2020-09-05, 03:34
Medlem
Har Milli sluttet med å engasjere seg i Hagen-saken?

Har det kommet noen flere uttalelser om Hagen-saken fra vår svenske venn (jeg husker ikke navnet) som bruker å kommentere store krimsaker? Mulig det er Leif «GW» Persson, høgprofilert svensk krimkommentator jeg tenker på.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-05 kl. 03:52.
Citera
2020-09-05, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
1) Tenker også th kan ha vært på jobb tidligere denne morgenen, da til fots, for å stage og vise seg på jobb.2) Er observasjonene på futurum eksakt tidfestet av vitner.
1) Når da tenkte du?
2) Det er tidligere kjent at Tom Hagen kom til sitt kontor på Futurumbygget i Lørenskog like etter klokka 09 dagen kona hans forsvant. Dette er blant annet bekreftet av flere av forretningsmannens kolleger.
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-09-05, 04:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har Milli sluttet med å engasjere seg i Hagen-saken?

Har det kommet noen flere uttalelser om Hagen-saken fra vår svenske venn (jeg husker ikke navnet) som bruker å kommentere store krimsaker? Mulig det er Leif «GW» Persson, høgprofilert svensk krimkommentator jeg tenker på.
GW har sikkert søkt korona-dekning på hytten.
Han gleder seg sikkert til jaktsesongen nå

Jeg rota litt i gamle artikler nå - mente jeg hadde lest at TH rutiner bar preg av en viss variasjon, selv om både han og AEH var kjent for å ha faste rutiner, så var det altså litt slinger i valsen.

https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

"Etter det VG kjenner til veksler Hagen på å gå og kjøre til Futurum. Av og til kommer han ruslende inn i det åpne kontorlandskapet med matpakken i lommen i åtte-ni-tiden."
Citera
2020-09-05, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
GW har sikkert søkt korona-dekning på hytten.
Han gleder seg sikkert til jaktsesongen nå

Jeg rota litt i gamle artikler nå - mente jeg hadde lest at TH rutiner bar preg av en viss variasjon, selv om både han og AEH var kjent for å ha faste rutiner, så var det altså litt slinger i valsen.

https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

"Etter det VG kjenner til veksler Hagen på å gå og kjøre til Futurum. Av og til kommer han ruslende inn i det åpne kontorlandskapet med matpakken i lommen i åtte-ni-tiden."
Takk for informasjon! Jeg leste nylig at TH forholdsvis sjelden brukte bilen for å komme seg til jobb på Futurum (men jeg finner ikke artikkelen der det sto). Det kan kanskje bety at han ofte gikk og/eller syklet til jobb?
Det kan bety at AE var den av de to som disponerte bilen mest i THs arbeidstid. Jeg tror at det er sannsynlig at de ikke hadde behov for mer enn en bil (noen her i diskusjonen har kritisert at AE ikke hadde egen bil). Høres ut som et fornuftig ektepar.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-05 kl. 04:36.
Citera
2020-09-05, 04:36
Medlem
Citat:
1) Tror du at TH på morgenen på forsvinningsdagen nevnte til AE noe om møtet i Lillehammer?
2) Nevnte AE Lillehammer i sms til datteren? Har dette stått i avisartikler, eller er dette noe som du spekulerer om?

Ditt eget innlegg #444644 12.08 skriver du dette:

#(03.08.2020) Politiet sitter imidlertid på en SMS som Anne-Elisabeth Hagen sendte til et annet familiemedlem klokken 09.10, like før det siste sikre livstegnet.
Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som følge av et planlagt møte i Lillehammer.
https://www.tv2.no/a/11535844/#

Det står mer interessant i den artikken, at TH forklarte i avhør at han ikke ringte sin kone før nærmere lunsj. Da er han tatt i løgn, samtidig som anropene er slettet.
Citera
2020-09-05, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ditt eget innlegg #444644 12.08 skriver du dette:

#(03.08.2020) Politiet sitter imidlertid på en SMS som Anne-Elisabeth Hagen sendte til et annet familiemedlem klokken 09.10, like før det siste sikre livstegnet.
Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som følge av et planlagt møte i Lillehammer.
https://www.tv2.no/a/11535844/#

Det står mer interessant i den artikken, at TH forklarte i avhør at han ikke ringte sin kone før nærmere lunsj. Da er han tatt i løgn, samtidig som anropene er slettet.
Takk for informasjon! Jeg husket ikke å ha lest det før du postet det nå.
Kan det hende at AE bestemte seg for å utsette kun sin avreise til neste dag og derfor skrev det om utsettelse i sms til datteren?
Eller kan det hende at GM sendte den sms-en kl 9.10 for å mistenkeliggjøre TH?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-05 kl. 04:49.
Citera
2020-09-05, 04:51
Medlem
Citat:
Takk for informasjon! Jeg husket ikke å ha lest det før du postet det nå.
Kan det hende at AE bestemte seg for å utsette kun sin avreise til neste dag og derfor skrev det om utsettelse i sms til datteren?
Eller kan det hende at GM sendte den sms-en kl 9.10 for å mistenkeliggjøre TH?

Tror du en ukjent GM ville legge så mye vekt på å mistenkeliggjøre TH og samtidig få utbetalt løsepenger? Det henger ikke sammen.
Citera
2020-09-05, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Tror du en ukjent GM ville legge så mye vekt på å mistenkeliggjøre TH og samtidig få utbetalt løsepenger? Det henger ikke sammen.
Jeg vet ikke. Jeg kjenner ikke GM og jeg vet ikke hva som var GMs motiv.
Citera
2020-09-05, 05:38
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke. Jeg kjenner ikke GM og jeg vet ikke hva som var GMs motiv.

Den teorien er helt usannsynlig og du burde begynte å gå ut i fra fata, tidslinjer og faktisk bruke hodet med hva som er sannsynlig.
Citera
2020-09-05, 05:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Interessant å registrere at denne tråden kommer høyt opp på rangeringen, hvis man går ut fra "svar" Dette er smått utrolig, ikke minst med tanke på at det foreløpig ikke er noen som er tiltalt i denne saken!

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=249&daysprune=-1&order=desc&sort=replycount

Ja det har du ju rätt i... Hur kan så många ha svarat om ingen blir tilltalad? :-)
Senast redigerad av Lonnrot 2020-09-05 kl. 06:08.
Citera
2020-09-05, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nettopp, det mest sannsynlige er utelukket fordi TH har alibi. Derfor må man se på noe så usannsynlig at familien står bak, og her kommer bl.a. det negative kallenavnet inn.

Denne familien er som saken unik, og ingenting vil derfor forundre meg.

Hvem er mest lojale? Jo, nærmeste familie. Hvem har gitt TH alibi? Jo, nærmeste familie. Hvem er de siste som blir mistenkt? Jo, nærmeste familie minus TH. For å få vekk mistanken fra TH måtte de lage et kidnappingsplott som henspilte på formuen og at han var Lørenskogs rikeste.

Edit: Dette med koder og walkie talkie er ikke unaturlig i en så nøye planlagt forbrytelse med flere involverte. Det er helt vanlig i kriminelle kretser også i småsaker.

Ringemønstrene til TH og familien 31.10.18 mener jeg er såpass påfallende at de kan knyttes til drapet på AE.

Både det vel ikke bare barna som har hitt TH alibi? Det er lønningsansvsrligvog, hans kollegaer og forretningsforbindelser, et kamera og andre digitale spor.

Hva vet vi om dette kalle navnet?
•Noen sier det sannsynligvis er tilknyttetet hennes rus problematikk. Som Alken, eller Svampen.
•Noen sier de vet hva det er, og at det ikke er så ille.
•Noen sier det er «Nullet», om hennes rang i familien. Er det bekreftet? Eller er det en trådsannhet?

Jeg føler teorien din er svakt forankret. Litt laget til, «hadde det vært sånn, så kunne TH få det til», men så er det gjerne ikke sånn allikevel?
Citera
2020-09-05, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tenker også th kan ha vært på jobb tidligere denne morgenen, da til fots, for å stage og vise seg på jobb. Er observasjonene på futurum eksakt tidfestet av vitner.

Det vet vi jo ikke. Jeg har forsøkt å gå gjennom dette, vi vet bare at Politiet sier de har god kontroll med alibiet til TH den første tiden etter han ankom jobb. Det står ikke direkte hvor lenge. Dette står i VG, har sitert det tidligere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in