2020-09-04, 09:43
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jo visst Det funkar inte med kvinnliga poliser för sådana här tjänster, ingen respekt med sig.
Sverige har aldrig varit tryggare...

Jag tycker den kvinnliga polisen hanterade det alldeles utmärkt, utefter vad jag såg på filmen. Tror dessutom att hon tom lyckades bättre just pga att hon är kvinna. I den situationen tror jag att mobben som samlades hade attackerat fysiskt om det varit en manlig polis. Tro’t eller ej men många ”gangsters ” tycker det är fel att slå kvinnor, tom om de är poliser!
Citera
2020-09-04, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
I ett sådant här pressat läge borde faktiskt polisen få skjuta med elpistoler mot de som hotar. De måste absolut gå till botten med sådana här situationer och de ska aldrig, aldrig backa! Kalla in mer och mer förstärkning tills det blir lugnt. Backa aldrig!!! Jag är egentligen helt emot våldsamma lösningar men efter ’tortyren på kyrkogården’ så finns det ingen återvändo. Det är nog nu!! Det är kris och det är jäkligt bråttom.

Problemet med elpistol är väl att det behöver ”laddads om”. Hur många ”skott” har du liksom?

Om du har 15 pers kring dig så hinner du kanske träffa en med din elpistol medan de andra 14 sedan lugnt kan plocka dig där du står med händerna fulla av elpistol och trådar.
Citera
2020-09-04, 09:45
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse524
Apropå ryssar men lite off-topic. Finns en story från Libanon på 80-talet (inbördeskrig) där en rysk diplomat blev kidnappad och ryssarna blev krävda på lösen. KGB skickade ett avhugget huvud tillhörande en släkting till en av kidnapparna och meddelade att detta skulle hända alla deras släktingar om inte den ryske diplomaten släpptes.
Jag tycker egentligen inte om Ryssland men när jag hör sådana här historier så är det inte utan att jag känner en viss beundran inför deras uppfinningsrikedom
Citera
2020-09-04, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Dyrt ja...jag har en idé: gör en deal med Nordkorea. "om ni kan husera våra fångar så får ni lite pengar"
Jag tror att Nordkorea hade accepterat. Och det hade blivit betydligt billigare

Nordkorea har en underbar fångvård jämförelse med Sverige. Väl bättre köpa vårdplatser i vitryska fängelse, då kan man bara flyga smutsen till andra sidan Östersjön, då bli Klimat Greta glad. Eller låta Svenska företag få producera fångvård.

Mycket inom kriminalvården är onödig lulo som man kan skala bort, som tex TV Spel och TV i cellen.
Citera
2020-09-04, 09:53
Medlem
Torsuss avatar
Ytterligare en reflektion: Det är intressant att sådana här videor nu börjar visas från PK-media...

För bara 2-3 år sedan kom det endast från "oseriösa sajter som medvetet piskar upp rasism"

Kan det vara så att även PK-media - som ju bemannas av fysiska personer - själva börjar bli på allvar rädda nu och fruktar för sina barns och egna liv?

Jag börjar faktiskt tro det. Det har ju också börjat publiceras artiklar där det framgår att "gängen" äter sig in i fina radhuskvarter också.
Citera
2020-09-04, 09:56
Medlem
LKKINGENs avatar
Polisen kan inte freda sig och politikerna drömmer upp ett blåljus straff.
Man skulle förbjuda livvakter så skulle nog fan polisen få obegränsade befogenheter.
Jag förstår inte hur de ansvariga kan missa att om nu våra importerade gulleungar gör så här mot polisen, hur tror de då att vi vanliga vita har det som springer på drägget dagligen. Skulle vi göra något i självförsvar så sitter vi de anklagades bänk?
Sverige har kukat ur fullständigt.
Varför vågar ingen offentlig person adressera problemet? Inte ens Åkesson tar i så det räcker.
Citera
2020-09-04, 09:59
Medlem
Att Svensk Polis viker undan beror på denna odugliga regering med Löfven i spetsen. Vi måste avsätta denna odugliga regering. Nej dags för militär att ta sig an dessa löss ta ifrån dem svenskt medborgarskap placera dem på en båt destination Mellanöstern.
Citera
2020-09-04, 10:00
Medlem
SigurdFrauds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Märks att genustänket fungerar bra när dom ingriper

genustänk?
Citera
2020-09-04, 10:01
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
I Sverige är det extremt dyrt att producera fängelsevård, därför bör privat aktörer få ta över , därav få ner kostnaden per dygn och fånge. Fick man ner kostnaden för fängelsevården skulle det också vara mer samhälles ekonomisk att döma ut långa straff, så det bli win win för alla.

Absolut. Ryssland borde behöva intäkter nu när de inte har intäkter på olja i samma omfattning. 300:-/dag/fånge vore nog rätt pris.

Eller Kina. De verkar sakna hbqt influenser. Mer rakt på i sitt handhavande av problem.
Citera
2020-09-04, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Absolut. Ryssland borde behöva intäkter nu när de inte har intäkter på olja i samma omfattning. 300:-/dag/fånge vore nog rätt pris.

Eller Kina. De verkar sakna hbqt influenser. Mer rakt på i sitt handhavande av problem.

Man kan nog får ner till 100:- dygnet och fånge.. Några baracker på Sibiriska tundra och en jävla massa minor i terrängen, sedan har man ett perfekt fängelse för gäng kriminella, illegal invandrare och pedofiler.
Citera
2020-09-04, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Ytterligare en reflektion: Det är intressant att sådana här videor nu börjar visas från PK-media...

För bara 2-3 år sedan kom det endast från "oseriösa sajter som medvetet piskar upp rasism"

Kan det vara så att även PK-media - som ju bemannas av fysiska personer - själva börjar bli på allvar rädda nu och fruktar för sina barns och egna liv?

Jag börjar faktiskt tro det. Det har ju också börjat publiceras artiklar där det framgår att "gängen" äter sig in i fina radhuskvarter också.

PK-individer "tycker" på ett sätt, men känner något helt annat. Det är kärnan i PK-identiteten.
De försäger sig emellertid allt oftare, har jag märkt.
Ett annat sätt att hantera problematiken är att helt överge debatten och typ gå ut och plocka svamp i stället.
Typ *Delar länk på om kriminella gängs vägspärrar i Hammarkullen*
Svar:
"Titta vad mycket kantareller jag hittade!"
Citera
2020-09-04, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Jag tycker den kvinnliga polisen hanterade det alldeles utmärkt, utefter vad jag såg på filmen. Tror dessutom att hon tom lyckades bättre just pga att hon är kvinna. I den situationen tror jag att mobben som samlades hade attackerat fysiskt om det varit en manlig polis. Tro’t eller ej men många ”gangsters ” tycker det är fel att slå kvinnor, tom om de är poliser!
Det är helt uppåt skogarna att sänd fel signaler till dessa kriminella. Det är ju helt galet att man skickar dit svaga poliser som de så lätt kan manipulera. De vinner mark varje gång detta sker. Snart har vi ingen mark kvar. Folk är idioter som inte kan tänka långsiktigt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in