Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Inflik igen: I Lenas rygga fann man bland annat en karta Mirtazapin som skrivs ut vid depression.
Även en karta med Imovane fanns där vilket skrivs ut vid insomningsbesvär.
Hon hade även Oxycodone, vilket är opiater mot smärtstillande.
Undrar hur dessa tre funkar ihop.....
Citat:
Ursprungligen postat av
covfefe...
Citat:
Ursprungligen postat av
Beh.ass.
Troligtvis är Oxy från tiden då hon bröt benet? Kanske bara kvarglömt i ryggan? Eller så använde hon det sporadiskt för kvarvarande smärta vid tung belastning som t.ex. mer krävande terräng vid letande av burkar?
Hur som helst är det i normalfallet inga problem med kombon så länge Oxy:n används i låg dos. I annat fall kan det hämma andningen i kombo med Mirtazapin.
Det absolut dummaste man kan göra är att använda alkohol till de här medicinerna och somna...
Citat:
Ursprungligen postat av
Blessedfruit
Aha, så hon fick morfintabletter ändå. Framgår det om hon åt av dem? Hon var verkligen inte någon som höll på med droger. Hon tålde t ex inte alkohol. och hon tog så vitt jag vet bara receptfria smärtstillande medel i samband med benbrottet. Hon kanske fick de där utskrivna senare?
Morfintabletterna Oxycodone fick Lena med all säkerhet i samband med att hon ådrog sig
frakturerna. Jag tror, som @Beh.ass även skriver, att Lena tog det preparatet sporadiskt, vid
smärtgenombrott när hon t ex belastade det skadade benet mycket. Att hon tog en tablett
vid behov. Hon kan ha haft kvar någon karta av preparatet efter att hon fått frakturerna, har
svårt att tro att hon tog Oxycodone regelbundet.
Utskrivet senare, ja möjligheten finns förstås att hon fått en liten förpackning, 28 tabletter att ta vid behov. Överhuvudtaget så är läkare mycket restriktiva med att skriva ut sådana preparat utan att det verkligen finns behov av det.
Var väl Sh.Holmes som också skrev att Lena inte gillade att dricka alkohol, att bli snurrig och påverkad, och som du också skriver att hon inte tålde alkohol
Jag tror inte heller att Lena var en person som missbrukade eller överdoserade de mediciner som hon hade utskrivet.