn i Sverige som drabbats av hyperinflammation i samband med covid19 infektion.

Knappelunda
Citera
2020-09-05, 15:36
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det var inget roligt att att höra. Den här smittan kommer inte vara över för oss i västvärlden förens vi är vaccinerade. Jag hoppas det kan ske första kvartalet nästa år. Var rädd om dina föräldrar. Ska du träffa dem, bör du sätta dig själv i karantän minst 14 dagar innan, men gärna bortåt 20 dagar. Då bör du vara relativt safe. Många länder som tidigare varit hårt drabbade har nu fått sin andra våg. Kan verkligen inte se varför Sverige skulle utgöra något undantag. Det är bara en tidsfråga innan siffrorna börjar skena här också. Vi gör ju inte ett skit för att förhindra det.

Vara i karantän funkar inte och dessutom skulle jag behöva åka kollektivt.

Får försöka övertyga dem om att vi får skypa mer. Fast jag förstår att de börjar bli less. Tror andra börjar leva mer som vanligt nu när dödssiffrorna är nere. Men smittan finns ju fortfarande och med säkerhet i fattiga områden, som ett sådant jag bor i.
Citera
2020-09-05, 15:36
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Knappelunda
Jo det stämmer faktiskt. Har inte tid att leta efter artiklar nu, men det har skrivits om det i etablerad media.
Sedan är det förvisso extremt få fall sett till antalet smittade.
Citera
2020-09-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Får försöka övertyga dem om att vi får skypa mer. Fast jag förstår att de börjar bli less. Tror andra börjar leva mer som vanligt nu när dödssiffrorna är nere. Men smittan finns ju fortfarande och med säkerhet i fattiga områden, som ett sådant jag bor i.

Det kommer bli jobbigt inför jul om det här håller i sig eller blir värre. Måste också åka kollektivt för att ta mig till mina föräldrar, och att vara isolerad på hotell 14 dagar innan julafton har jag varken ledighet eller ekonomi till :/ De kommer nog inte vilja att deras barn missar julen, och det vill man inte själv, men samtidigt vill man inte att de ska bli sjuka heller.
Citera
2020-09-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Snygg helgardering. Alltid roligt med folk som har flytande argument. Du hade nog gjort dig bra som svensk politiker. Sådana verkar förminska Covid ganska bra.
Du bör fortfarande söka hjälp för din överdrivna rädsla för något som är i stort sett ofarligt.
Lyssna nu noga. Du kommer inte dö av corona. Du kommer dö i någon av dom mer vanliga dödsorsakerna.
Citera
2020-09-05, 15:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Kör Skype, eller ring bara. Kommer ett vaccin i början av nästa år kan vi i alla fall börja se slutet på tunneln. Det gäller att hålla ut. Tror det är viktigt att vi alla gör vad vi kan för att undvika att bli smittade.
Citera
2020-09-05, 15:48
Medlem
Citat:
Jag är inte rädd, jag är försiktig. Däremot börjar vissa av dem bli oförsiktiga och vill att jag ska komma. Min ena extraförälder har precis påbörjat cancerbehandling. Två är lungsjuka.

För min egen del är jag inte rädd och ja, jag har också sopigt immunförsvar. Men jag är yngre och om jag blev rejält sjuk så skulle jag iallafall få vård.

Jag bor i ett område där många är och har varit sjuka. Tre personer härifrån som jag vet har dött och bara en var lite äldre. Du har förmodligen aldrig sett sjukdomen.
Det stämmer att jag aldrig sett den för den existerar knappt. Trots att jag känner mycket folk känner jag ingen som varit sjuk i covid-19. Av dom jag känner ryktas det om ett fåtal fall dom känner till någon.
Jämför det med vanlig influensa så är den betydligt värre. Var och varannan man känner brukar ligga helt däckad i flera dagar av influensa.
Citera
2020-09-05, 15:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Du bör fortfarande söka hjälp för din överdrivna rädsla för något som är i stort sett ofarligt.
Lyssna nu noga. Du kommer inte dö av corona. Du kommer dö i någon av dom mer vanliga dödsorsakerna.

Du har nog missförstått något. Eller ja, ganska mycket faktiskt. Jag är inte det minsta rädd för Covid. Jag vet precis vad det är och vad det gör. Men många har råkat illa ut, många liv har gått förlorade och extremt många människor har helt tappat fattningen. Aldrig sett så många vetenskapsförnekare eller foliehattar i en och samma tidsepok som just nu.
Citera
2020-09-05, 15:55
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Det stämmer att jag aldrig sett den för den existerar knappt. Trots att jag känner mycket folk känner jag ingen som varit sjuk i covid-19. Av dom jag känner ryktas det om ett fåtal fall dom känner till någon.
Jämför det med vanlig influensa så är den betydligt värre. Var och varannan man känner brukar ligga helt däckad i flera dagar av influensa.

Gissar att du bor antingen i en byhåla eller iallafall ett medelklassområde. Det verkar som smittan är sparsam där. Och nej, covid smittar inte som influensa, denna smitta dyker upp här och där. Därför kan det vara svårt för vissa att fatta att den finns. Jag lovar, att smittan definitivt finns där jag bor. Vi har runt 80 % invandrare som definitivt inte håller avstånd och som träffar hela släkten. Det är även en stor del av denna grupp som hamnat på vårt IVA med. De är inte heller rädda. De lever också som vanligt.
Citera
2020-09-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Förutom i regionen där Sverige ligger i, landet som de flesta här inne bor i. Att man ligger på helt andra nivåer än länderna i SIN region talar sitt tydliga språk. Ett totalt misslyckat fiasko som vi som inte är helt indoktrinerade inser utan att ens behöva tänka. Ni måste vara helt hjärntvättade. Ni tycker att ALLA som kritiserar Sveriges hantering är helt ute och cyklar samtidigt som ni tycker att strategin är perfekt förutom några enstaka undantag. Vet inte vad som är mest patetiskt, dessa s.k myndigheter eller majoriteten av befolkningen som tillåtit detta pinsamma agerande. Samma befolkning som har tillåtit massinvandring som gjort Sverige till ett sjunkande skepp som aldrig kommer komma på rätt kurs igen

Om du läser lite vetenskap i ämnet så förstår du mer vad de handlar om. Inte strategin i sig utan när i tiden den sätts in i relation till hur många som är smittade. Då kan du förklara skillnader mellan länder och inom landet.

Läs på lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in