2020-09-04, 06:50
Medlem
Här diskuteras polissituationen m.m. https://youtu.be/mGHR8YKxj3Q Hoppas att Springare blir vår nästa rikspolischef.
Senast redigerad av karanan 2020-09-04 kl. 07:44.
Citera
2020-09-04, 07:02
Medlem
Filmsnutten visades när det pratades om hur utsatt polisen är, hur polis och deras familjer hotas. Lyssnade med ett halvt öra bara, men man hade ändrat idbrickor så det bara stod efternamn och nån Ari som är högre upp i polisväsendet var där på intervju ang polisers trygghet. Pratades om polisfacket också.
Tycker det är bra att tv4 vågar visa den, allt ska ju daltas med idag. Helt sjuk reaktion när killarna börjar springa.
Tjejen ska ha medalj för hon behöll lugnet omringad av detta gäng. Vet inte om det kom med här, men de fick kalla på förstärkning för att lösa det.
Kan också tycka att polisen borde ha elpistol eller använda sitt vapen när de blir utsatta för sånt här. Hur ska dräggen annars fatta....
Var på 22nyheterna 3/9 så man kan säkert se hela reportaget på tv4 play.
Citera
2020-09-04, 07:05
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Åtminstone är det tv4 som på eget bevåg rapporterar om detta. PK-Svenssons favoritkanal. Nog en del som nu sätter kaffet i halsen under morgonnyheterna.

Nä nu verkar videon vara borttagen.
Citera
2020-09-04, 07:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Pinsamt att han polischefen står på tv3 efterlyst o erkänner poliser undviker lagföra o interagera med vissa, mao fritt fram för buset för vår HBTQ polis inte vågar. Skäms Sverige som skapat dessa fjoll poliser, skäms.
Citera
2020-09-04, 07:11
Medlem
Det här är faktiskt inte polisens fel från början! Vi hade både i Göteborg men främst i Stockholm poliser som var hårda, Östermalm piketen, eller baseballsligen, regeringen har plockat bort dessa då de inte alltid gjorde handlingar eller gripanden som var "sjyssta " Sveriges regering är ansvariga och skapat denna polis som vi ser idag!
Det är bättre att polisen dansar i en bögparad och att kvoteringen är jämställd än att ha fungerande enheter. Dan Eliasson satte sista kniven i organisationen.
Citera
2020-09-04, 07:12
Medlem
VaBanks avatar
Förr hade jag empati för poliser ute i fält.

Nu är det inte längre så, de får väl för fan gå till sin ledning och ledningen får fan ta och köra upp sina finskor på politikerna.

Jag lyssnar på t.ex. podden snutsnack, nästan varenda jävel tycker att yrket som polis är så jävla fantastiskt, knappt så något negativt lyfts fram.

Nej men då så, isåfall är allt fint och då får man finna sig i detta samhälle.

Oavsett en polis jävla skyldighet, lydighet mot staten och systemet - kanske dags att strejka innan det blir vardag med att polis blir beskjuten i flertalet områden där de redan nu blir helt överkörda.

Eller ska det gå tills det blir, 1, 2, 4, 10 skjutna poliser innan något verkligen förändras?
Citera
2020-09-04, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
I ett sådant här pressat läge borde faktiskt polisen få skjuta med elpistoler mot de som hotar. De måste absolut gå till botten med sådana här situationer och de ska aldrig, aldrig backa! Kalla in mer och mer förstärkning tills det blir lugnt. Backa aldrig!!! Jag är egentligen helt emot våldsamma lösningar men efter ’tortyren på kyrkogården’ så finns det ingen återvändo. Det är nog nu!! Det är kris och det är jäkligt bråttom.
Elpistol mot alla dem, tror de resten blir jätterädda då och drar eller ger sig på polisen ?
Citera
2020-09-04, 07:25
Medlem
Cameltotems avatar
Tänk om de hade visats på prime time på TV4 på kvällen.

Snacka om skapa debatt.

Nä vem lurar jag, skulle inte hända något.
Citera
2020-09-04, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Förr hade jag empati för poliser ute i fält.

Nu är det inte längre så, de får väl för fan gå till sin ledning och ledningen får fan ta och köra upp sina finskor på politikerna.

Jag lyssnar på t.ex. podden snutsnack, nästan varenda jävel tycker att yrket som polis är så jävla fantastiskt, knappt så något negativt lyfts fram.

Nej men då så, isåfall är allt fint och då får man finna sig i detta samhälle.

Oavsett en polis jävla skyldighet, lydighet mot staten och systemet - kanske dags att strejka innan det blir vardag med att polis blir beskjuten i flertalet områden där de redan nu blir helt överkörda.

Eller ska det gå tills det blir, 1, 2, 4, 10 skjutna poliser innan något verkligen förändras?

Du säger det själv! En polis skyldighet är lydighet mot staten! Inte att skydda svensson.
Det viktiga är att pressa pengar ur oss som är slavar åt systemet, dvs skatt och böter. Som kan förskingras till pamparnas fickor. De verkliga vinnarna i dagens sverige är de som skiter i reglerna.
Citera
2020-09-04, 07:30
Medlem
Kissdroppes avatar
Polis: Backa undan, kom igen..
*Drar fram batong*
Invandrare: Om du rör mig med den jag svär
Polisen: Amen jag kan lägga ner den, men backa undan då...
*Polisen gömmer batongen*

Jösses..

Men när det är svenska fyllerister, fotbollshuliganer, ungdomar eller moppepojkar - då blir svensk polis helt plötsligt väldigt makthungrig, våldsam och provokativ.
Citera
2020-09-04, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Elpistol mot alla dem, tror de resten blir jätterädda då och drar eller ger sig på polisen ?
Om polisen ber en folksamling att backa så ska dom lyda. Om de inte lyder får väl polisen trappa upp åtgärderna tills folksamlingen lyder. Exakt vad de ska göra vet nog polisen bäst. Men att backa och visa sig svag är helt galet. Det ger buset luft under vingarna och deras egon växer ännu mer. Vad som helst elpistoler, tårgasspray, militär. Skitsamma vad, bara polisen inte ger upp utan fullföljer och därmed får sista ordet.
Citera
2020-09-04, 07:39
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nä nu verkar videon vara borttagen.

Fungerar fortfarande för mig. Plus att tv4 visar videon i alla sina nyhetsprogram, kl 17, 19, 22 igår samt idag på nyhetsmorgon. Svårt att undkomma, såvida man tittar på tv4 dvs. Har inte sett något om det i andra medier.

Sådan här rapportering behövs för att vända opinionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in