2020-09-04, 14:32
Medlem
Det är ju ytterst märkligt att denna händelse inte har mer ”allmänintresse” än att Paolo R köper prostituerade?

Ännu ett bevis för att etablissemanget skyddar de sina!
Citera
2020-09-04, 14:40
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilhelmB14
Det är ju ytterst märkligt att denna händelse inte har mer ”allmänintresse” än att Paolo R köper prostituerade?

Ännu ett bevis för att etablissemanget skyddar de sina!
Nej, det är inte alls särskilt märkligt, eftersom det handlar om en släkting till en offentlig person, inte om den offentliga personen själv.
Knarkaren Erik själv är på sin höjd "kändis", dvs. någon som det kan skrivas om i skvallerpress, men inte i seriös nyhetsmedia.

Något direkt allmänintresse finns alltså inte av händelse i sig och med hänsyn till vad som hittliis framkommit, men det kan finnas detaljer i det här som kan ha betydelse, t.ex. hur Fredrik själv agerat och om han försökt skydda sonen eller att Erik ljög sig undan ett strängare straff även för försäljning.
Citera
2020-09-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Det mest troliga är att han fixat till grabbarna som skulle ha efterfest.

5 killar och en tusenlapp var för grejerna.
Kanske han kritade eller skylla handla mer, vem vet.

Men att han skulle vara en langare ser jag som långsökt, snarare han som kan ha grejerna för där letar aldrig polisen typ.
Det du beskriver är langning.
Citera
2020-09-04, 14:44
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Det du beskriver är langning.
Jo, det Erik uppenbarligen gjort är i lagens mening försäljning och langning av narkotika, och han kan därför med fog kallas "langare". Men jag misstänker att här avses "langare" i trängre mening, dvs. någon som säljer utanför den närmsta vänskapskretsen och/eller utanför enstaka fester. Det är tveksamt om Erik sålt för att tjäna pengar på saken (och inte bara förmedlat) eller för att bekosta eget bruk.
Citera
2020-09-04, 14:47
Medlem
Lalle46s avatar
Stort diplom till grabben! Nu får svenska folket se att allt inte är guld och gröna skogar hemma hos landets politiker!! Kanonbra 💣👌
Citera
2020-09-04, 15:01
Medlem
(FB) Villa Pauli i Djursholm och Arnfinn Röste

Han har levererat kola till eliten.
Citera
2020-09-04, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Stort diplom till grabben! Nu får svenska folket se att allt inte är guld och gröna skogar hemma hos landets politiker!! Kanonbra 💣👌

Om nu grabben är skriven i Täby, varför överhuvudtaget ta upp med polisen att han kvartar hos farsan? Trodde han att han skulle komma lättare undan på det sättet?
Citera
2020-09-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Om nu grabben är skriven i Täby, varför överhuvudtaget ta upp med polisen att han kvartar hos farsan? Trodde han att han skulle komma lättare undan på det sättet?
De hade väl koll på det ändå?
Citera
2020-09-04, 15:14
Bannlyst
Detta måste ju ut till daily mail. Rysk press bild zeitung osv osv.
Sveriges fd statsminister som styrde bla drogpolitiken var för hårdare straff osvv hade en egen lägenhet som var en knarkarkvart
Citera
2020-09-04, 15:26
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, visst, ska man vara lite mindre syrlig så är det väl en "fackbok", men sett till hittills publicerade recensioner tycks den ligga mer åt det skönlitterära hållet. Köp, läs och avgör själv om du har lust och ork.

Är det inte märkligt att det är Ryssland vi tänker på i första hand när vi hör "Utländsk Valpåverkan"?
.. när det i själva verket rör sig om vår lilla Reinfeldt och Greta (valet i Kanada förra året)
Citera
2020-09-04, 15:28
Medlem
Sen när är 5000 kr i kontanter mycket?! Jag är låginkomsttagare och jag har betydligt mer än så liggandes hemma i min bostad.. Hade det hittats hos tiggaren nere på lokala coop kan man väl kalla det mycket.. Men hos en "topp-politiker" är det väl växelpengar..
Citera
2020-09-04, 15:40
Medlem
JPMorgandonators avatar
Jag röstar själv borgerligt.

Man bör se båda sidor av händelseutvecklingen vilket man gör om man är högutbildad som jag.

Grabben är uppenbarligen en entreprenör som nog kommer att följa pappas råd att arbeta till 75. Som jag ser det bör han dock byta produkt eftersom svenskt rättsväsende har en ålderdomlig syn på kokain.

Jag anser att vi bör låta detta passera eftersom han kommer från en bra familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in