2020-09-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det är lustigt att samma personer som tjatar om att det minsann bara är Yemen, Somalia och Sverige som inte kör munskydd nu babblar om hur farliga skolorna är trots att alla länder håller skolorna öppna.

Alarmisterna är högst inkonsekventa.

Är det du eller UNESCO har bäst koll på skolorna?
Här är en karta som visar att det bara är en handfull länder som inte stängt.
https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
Citera
2020-09-05, 12:09
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Det är lustigt att samma personer som tjatar om att det minsann bara är Yemen, Somalia och Sverige som inte kör munskydd nu babblar om hur farliga skolorna är trots att alla länder håller skolorna öppna.

i många länder stänger man vissa skolor också. Det har man gjort i Sverige också. En gymnasieskola i Malmö, en annan i Huskvarna och en högstadieskola i Kungsbacka övergick till distansundervisning dels eller helt på grund av covid.
Senast redigerad av AttCza 2020-09-05 kl. 12:11.
Citera
2020-09-05, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nu har ju dessa småttingar mindre andel virus än barn över 10 år, dessutom har förskolor begärt att få använda skyddsutrustning.

Det är naturligtvis en helt annan sak att förvara dessa små och de undervisas ju inte precis i samma utsträckning som barn i mellan- och högstadiet.

Du framstår som synnerligen korkad.
Försiktighetsprincipens Ankan, tänk på försiktighetsprincipen. Tänk på all personal och alla föräldrar i rikgrupp och alla föräldrar som jobbar i äldreomsorgen och alla föräldrar som trängas på bussar för att ta barnen till skolan.

Du inte bara framstår som synnerligen korkad, du ÄR synnerligen korkad. Riktigt extremkorkad till och med.
Citera
2020-09-05, 12:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Är det bara de länderna som inte har krav på munskydd? Tja, vi har väl ungefär likartad befolkningsstruktur numera så det kanske är logiskt på ett vis? Vi får väl se om smittan tar fart nu igen under hösten nu när skolorna har öppnat upp igen. Jag tror ju det. Du tror inte det. Vi får väl göra årsbokslut 31/ 12 och se vem som fick rätt? Jag hoppas väldigt mycket på att jag kommer få fel. För hela folkets skull och för de som arbetar inom vården.
Citera
2020-09-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är det bara de länderna som inte har krav på munskydd? Tja, vi har väl ungefär likartad befolkningsstruktur numera så det kanske är logiskt på ett vis? Vi får väl se om smittan tar fart nu igen under hösten nu när skolorna har öppnat upp igen. Jag tror ju det. Du tror inte det. Vi får väl göra årsbokslut 31/ 12 och se vem som fick rätt? Jag hoppas väldigt mycket på att jag kommer få fel. För hela folkets skull och för de som arbetar inom vården.

Nej IMBILDEN - du hoppas att du har rätt, för du haft fel flera gånger förut och fortsätter då att leta nya möjliga situationer som innebär katastrof för Sverige. Patetisk.
Citera
2020-09-05, 12:31
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Att bli sjuk i samma omfattning betyder inte att man får symtom i samma omfattning.

Ytterst få blir sjuka av covid, majoriteten känner inte ens av det. Speciellt bland barn är smittan enbart positiv, bygger upp barnets immunförsvar och bygger även upp folkimmuniteten. Detta fattar tyvärr inte rädda spån såsom du och dina tragiska gelikar.
Citera
2020-09-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Är det du eller UNESCO har bäst koll på skolorna?
Här är en karta som visar att det bara är en handfull länder som inte stängt.
https://en.unesco.org/covid19/educationresponse

Vad sägs om att spola fram tidsaxeln till nutid?
Citera
2020-09-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hur menar du då?

Hade vuxna personer umgåtts på samma sätt som barn, dvs obefintlig handhygien, 30 pers i samma rum i 6-8 timmar per dag, matsal för 1000+ pers varje dag.
Hur tror du smittspridningen sett ut i Sverige då?
Citera
2020-09-05, 12:36
Medlem
Citat:

Jag tror också det. Tror visserligen att skolorna är en liten del bara och att det är övriga restriktioner som håller nere smittan och dödstalen (i alla länder).

De allra flesta har väl idag liknande restriktioner som Sverige och Sverige har ju fått ner siffrorna markant.
Citera
2020-09-05, 12:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Nej IMBILDEN - du hoppas att du har rätt, för du haft fel flera gånger förut och fortsätter då att leta nya möjliga situationer som innebär katastrof för Sverige. Patetisk.

När hade jag fel? Det enda jag kan komma på måste varit i våras då jag trodde utvecklingen skulle bli mer explosionsartad än vad den blev. Att det skulle bli lugnare under sommaren trodde jag på.
Citera
2020-09-05, 12:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ytterst få blir sjuka av covid, majoriteten känner inte ens av det. Speciellt bland barn är smittan enbart positiv, bygger upp barnets immunförsvar och bygger även upp folkimmuniteten. Detta fattar tyvärr inte rädda spån såsom du och dina tragiska gelikar.

Nja, risken är ju att de istället kommer att drsbbas av allvarliga långtidseffekter.
Citera
2020-09-05, 12:40
Medlem
Citat:
Vad sägs om att spola fram tidsaxeln till nutid?

Det kan ju idioten inte göra. Då skulle ju motsatsen bevisas.

De länder som stängde skolorna i våras var hjältar. Nu är de ju såklart hjältar för att de inte stänger.

Sverigehatet finner inga gränser i denna tråd.
Ungefär som pandemrix.
Norska FHI är bäst i världen tillsammans med sin finska motsvarighet, men FHM är idioter som vaccinerade sin befolkning.
Trots att det fattades samma beslut i alla länderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in