Citat:
Ursprungligen postat av
Slubert
Jag och min tjej har vart tillsammans i 7 månader! De första sex månaderna har allt varit sjukt bra, vart väldigt social via sms telefonen och träffats väldigt mycket, jag jobbar på annan ort är hos henne varje ledig tid man har! Men den här månaden så har det börjat blivit konstigt, hon verkar inte vilja prata i telefonen med mig när jag jag är borta och jobbar, även via sms så svarar hon sällan när man skriver till henne! Sen kollar man snapkartan så kan hon vara där ena sekunden sen kollar man efter ett tag så är hon i spökläge!
Förstår inte vad jag ska göra! Hur ska jag kunna få det att bli som det var förr? Hur ska jag kunna prata med henne om detta?
Jag tror inte hon är ute och är otrogen eller så men man har börjat fundera!
Hur kan man väcka upp vårt förhållande igen?
Min egen erfarenhet är att relationer går igenom en förälskelsefas (allt på rosa moln) men sedan går det är över i kärlek och samhörighetsskapande. Det kan bli livslångt. Då är det inte som "förr" (förälskelsefasen) utan mycket djupare, varmare, mysigare och tryggare. Hon blir då inte bara den du älskar utan också din bästa vän.
Råd: Ta upp detta nästa gång ni träffas. Grunden för alla relationer är att man talar om det man oroar sig för i relationen. Sannolikt har du missförstått och övertolkat, och då snackar man om det. Så gör man genom hela livet så behöver ni aldrig någonsin gräla. Har hon tröttnat på dig kommer hon tala om det.
Lycka till!