Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Så finns det ju åtminstone en skribent som kallar det för ”det förmodade mordet”.
Alternativ rubricering är självmord (”grävde sin egen grav”), barmhärtighetsmord (”bad om det”), eller rent av en god samhällelig gärning (”spelade rysk ’rolett’ med liv”), i alla fall så som jag tolkar hens vettlösa inlägg.
Du glömde också det senaste; det händer inte vem som helst.
Väldigt sjukt hur ansvaret på ett mord inte läggs på mördaren. Tvärtom.
Det som beskrivs är att mördaren är utsatt för en fruktansvärd person. Så fruktansvärd att det blev ett mord. Det är synd om mördaren som nu är satt i denna hemska situation.
Med utgångspunkt från denna typ av argumentation, borde vårt rättssystem ändras.
Så har offret skippat att skaka mattan, fått hjälp med barnpassning och tvätt, fått pengar som hjälp för att man varit nedbruten och sjukskriven, då ska det vara straffrabatt på mordet. Punkt! Basta!
Däremot ska det inte tas hänsyn till att den skyldige har kontrollerat och stalkat offret, att det raderas och förstöres bevis och ljugs i rätten. Faktum är att det är så synd om gärningsmannen som lidit i sex långa år. Han har tvingats in i denna situation, av en galning. Han hade helt enkelt inga val utan måste avsluta det hela på detta sätt.
För min del anser jag att det är fel att mörda, utom i nödvärn.
Argumentationen som vissa skribenter har är lika primitiv som mördarens. Utgångspunkten är att skulden läggs utanför sig själv, lösningen är att "ta bort problemet" .
Dessutom tror jag att problemet som gm blivit försatt i är skapat av honom själv.
Han har under lång tid behandlat människor i sin omgivning på sådant sätt att de blivit nedbrutna. De har också blivit vilseledda att tro att han är en hedersknyffel och att det är de som har orimliga krav och har fattat det hela fel. Ibland är det kärleksbombning och ibland nedvärderas du till typ "asiatisk hora". För att klara sitt eget skinn med de parallella relationerna ljuger han så att du tror att du har missuppfattat det, glömt något eller helt enkelt är dum som tror något sådant. Skickligare lögnare får du leta efter. Tvärtom är det "rivalen" som är hemsk, som försöker förstöra för dig. Är det inte cahchestatistiken så är det att hon vill förstöra för dig inför amerikaresan. Att han inför båda skapar svartsjuka genom att på ett slugt sätt få dig att känna dig mindre vacker eller mindre smart så det knappt är märkbart, men ändå sticker som en kniv i dig. Det gör att rivaliteten ökar. För honom blir känslan av makt ännu större. Två kvinnor som slåss om honom. Men det gäller att hålla dom på plats och det sker genom kontroll.
Både HD och LW är utsatta. SD gör dom till hans vapen som de använder mot mot varandra. Det fungerar som ett skydd för honom själv. Det är inte hans fel, utna det blir motståndarens fel. Det är inte SD som ska hatas utan motståndaren.
Till sist blir det hela ohållbart, då båda är på väg att slinkan ur händerna. Den ena med sin Sill och den andra som börjar bli förbaskad och vägrar att hålla sig på mattan. Nu är hon ursinnig, krävande och hämndgirig.
Okontrollerbar.