2020-09-04, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller så har hon fått ringen av någon annan?
Och denna person är GM?

Har det framkommit att det är fler än SD som gett henne dyra presenter? Lovat guld och gröna skogar till och från under ett antal år?
Citera
2020-09-04, 09:36
Medlem
MrBarnabys avatar
Det har spekulerats lite över "Rebuilt Webpages" som finns i samband med 23.34-händelsen. Nu har jag haft förmånen att köra samma analysverktyg (MAGNET Forensics AXIOM) som snuten använder sig av . Verktyget lägger till den beteckningen i vissa lägen och för vissa saker när man laddar om en webbsida, det vill säga exakt det som hände 23.34. Jag får det alltså när jag kör ett scenario liknande det SD beskrev i brevet till TR.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-09-04 kl. 09:42.
Citera
2020-09-04, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så LW stalkade alltså HD?
Den frånskilda pappan? Ytterligare en man i
LWs harem?

En älskarinnas försvarstal. Vilken BS. Hon tar
inte något ansvar för vad hon själv har gjort
under 6 års tid.
Att ta ansvar och inse sin egen del!
Citera
2020-09-04, 10:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid 274 (pdf)
Förhör Von Sydow L*inda

Upplevde du att hon kände sig hotad av någon eller något?
Nej, men jag fick känslan av att hon hade ett komplicerat privatliv och man förstod att det fanns mycket där. Lena var en person som tyckte om när det hände saker och kanske inte drogs till långa skogspromenader utan hon ville ha lite action och jag fick känslan av att hon ville ha det lite vibrerande i sina relationer.

När hon försvann blev jag inte lika chockad som jag skulle bli om det var någon annan på jobbet.

Vad är det som får dig att känna så?

Hon kanske var lite gränslös Lena. Att hon kanske inte hade ett omdöme som hade behövts finnas på ett bättre sätt. Det kändes som att hon trasslade in sig i saker- olika män. Det var jobbigt med barnen - det var mycket stökigt runt henne och den gemensamma nämnaren var Lena. Hon kunde samtidigt kliva ur sig själv och säga exempelvis: "jag är en trasselmaja".

Jag vet inte om det är en efterhandskonstruktion att jag är arg på henne - att jag någonstans blir arg, det är ju helt sjukt det vet jag ju, jag är så ledsen att hon hamnade i den här situationen och jag förstår att det kan hända vem som helst men jag tänker varför hände det här henne?

Jag tänker väl - har hon trasslat in sig med en man som är farlig? Och jag blir så upprörd när jag tänker på det men det är ju inte hon som gjort fel. Livet skulle vara spännande - vad det kan innebära - ja, träffa män, göra spännande saker, känna att man lever. Detta är min uppfattning av henne, hon har ju inte sagt detta själv.

--------------------------
Du har fel i att detta kunde hända vem som helst, L*inda. Mordet var anpassat och avsett för just Lena Wesström.
Citera
2020-09-04, 11:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
När jag läser vissa skribenters inlägg så får jag känslan att det är LW som är åtalad för mord och inte SD. Snacka om att hamna i Twilight World.

Så finns det ju åtminstone en skribent som kallar det för ”det förmodade mordet”.

Alternativ rubricering är självmord (”grävde sin egen grav”), barmhärtighetsmord (”bad om det”), eller rent av en god samhällelig gärning (”spelade rysk ’rolett’ med liv”), i alla fall så som jag tolkar hens vettlösa inlägg.
Citera
2020-09-04, 11:44
Medlem
Draifoss avatar
Många här verkar vara inne på att det här skulle röra sig om ett planerat brott. Bygger den uppfattningen uteslutande på åklagarens teorier om SD, eller finns det någonting kring själva brottet som talar för att det skulle vara planerat?
Citera
2020-09-04, 11:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så finns det ju åtminstone en skribent som kallar det för ”det förmodade mordet”.

Alternativ rubricering är självmord (”grävde sin egen grav”), barmhärtighetsmord (”bad om det”), eller rent av en god samhällelig gärning (”spelade rysk ’rolett’ med liv”), i alla fall så som jag tolkar hens vettlösa inlägg.

Du glömde också det senaste; det händer inte vem som helst.

Väldigt sjukt hur ansvaret på ett mord inte läggs på mördaren. Tvärtom.
Det som beskrivs är att mördaren är utsatt för en fruktansvärd person. Så fruktansvärd att det blev ett mord. Det är synd om mördaren som nu är satt i denna hemska situation.

Med utgångspunkt från denna typ av argumentation, borde vårt rättssystem ändras.

Så har offret skippat att skaka mattan, fått hjälp med barnpassning och tvätt, fått pengar som hjälp för att man varit nedbruten och sjukskriven, då ska det vara straffrabatt på mordet. Punkt! Basta!

Däremot ska det inte tas hänsyn till att den skyldige har kontrollerat och stalkat offret, att det raderas och förstöres bevis och ljugs i rätten. Faktum är att det är så synd om gärningsmannen som lidit i sex långa år. Han har tvingats in i denna situation, av en galning. Han hade helt enkelt inga val utan måste avsluta det hela på detta sätt.

För min del anser jag att det är fel att mörda, utom i nödvärn.

Argumentationen som vissa skribenter har är lika primitiv som mördarens. Utgångspunkten är att skulden läggs utanför sig själv, lösningen är att "ta bort problemet" .

Dessutom tror jag att problemet som gm blivit försatt i är skapat av honom själv.

Han har under lång tid behandlat människor i sin omgivning på sådant sätt att de blivit nedbrutna. De har också blivit vilseledda att tro att han är en hedersknyffel och att det är de som har orimliga krav och har fattat det hela fel. Ibland är det kärleksbombning och ibland nedvärderas du till typ "asiatisk hora". För att klara sitt eget skinn med de parallella relationerna ljuger han så att du tror att du har missuppfattat det, glömt något eller helt enkelt är dum som tror något sådant. Skickligare lögnare får du leta efter. Tvärtom är det "rivalen" som är hemsk, som försöker förstöra för dig. Är det inte cahchestatistiken så är det att hon vill förstöra för dig inför amerikaresan. Att han inför båda skapar svartsjuka genom att på ett slugt sätt få dig att känna dig mindre vacker eller mindre smart så det knappt är märkbart, men ändå sticker som en kniv i dig. Det gör att rivaliteten ökar. För honom blir känslan av makt ännu större. Två kvinnor som slåss om honom. Men det gäller att hålla dom på plats och det sker genom kontroll.

Både HD och LW är utsatta. SD gör dom till hans vapen som de använder mot mot varandra. Det fungerar som ett skydd för honom själv. Det är inte hans fel, utna det blir motståndarens fel. Det är inte SD som ska hatas utan motståndaren.

Till sist blir det hela ohållbart, då båda är på väg att slinkan ur händerna. Den ena med sin Sill och den andra som börjar bli förbaskad och vägrar att hålla sig på mattan. Nu är hon ursinnig, krävande och hämndgirig.

Okontrollerbar.
Citera
2020-09-04, 11:53
Medlem
notknapparens avatar
Den saknade ringen som Lena hade på sitt vänstra pekfinger (?) kanske var identisk med någon ring som HD fått?

SD kanske inte trodde att någon skulle upptäcka att den saknades?
Citera
2020-09-04, 11:55
Medlem
Hej! Förlåt om jag skriver något som ni alla andra vet här inne och som vara jag har missat... men vad händer nu egentligen? Har domen överklagats? Det är september, tiden går.. kommer det hända något mer? Eller ska allt bara rinna ut i sanden? 😢 Hovrätt? Är det bara jag som undrar om fortsättning kommer?
Citera
2020-09-04, 11:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den saknade ringen som Lena hade på sitt vänstra pekfinger (?) kanske var identisk med någon ring som HD fått?

SD kanske inte trodde att någon skulle upptäcka att den saknades?

Du som har koll: var hittar jag komplettering?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-09-04 kl. 12:21.
Citera
2020-09-04, 11:59
Medlem
Honan6s avatar
Efter den 14 maj -18 har SD byggt ut sin altan ovan en liten sluttning till baksidan av huset. På den nya utbyggnaden står idag SPA-badet som betalades av SD och HD i januari. Vart stod SPA-badet i maj? Jag har inte sett bilder från baksidan av tomten i FUP (om någon sett bilder, hänvisa gärna till aktbilaga och sid nr). Det borde finnas en del bilder från tomten eftersom de beslagtog en vattenslang med munstycke som sannolikt fanns utomhus?
Har någon koll på aktbilaga och sid nr där man gjort en grundlig utvändig teknisk undersökning? Har man tagit jordprover vid de två kranuttagen - den nära altanen och den på baksidan?

Den 10 augusti -18 diskuterade SD utomhusbelysningen med en annan man vid altanen. Delar av diskussionen hörs från videoklipp som visar en kanin som hopptränas. Kaninen var mer sugen på att äta gräs än att hoppa. Gräset såg välväxt och fint ut, så de dåliga partierna som gödslades och vattnades under mordnatten bör ha varit bakom huset.

På en bild från 30 september - 18 kan man se träplankor och några plattor ligga utmed huset, men utbyggnaden med SPA-badet syns ännu inte. SD:s polisvän forensikern PW berättade i rätten att han hade haft lite kontakt med SD efter mordet bl a angående en konsultation om elschema (?) vad det gällde utomhusbelysningen. I det videoklipp som tar upp röster från SD och en annan man hörs den andra rösten låta väldigt lik PW, men jag behöver höra hans röst från rättegången igen för att kunna säga säkert och tyvärr kommer jag inte åt ljudupptagningarna från TR. Rösterna i klippet talar om belysning och det kan betyda att konsultationen med PW även gjordes på plats hemma hos SD. I rätten sa PW att han hjälpt till att flytta på ett SPA-bad och det "trodde" han kunde vara hösten -17. SPA-badet köptes i januari -18. När hjälpte PW till att flytta på badet? Det borde vara hösten/vintern -18/19 som SD sagt eftersom utbyggnaden där SPA:t står idag inte ens syns i slutet av september -18.

På vilka grunder beslutade jouråklagare MB att utökad teknisk undersökning inte skulle göras kvällen 15 maj? Hur kunde man låta en vän (PW) till den misstänkte hjälpa till och få insyn i utredningen. Varför tillsattes inte ett externt team när t o m chefen (TM) för den forensiska avdelningen var en vän till den misstänkte?

Jag tror säkert att SD:s polisvänner har kunnat skilja på det privata och det yrkesmässiga, men vänskapen kan ha inneburit att man inte följt "boken" till punkt och pricka för att man absolut inte kunde tänka sig att vännen kunde vara skyldig.

------------

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD medvetet gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

NA:s rapportering från rättegången
https://embed.scribblelive.com/Embed...&overlay=false

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230
Citera
2020-09-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Hej! Förlåt om jag skriver något som ni alla andra vet här inne och som vara jag har missat... men vad händer nu egentligen? Har domen överklagats? Det är september, tiden går.. kommer det hända något mer? Eller ska allt bara rinna ut i sanden? 😢 Hovrätt? Är det bara jag som undrar om fortsättning kommer?

Det är sagt med mycket stor sannolikhet att SD slutligen kommer att friskrivas från alla tidigare misstankar av HR under året 2021, detta sagt med anledning av, att det finns överhuvudtaget ingenting som kan binda eller binder SD till mordet på LW och dessutom har SD ett alibi som styrker att hen inte befann sig på brottsplatsen när mordet ägde rum.

Jag är övertygad om, att det finns ingen polis eller åklagare i detta LW-fallet som kan rubba detta och sålunda få en oskyldig person dömd till ett långt fängelsestraff för ett brott hen inte har begått. Klockan: 23:34:16 - 23:34:17 gällande måndagskvällen den (14/5 2018) har styrkt och är styrkt samt kommer även att vara styrkt att SD omöjligt kan vara GM i detta fallet.

Däremot till det ovan sagda är MVM och huvamannen högintressanta i detta mordfallet gällande LW, MVM och huvamannen var de enda två personerna som sågs i samband med mordet på LW under måndagskvällen den (14/5 och 15/5 2018)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in