Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Ja, men sanningen är väl att de dragit in en hel del pengar till statskassan också i form av böter.
Att rädda livet på pensionärer kostar ju bara pengar. Det är väl så det resoneras.
Vi bryter där, den diskussionen är bara spekulation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ikea-Kamprad
Jämför man med upprördheten hos en annan myndighet som inte är så sorglös som FHM.
Man död i olycka med elscooter ... En person som har färdats på en elscooter har avlidit i en trafikolycka i Helsingborg. Efter beskedet vill Hans Cassepierre, utredare på Transportstyrelsen, förbjuda sparkcyklarna från svenska gator. ... vilket kan orsaka olyckor.
https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=elscooter+olyckor+d%C3%B6d&ia=web
Tittar man närmare på trafikdöden så är det de skyddade som ligger pyrt till. 77 döda jan-juli. Antagligen känner de falsk trygghet i sina bilar. Resten av det totalt 114 är cyklister, elscooteråkare, gångtrafikanter och liknande oskyddade.
Åter till coronadöden. Om det är bara 58 under 50 som dött av totalt 5 835 så ska alla över 50 veta att de ligger illa till om de får coronan.
Jag skulle säga att det vore tjänstefel av FHM att någonsin fokusera på ett enskilt dödsfall. Deras roll är ganska begränsad utanför extrema situationer, typ en pandemi.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Fair, my bad. FHMs siffror är kutym i tråden.
Dock länkade jag till min källa och skulle inte säga att Socialstyrelsens uppgifter är det minsta osanna. Mer eftersläpning, men högre kvalitet på innehållet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Helge.Palmcrantz
Trots allt rekommenderas det och finns det lagtvång på hjälm och bilbälte. Trots att folk dör ändå i trafiken...
Ja?