2020-08-31, 15:46
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Ja i princip. Svenskar är korkade och fega, lätta att lura. I Finland får tattarna stryk direkt och Norge är för dyrt för patrasket att vistas i. Hur det ser ut i Danmark vet jag inte.

Detta stämmer inte alls. Dom är väldigt verksamma i Norge. Även i Tyskland, Spanien, Frankrike och Italien.

Sydamerika samt usa har ett par klaner som verkar där
Citera
2020-08-31, 19:18
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratbones
Detta stämmer inte alls. Dom är väldigt verksamma i Norge. Även i Tyskland, Spanien, Frankrike och Italien.

Sydamerika samt usa har ett par klaner som verkar där
Men det är fortfarande lika underligt hur dom kan lura till sig pengar? Hur j-vla lättlurade är fol egentligen!? Men då ska vi inse att de så kalla0de "nigeriabreven" mot all förmodan fortfarande lurar folk på pengar..
Citera
2020-08-31, 19:20
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Men det är fortfarande lika underligt hur dom kan lura till sig pengar? Hur j-vla lättlurade är fol egentligen!? Men då ska vi inse att de så kalla0de "nigeriabreven" mot all förmodan fortfarande lurar folk på pengar..

Precis. Folk bor verkligen under en sten p blir helt galna när dom tror dom gör en bra deal
Citera
2020-09-01, 19:10
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratbones
Precis. Folk bor verkligen under en sten p blir helt galna när dom tror dom gör en bra deal

Ja! En del tappar alla spärrar när dom tror att dom kan gör en bra förtjänst. Det är som att dom kopplar ur allt kritiskt tänkande. Dom ser bara guldet dom ska tjäna. Normala människor skyggar och gör inte guldaffärer med ziggisar och kringresande utländska "hantverkare".
Citera
2020-09-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Ja i princip. Svenskar är korkade och fega, lätta att lura. I Finland får tattarna stryk direkt och Norge är för dyrt för patrasket att vistas i. Hur det ser ut i Danmark vet jag inte.
Nu får du allt lugna ner dig med dina fantasier.. Jag försvarar inte dessa Irish Traveller men jag har sett på nära håll när det har hettat till och en sak är säker, dom backar inte för någon ska du ha klart för dig. Dom är riktigt tuffa och får lära sig att slåss i väldigt tidig ålder. Tyson Luke Fury är en av dom och alla dessa kan ta för sig så sitt inte och säg att dom får stryk i Finland din pajas.
Citera
2020-09-04, 19:24
Medlem
spoilers avatar
"Den äldre husägaren i Jordbro lurades på över en miljon kronor genom fuskrenoveringen. Nu riskerar taket läcka in.
– Allt känns bedrövligt – huset har bara försämrats, säger villaägaren till Mitt i.

Solna tingsrätt friade nyligen en 40-årig brittisk medborgare som stod åtalad för grovt bedrägeri, försök till grovt bedrägeri och skadegörelse efter omfattande fuskrenoveringar hos två äldre husägare i Jordbro och Bromma.
Efter sig hade han och hans följe lämnat förstörda tak, synliga spikar, felmonterad plåt, felvända takplattor och avplockade stuprör."

https://mitti.se/nyheter/husagaren-miljonblasningen-bedrovligt/?omrade=hela-stockholm&view=app
Citera
2020-09-04, 22:55
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenlanghals
Nu får du allt lugna ner dig med dina fantasier.. Jag försvarar inte dessa Irish Traveller men jag har sett på nära håll när det har hettat till och en sak är säker, dom backar inte för någon ska du ha klart för dig. Dom är riktigt tuffa och får lära sig att slåss i väldigt tidig ålder. Tyson Luke Fury är en av dom och alla dessa kan ta för sig så sitt inte och säg att dom får stryk i Finland din pajas.

Så Tyson Fury är garanten för att ingen pikey får stryk? Ha ha, vilken jävla idiot du är.
Förklara istället varför dina tattaridoler inte lyckats etablera sig i Finland.
Citera
2020-09-05, 14:15
Medlem
Det var väl någon rådig lantbrukare (västkusten ?) som sprayade deras husvagnar med gödsel för några år sen sen de inkräktat på hans mark och levde rövare i vanlig ordning. Dom hittade ut från den parkeringsplatsen rätt snabbt......
Men du har helt rätt: grannländerna har helt annan attityd mot dessa skithål. Att sen svensk press romantiserar allt som ens liknar "utanförskap" gör inte saken bättre.
Citera
2020-09-08, 15:37
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Om ingen använde deras tjänster skulle dom sluta åka hit. Noll business.

Samma med alla tattare utanför systemet, slutar vi ge pengar åker dom hem.
Citera
2020-09-08, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Om ingen använde deras tjänster skulle dom sluta åka hit. Noll business.

Det ligger givetvis en sanning i ditt inlägg. Och de irländska asfaltsläggarna är förmodligen mycket väl medvetna om att deras lurendrejerier håller på att uppdagas för den breda massan. Därmed fortsätter asfaltsläggarna allt som oftast ge sig på människor de tror inte känner till deras historier. Inte sällan handlar det då om äldre människor som ofta kan ha svårt att stå emot påstridiga figurer.

Jag fick häromveckan hjälpa en granne till mig (äldre kvinna) att mota iväg en påstridig asfaltsläggare. Hon var väldigt tacksam över att jag kommit till hennes undsättning. Jag förklarade givetvis att det oftast rör sig om bedrägerier när dessa typer är i farten men det hade hon aldrig hört talas om. Hon berättade att han till en början varit mycket trevlig men att hans tålamod sinade efter ett tag.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-09-08 kl. 16:57.
Citera
2020-09-08, 18:01
Medlem
Det handlar huvudsakligen inte om att köpa/sälja i normal mening. Råttsläktet använder asfaltjobbet som ett instrument för att komma offret inpå livet. Det är svårt att öppna dörrar på måfå och reka stöld- och bedrägerimöjligheterna. Asen behöver en väg in och asfalttjänster el. dyl är tillräckligt plausibelt för att tricket ska funka. På plats kan man snabbt avgöra om offret är ensamt, har svårt att stå emot osv.
Hade Eskil 80 år och den sociala miljön runt honom varit mottaglig för blow jobs eller språkkurser på esperanto så hade luffarsvinen kört med det istället.
Det handlar alltså inte om tjänster i normal mening utan om ett kriminellt upplägg för att plundra svaga och åldringar. Att det sedan finns ett fåtal tvättäkta idioter som borde veta bättre och lejer dessa pissfläckar i tron att det handlar om hantverkare bestrids såklart inte.

Man skulle önska en återgång till 1734 års lag på dessa lösdrivare !
Citera
2020-10-30, 13:13
Medlem
spoilers avatar
"Polisen i Sörmland varnar för bedragare som under fredagsförmiddagen härjade i Högsjö utanför Vingåker.
Det är två män i hyrbilar som tagit kontakt med äldre personer i villor och säger att de är från kommunen och säger att de ska se över taken."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=7588746
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in