2020-09-05, 11:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag antar att du missade torsdagens presskonferens? Där presenterade FHM sin senaste studie på antikroppar och det visade sig att andelen barn över 10 ( eller om det var 11 år) med antikroppar var lika stor som hos vuxna.

Borde inte förvåna någon egentligen. Bevisar onekligen att barn blir sjuka i samma omfattning.

Sjukt att man ska behöva riskera livet för att någon står och hostar en i nacken. Det är inte acceptabelt.
Citera
2020-09-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han säger också i klippet att han inte hade några riskfaktorer. Och under 50 år!

Men något fel på honom fanns det ju uppenbarligen eftersom han blev så sjuk.
Citera
2020-09-05, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Borde inte förvåna någon egentligen. Bevisar onekligen att barn blir sjuka i samma omfattning.

Sjukt att man ska behöva riskera livet för att någon står och hostar en i nacken. Det är inte acceptabelt.

För mig bevisar det att de inte är smittsamma i samma utsträckning.

Vissa ser glaset som halvfullt, andra ser det som halvtomt.
Citera
2020-09-05, 11:42
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:

Barn blir inte alls sjuka i samma omfattning som vuxna, vad är det för tokstolligheter? Möjligen blir de smittade i samma omfattning som vuxna, men IVA skulle i våras ha varit fullbelagt med små barn om de blev sjuka i samma omfattning som vuxna, och så var det ju inte, eller hur?
Citera
2020-09-05, 11:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Nej, det är inte alls förvånande utan högst logiskt.

Att människor som inte kan eller får arbeta hemms ska behöva riskera livet är oacceptabelt! Som du även nämner, bli hostad på i nacken, är ju helt sjukt. Det var ju så killen som legat i tespirator åtta dagar tror att han blev smittad. Hemskt.
Citera
2020-09-05, 11:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
För mig bevisar det att de inte är smittsamma i samma utsträckning.

Vissa ser glaset som halvfullt, andra ser det som halvtomt.
Hur menar du då?
Citera
2020-09-05, 11:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Barn blir inte alls sjuka i samma omfattning som vuxna, vad är det för tokstolligheter? Möjligen blir de smittade i samma omfattning som vuxna, men IVA skulle i våras ha varit fullbelagt med små barn om de blev sjuka i samma omfattning som vuxna, och så var det ju inte, eller hur?

Att bli sjuk i samma omfattning betyder inte att man får symtom i samma omfattning.
Citera
2020-09-05, 11:48
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Att bli sjuk i samma omfattning betyder inte att man får symtom i samma omfattning.
Nej, OK. Jag håller med om att barn säkert blir smittade (och sannolikt smittar) i samma omfattning, men så värst sjuka tycker jag inte de verkar bli.
Citera
2020-09-05, 11:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej, det är inte alls förvånande utan högst logiskt.

Att människor som inte kan eller får arbeta hemms ska behöva riskera livet är oacceptabelt! Som du även nämner, bli hostad på i nacken, är ju helt sjukt. Det var ju så killen som legat i tespirator åtta dagar tror att han blev smittad. Hemskt.

Att inte hålla avstånd till andra borde vara brottsligt och jämställas med mordförsök. Han höll ju på att dö tack vare att det finns idiotgubbar.
Citera
2020-09-05, 11:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nej, OK. Jag håller med om att barn säkert blir smittade (och sannolikt smittar) i samma omfattning, men så värst sjuka tycker jag inte de verkar bli.
Precis, och det gör det ju betydligt farligare för dem runt i kring barnen.
Citera
2020-09-05, 11:54
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Precis, och det gör det ju betydligt farligare för dem runt i kring barnen.
Det finns väl goda skäl till att FHM avråder gamla människor från att träffa sina barnbarn antar jag.
Citera
2020-09-05, 11:58
Medlem
Det är lustigt att samma personer som tjatar om att det minsann bara är Yemen, Somalia och Sverige som inte kör munskydd nu babblar om hur farliga skolorna är trots att alla länder håller skolorna öppna.

Alarmisterna är högst inkonsekventa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in