2020-09-03, 20:07
Medlem
Poya Asbaghi måste vara den sämsta i Blåvitt i modern tid sett till poängsnitt. Men han har fortfarande fler cuptitlar än bajen.

#aldrigvunnitcupen
Citera
2020-09-03, 20:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Poya Asbaghi måste vara den sämsta i Blåvitt i modern tid sett till poängsnitt. Men han har fortfarande fler cuptitlar än bajen.

#aldrigvunnitcupen
Hur många guld har ni i futsal? Just ja, ni torskade derbyna där och åkte ut Vi vann guld!
Citera
2020-09-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja, om det är så att styrelsen kringgått ledarna på KG för att Max, Kennet och Pontus(mfl) inte velat kicka Poya så borde hela högen ryka, för då borde ju inte styrelsen ha något förtroende för det arbete som görs av de högst ansvariga på KG.
Den delen köper jag. Kennet måste stå bakom ett avsked om det ska vara någon legitimitet bakom beslutet. Varför är han annars sportchef? Jag stöttar Kennet i hans beslut att avgå, om han nu blivit överkörd.

Men sen tänkte jag generellt på styrelsens befogenheter. De tillsätter väl klubbdirektören? Rätt åtgärd, om styrelsen vill ingripa, hade väl varit att:

a) gett Max direktiv att arbeta för förändringar i organisationen, med målet att hålla föreningen kvar i Allsvenskan
eller
b)om man saknar förtroende för Max arbete, ersatt honom med någon annan.

Bara kollar så jag tänker rätt här?
Citera
2020-09-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Man kan ju fundera över exakt hur transferintressenterna skulle haft en tung roll.

Det är ju viss skillnad på:
  1. Om de gått in med X miljoner kronor, villkorslöst (villkorslösheten är med i avtalet om jag förstår det rätt) – kräver sen ändå att vara med och styra värvningar.
  2. Om IFK Göteborg frågar dem om de vill pytsa in X miljoner kronor för att värva spelare Y – men de säger att de inte vill.

/feldgrau
Precis.

Man kan förstås gissa att det skramlas lite extra när hemvändare kommer på tal. Klart Asbaghi, rent krasst, hellre tagit en forward än de två (klass)mittfältarna han fick, exempelvis. Klart han hellre tagit någon mindre skadebenägen mittback än (högklassig när han spelar) Bjärsmyr.

Kanske var det vissa finansiärer som hellre ser med de nostalgiska supporterglasögonen än till de krassa behov laget har. Man kanske är mer villig att finansiera vissa spelartyper. Man kanske har sina egna åsikter kring vad "laget behöver". Man kanske ser mer till sina egna möjligheter att få tillbaka en del av kapitalet.

Missförstå mig rätt, jag är superglad att Wernbloom, Eriksson och Bjärsmyr kan välkomnas tillbaka till Blåvitt där de på alla grunder hör hemma, men det har blivit en konstig situation totalt sett.

I framtiden bör föreningen ha mer egna pengar att röra sig med. Man bör värna sitt självbestämmande. Annars kommer ingen vilja coacha laget, eller vara sportchef.
Sen är det jättefint om en sponsor vill ge en gåva till föreningen/fansen i form av en efterlängtad hemvändare, men det får vara en bonus i så fall.
Citera
2020-09-03, 21:33
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Jag säger Jonevret+Rehn.
Hade varit intressant.
Citera
2020-09-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Jag säger Jonevret+Rehn.

Något säger mig att grabbarna med guldfickorna redan gjort sitt val och att det landar i någon mer namnkunnig person än dessa två.
Men vem vet. Kanske får du rätt,
(ingen som sett någon ny som smyger omkring vid kamratgården ?)
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-09-03 kl. 21:51.
Citera
2020-09-03, 21:46
Medlem
Wulcan hintar om att han vet vem styrelsens huvudkandidat är. Han säger att en lösning är nära förestående och att namnet kommer "gå hem i stugorna" om allt går i lås.

https://www.expressen.se/gt/sport/kronikorer/markus-wulcan/det-kan-framsta-som-att-det-ar-totalt-kaos-i-blavitt/

Det gör att vi kan utesluta en doldis av typen Joel Cedergren. Vi kan också glömma mer tveksamma kandidater såsom Norling. Jag tycker inte oprövade Fredrik Ljungberg fyller mallen, även om det skulle ge stor uppmärksamhet och kännas ganska fräscht.

Jonevret + Rehn är nog ingen helt omöjlig gissning. En erfaren duo att lita på. Framförallt Rehn börjar ju på plus direkt iom all historik som både spelare och tränare.
Svennis vore förstås en rejäl bomb - man kan med hävd påstå att han skulle "gå hem i stugorna", men ska han och Sibila jobba ihop? Nja, va...

Nä hörrni, jag tror man jobbar stenhårt med norrmännen för att lösa Mikael Stahre. Det är vad jag tror.
Senast redigerad av Olbars 2020-09-03 kl. 21:53.
Citera
2020-09-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Den delen köper jag. Kennet måste stå bakom ett avsked om det ska vara någon legitimitet bakom beslutet. Varför är han annars sportchef? Jag stöttar Kennet i hans beslut att avgå, om han nu blivit överkörd.

Men sen tänkte jag generellt på styrelsens befogenheter. De tillsätter väl klubbdirektören? Rätt åtgärd, om styrelsen vill ingripa, hade väl varit att:

a) gett Max direktiv att arbeta för förändringar i organisationen, med målet att hålla föreningen kvar i Allsvenskan
eller
b)om man saknar förtroende för Max arbete, ersatt honom med någon annan.

Bara kollar så jag tänker rätt här?

Ja typ. Styrelsen är huvudman och skall följa föreningsstadgarna. Det är dom som skall se till förenings bästa och det kan såklart innebära att någon kan få kicken.

Det är ju inte säkert att Max har varit av en annan åsikt, han kanske delat styrelsens åsikt, men om det är så att dom kört över Kennet så borde det innebära att dom inte har något förtroende för honom och då borde dom ha kickat han med, det är väl inte omöjligt att det blir så om det skärt sig.

Om Kennet istället väljer att säga upp sig så är det fullt logiskt, har han backat Poya så innebär ju detta att han har inte något stöd eller förtroende från styrelsen, det är ju en ganska central sportslig fråga vem som är huvudtränare, det blir ju poänglöst att stanna kvar under sådana omständigheter.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-03 kl. 22:05.
Citera
2020-09-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Wulcan hintar om att han vet vem styrelsens huvudkandidat är. Han säger att en lösning är nära förestående och att namnet kommer "gå hem i stugorna" om allt går i lås.

https://www.expressen.se/gt/sport/kronikorer/markus-wulcan/det-kan-framsta-som-att-det-ar-totalt-kaos-i-blavitt/

Det gör att vi kan utesluta en doldis av typen Joel Cedergren. Vi kan också glömma mer tveksamma kandidater såsom Norling. Jag tycker inte oprövade Fredrik Ljungberg fyller mallen, även om det skulle ge stor uppmärksamhet och kännas ganska fräscht.

Jonevret + Rehn är nog ingen helt omöjlig gissning. En erfaren duo att lita på. Framförallt Rehn börjar ju på plus direkt iom all historik som både spelare och tränare.
Svennis vore förstås en rejäl bomb - man kan med hävd påstå att han skulle "gå hem i stugorna", men ska han och Sibila jobba ihop? Nja, va...

Nä hörrni, jag tror man jobbar stenhårt med norrmännen för att lösa Mikael Stahre. Det är vad jag tror.

Wulcan är en jävla pajas, nästan värre än Kristoffersson på Expressen som är en regelrätt bluff.

Stahre hade varit lite sorgligt, inte riktigt lika illa som många andra alternativ men han är inte direkt en utvecklande tränare och absolut inte en tränare som man kan bygga något långsiktigt kring. Det är League 1 fotboll, energi, spring, kör kör kör, kriga tills det blör.
Citera
2020-09-03, 23:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hur många guld har ni i futsal? Just ja, ni torskade derbyna där och åkte ut Vi vann guld!

Fifa, futsal och kardborrebands-plånböcker är det få som klår bajen på. Det ska erkännas.
Citera
2020-09-04, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Wulcan är en jävla pajas, nästan värre än Kristoffersson på Expressen som är en regelrätt bluff.

Stahre hade varit lite sorgligt, inte riktigt lika illa som många andra alternativ men han är inte direkt en utvecklande tränare och absolut inte en tränare som man kan bygga något långsiktigt kring. Det är League 1 fotboll, energi, spring, kör kör kör, kriga tills det blör.
Blåvitt har spelarmaterialet för Stahres fotboll, och även kortsiktiga behov av snabba poäng. Men okej, jag köper att man kanske inte vill ha Stahre.
Hursomhelst verkar ju föreningen vara på väg att lösa en vettig ersättare till Poya.
Citera
2020-09-04, 07:34
Avslutad
Så Wulcan ”vet” vilket namn som Blåvitt jagar men vill inte avslöja det? Är han journalist eller en hemlighetsfull 5-åring som vägrar berätta vad han vet på pin kiv?

Antingen berättar man allt eller inget. Vilken tönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in