2020-09-03, 13:45
Medlem
DRAVKCABs avatar
Jaha då visar det sig att 6% av dödsfallen faktiskt är dödsfall från covid-19.
Som om inte det är tillräckligt så visar det sig att upp till 90% av dom som fått
positivt resultat på PCR i själva verket inte utgör någon som helst risk för smittspridning i USA.
Detta pga av dom skruvat upp känsligheten på testerna utöver vad som ledande virologer menar är en tillräcklig hög virologisk risknivå som en person kan ha för att smittsprida. Vilken jävla soppa detta är precis som jag och andra med mig förutspått i månader.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-09-03 kl. 13:49.
Citera
2020-09-03, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Som om inte det är tillräckligt så visar det sig att upp till 90% av dom som fått
positivt resultat på PCR i själva verket inte utgör någon som helst risk för smittspridning i USA.
Detta pga av dom skruvat upp känsligheten på testerna utöver vad som ledande virologer menar är en tillräcklig hög virologisk risknivå som en person kan ha för att smittsprida. Vilken jävla soppa detta är precis som jag och andra med mig förutspått i månader.
USA har haft en hög överdödlighet sedan mars månad och de har fortfarande hög överdödlighet (Sverige har inte haft överdödlighet sedan början av Maj som exempel).
Inget land - förutom möjligen Vitryssland, Iran och Brasilien som också har mer eller mindre galna despoter som styr - har skött det hela så kopiöst uselt.
Citera
2020-09-03, 15:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Överdödligheten berättar du har fel, enda du berättade där är att du inte förstår såna här saker.

Deaths:190,014
Citera
2020-09-03, 17:16
Medlem
Citat:

En till som inte fattar detta överhuvudtaget.

6% är de som INTE tillhör någon av de riskgrupper man har räknat upp. Så tex om du är fet, är diabetiker och är över 65 så tillhör du tre riskgrupper och räknas INTE in i dessa 6 procent.

Men hade de inte fått covid och dött, så hade ingen av dessa risker för de allra flesta INTE varit tillräckligt för att man nu under våren 2020 skulle dött...
Citera
2020-09-03, 19:30
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
En till som inte fattar detta överhuvudtaget.

6% är de som INTE tillhör någon av de riskgrupper man har räknat upp. Så tex om du är fet, är diabetiker och är över 65 så tillhör du tre riskgrupper och räknas INTE in i dessa 6 procent.

Men hade de inte fått covid och dött, så hade ingen av dessa risker för de allra flesta INTE varit tillräckligt för att man nu under våren 2020 skulle dött...

Du svamlar något oerhört. Försök att med det Svenska språket uttrycka dig klart och koncist.
6% dog som en direkt följd av covid-19 resten hade redan dålig hälsa. Slutledningen är att det är väldigt få som dör av covid-19. Risken är mindre än när du sätter dig i din bil och kör. Se där hur enkelt det kan vara.
Citera
2020-09-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kan Trump ha drabbats av en TIA..?
https://twitter.com/donwinslow/status/1289677202779328512

Mike Pence Was “On Standby” To Take Over When Donald Trump Was Taken To Walter Reed
https://hillreporter.com/mike-pence-was-on-standby-to-take-over-when-donald-trump-was-taken-to-walter-reed-77617

Jag tycker det låter som han har munnen för nära mikrofonen? Eller dålig ljudupptagning.

Och nu har det gått en månad... Hur många gånger har du och dina gelikar spekulerat om Trumps hälsa och haft fel? Inser ni inte att ni framstår som patetiska?

När orden tar slut kommer personangreppen...
Senast redigerad av spoonmaster 2020-09-03 kl. 19:42.
Citera
2020-09-03, 19:41
Medlem
Citat:
Du svamlar något oerhört. Försök att med det Svenska språket uttrycka dig klart och koncist.
6% dog som en direkt följd av covid-19 resten hade redan dålig hälsa. Slutledningen är att det är väldigt få som dör av covid-19. Risken är mindre än när du sätter dig i din bil och kör. Se där hur enkelt det kan vara.

haha svamlar...

Så en överviktig... hur troligt är det att den personen skulle dött just exakt denna vår?
Personer med diabetes...?

Tar vad du skriver.... de "dog som en direkt följd av covid-19".
Citera
2020-09-04, 22:01
Medlem
Nu har USA passerat Sverige och tagit sig in på topp 10 döda per miljon invånare och med tanke på att deras dödstal just nu är näst sämst på hela topp 10 lär de klättra på den listan. Skiter Trump i såklart. Viktigare att komma på ursäkter än att komma på lösningar.
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Citera
2020-09-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Nu har USA passerat Sverige och tagit sig in på topp 10 döda per miljon invånare och med tanke på att deras dödstal just nu är näst sämst på hela topp 10 lär de klättra på den listan. Skiter Trump i såklart. Viktigare att komma på ursäkter än att komma på lösningar.

Jag tror inte att Trump bryr sig ett enda dugg om coronan. Från början la han in en växel på att tala om att det snart är borta. Nu bryr han sig inte. Han tycker det är för tråkigt.

Det har börjat öka i stater som haft närapå ingen smitta. Det har slagit ut ordentligt i SD där motorcykelgängen hade ett möte med många många tusen personer. Och skolor har väl kommit igång på vissa orter. Så den här månaden visar väl hur hösten kommer att bli.
Citera
2020-09-04, 22:34
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=zc3tpvNSMKU
Jisses vilken skillnad mellan Dr Professor Trump & Biden ena skiter i allt medans den andre försöker gjuta mod i befolkningen & visa empati, Trump klarar inte av jobbet medans Boden visar hur det ska skötas jobbigt värre för Trump fansen förstå det!
Citera
2020-09-04, 23:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes

Oj jävlar, jag undrar hur folk ska kunna använda Sverige argumentet nu när USA har sämre siffror än oss på alla punkter?
Citera
2020-09-04, 23:25
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=zc3tpvNSMKU
Jisses vilken skillnad mellan Professor Trump och Biden. Den ena skiter i allt medans den andre försöker gjuta mod i befolkningen och visa empati, Trump klarar inte av jobbet medans Biden visar hur det ska skötas, jobbigt värre för Trump fansen att förstå det!

Var det detta du menade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in