2020-09-04, 11:12
Medlem
Sluberts avatar
Jag och min tjej har vart tillsammans i 7 månader! De första sex månaderna har allt varit sjukt bra, vart väldigt social via sms telefonen och träffats väldigt mycket, jag jobbar på annan ort är hos henne varje ledig tid man har! Men den här månaden så har det börjat blivit konstigt, hon verkar inte vilja prata i telefonen med mig när jag jag är borta och jobbar, även via sms så svarar hon sällan när man skriver till henne! Sen kollar man snapkartan så kan hon vara där ena sekunden sen kollar man efter ett tag så är hon i spökläge!

Förstår inte vad jag ska göra! Hur ska jag kunna få det att bli som det var förr? Hur ska jag kunna prata med henne om detta?
Jag tror inte hon är ute och är otrogen eller så men man har börjat fundera!

Hur kan man väcka upp vårt förhållande igen?
Citera
2020-09-04, 11:16
Medlem
Jobb/skola har kört igång efter semester och alla är trötta? Allvarligt talat, prata med tjejen istället för att skriva här.
Citera
2020-09-04, 11:18
Medlem
Sluberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jobb/skola har kört igång efter semester och alla är trötta? Allvarligt talat, prata med tjejen istället för att skriva här.

Hur ska jag kunna prata med någon som aldrig svarar typ?
Citera
2020-09-04, 11:20
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slubert
Jag och min tjej har vart tillsammans i 7 månader! De första sex månaderna har allt varit sjukt bra, vart väldigt social via sms telefonen och träffats väldigt mycket, jag jobbar på annan ort är hos henne varje ledig tid man har! Men den här månaden så har det börjat blivit konstigt, hon verkar inte vilja prata i telefonen med mig när jag jag är borta och jobbar, även via sms så svarar hon sällan när man skriver till henne! Sen kollar man snapkartan så kan hon vara där ena sekunden sen kollar man efter ett tag så är hon i spökläge!

Förstår inte vad jag ska göra! Hur ska jag kunna få det att bli som det var förr? Hur ska jag kunna prata med henne om detta?

Du jagar.. När det ska va tvärtom. Hon vet exakt var hon har dig.. Du väntar mer eller mindre på minsta vink från henne. Då tröttnar hon på dig..
Citera
2020-09-04, 11:22
Medlem
lisagommans avatar
Du kan börja med att fråga henne om det hänt något. Säger hon nej så får du försöka lita på det, det kanske bara är en dålig period!
Citera
2020-09-04, 11:25
Medlem
Citat:
Hur ska jag kunna prata med någon som aldrig svarar typ?

Skriv att du vill prata, hur svårt kan det vara? Vägrar hon prata då så får du väl inse att det är slut, men det låter konstigt om hon gör slut på det sättet om inget drastiskt har hänt mellan er.
Citera
2020-09-04, 11:28
Medlem
Sluberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Skriv att du vill prata, hur svårt kan det vara? Vägrar hon prata då så får du väl inse att det är slut, men det låter konstigt om hon gör slut på det sättet om inget drastiskt har hänt mellan er.

Ja de är så jag känner också, vi tjafsade för två månader sen, men de löste sig fort! Utöver de så har allt vart bra förutom senaste månaden!
Citera
2020-09-04, 11:30
Bannlyst
Jag minns inte exakt hur det gick med de olika talen men var något sånt här.

3 veckor, 6 månader, 3 år, 12 år o.s.v har säker missat en del , men poängen är att de är punkter där förhållanden brukar ta slut av olika skäl.

Det är ganska orealistiskt att tro de förblir som de första 6 månaderna då förälskelse lägger sig, och om det ska hålla så ska det vara baserat på en annan form av kärlek som är uppbyggd på ett annat sätt.

Om du vill ha ett långvarigt förhållande så måste du själv fatta hur du beter dig, det där är inget man orkar med i längden att ha någon som ska konstant ska prata och smsa.
Hon är inte förälskad i dig som det var i början, och det försvinner för alla så småningom.
Citera
2020-09-04, 11:36
Medlem
tegelpanna123s avatar
Hittat en annan..
Citera
2020-09-04, 11:40
Medlem
Du har kört fel game och hon har börjat snaska på andra kottar. Tyvärr min vän.
Citera
2020-09-04, 11:41
Medlem
vemsfels avatar
Hon har fått ögonen för, och träffar förmodligen, någon annan. Alla tecken är där.

Kontakta henne inte ens mer. Se om du nånsin hör av henne igen!

Gå vidare
Citera
2020-09-04, 11:42
Avslutad
Citat:

Min egen erfarenhet är att relationer går igenom en förälskelsefas (allt på rosa moln) men sedan går det är över i kärlek och samhörighetsskapande. Det kan bli livslångt. Då är det inte som "förr" (förälskelsefasen) utan mycket djupare, varmare, mysigare och tryggare. Hon blir då inte bara den du älskar utan också din bästa vän.

Råd: Ta upp detta nästa gång ni träffas. Grunden för alla relationer är att man talar om det man oroar sig för i relationen. Sannolikt har du missförstått och övertolkat, och då snackar man om det. Så gör man genom hela livet så behöver ni aldrig någonsin gräla. Har hon tröttnat på dig kommer hon tala om det.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in