2020-09-03, 17:24
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minna89
Ja det är ju en medicinsk kommentar, dvs en högst personlig åsikt som framförs i en insändare.
Exakt och sedan kan man se hur olika läkare kommenterar under artikeln med olika åsikter i frågan . Så det är oklart både i forskningsrapporter och bland läkare
Citera
2020-09-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Japp, då var andra vågen här!
Verkligen förskräckliga siffror från Stockholm..

Fem patienter med covid-19 vårdas just nu i intensivvård vid akutsjukhus, det är 1 färre än vid förra rapporten. Därutöver vårdas 23 patienter med covid-19 på akutsjukhus eller inom geriatrisk vård. Totalt vårdas 28 patienter med covid-19 i olika former av sjukhusvård. Vilket är tio färre än vid senaste lägesrapporten den 27 augusti.

Ingen har sagt att andra vågen är här.

Du bör nog ta dina tabletter. Du tycks ha glömt medicineringen idag.
Citera
2020-09-03, 17:27
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Spelar det ingen roll? Är du på riktigt?
Du menar alltså att, för att vi hade höga dödstal i våras, så spelar det ingen roll om det dör 200 eller 50.000 i höst?
Är herrn möjligtvis idiot?
Men gosse, det jag säger är jag inte tror att det kommer bli stor dödlighet I höst. Inte i Sverige, inte i Norge - inte i något av våra grannländer.

Förstår du? Jag säger ju att jag inte tror att vi kommer ha någon hög dödlighet någonstans I Norden, men det är inte tack vare någon unik flockimmunitet i Sverige.

Sveriges flockimmunitet var en idiotisk misriktad satsning som ledde till att mer 5 000 svenskar dog i onödan, till i princip ingen nytta.
Citera
2020-09-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Varför gör det nästan dubbelt så många tester som det är personer som testar sig i Danmark? Samma sak igår. Behöver man verkligen testa folk mer än en gång om dagen?

https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsovervaagning/c/covid19-overvaagning
Om du läser förklaringen till tabellen så har du svaret där..
Citera
2020-09-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbon
Media går all in numera och gör allt i sin makt för att visa att läget i Danmark och Norge börjar bli allt mer skräckartat (för att rädda Tegnell och Sveriges katastrofala strategi). Fake News som alltid.

Man gör fler tester = fler konstaterat smittade.

Fortsatt rekordfå döda i Norge och Danmark jämfört med Sverige, både senaste veckorna och senaste månaderna.
Dom är galna helt klart.

Sverige har 23 gånger mer döda än Norge och 5 gånger mer fall än Danmark, trots att danskarna har testat 4 gånger mer än Sverige!
Citera
2020-09-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Dom är galna helt klart.

Sverige har 23 gånger mer döda än Norge och 5 gånger mer fall än Danmark, trots att danskarna har testat 4 gånger mer än Sverige!

Helt korrekt. Usch vad media försöker lägga ”fördel Sverige” på detta när det i verkligen är helt tvärtom. Jag har ännu inte läst i någon media (svensk) där man belyst Sverige i jämförelse med våra nordiska länder. Men jag är inte förvånad, nästan lite diktatorisk propaganda från svensk media.
Citera
2020-09-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Dom är galna helt klart.

Men vi andra hakar inte upp oss på hur många tester som utfördes eller som dog i våras.
Vi pratar mer om hur situationen ser ut just nu.
Då är antalet utförda tester historiskt ganska ointressant.
Att Ni idioter måste hålla fast vid vårens misslyckande är förståeligt, för de siffror som nu kommer angående nya smittade osv är ju inget kul för er.
Citera
2020-09-03, 17:36
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Jävla pajas!

Visst är det jobbigt när det enda du kan hitta, trotts panikartat letande är en mamma som pratar om sin son på college, samt en artikel om Tove Alexandersson, två veckor efter tillfrisknandet.

Liten uppdatering tre veckor senare än ditt reportage.

” Jag har naturligtvis varit extra försiktig när det handlar om hjärtat. Men jag har fått superbra undersökningar. I dag ser det bra ut och jag är inte orolig.”

Hon tränar nu tillsammans med mannen!
Måste ju vara för att hjärtat är paj..

– På högintensiva pass är det bra att kunna sparra mot de som är lite bättre för att få utmaning. Då är det lättare för mig att hitta killar än tjejer som är lite bättre.”

Dessa fotbollslag i Spanien och Italien som hade halva laget sjuka, Tennisspelare i världstoppen osv osv då?

Inte en enda rapport om dessa. Deras säsonger är ju t.o.m. igång igen.

Jag tolkar helt enkelt ditt ”bevis” som ett bevis på att jag har rätt.

Tolka det precis som du vill. Jag bryr mig inte om din hälsa.
Citera
2020-09-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så jävla skönt att trenden håller i sig vecka efter vecka.

Först skulle helvetet bryta ut på riktigt under påsken, åh fy helvete vad folk skulle dö. Vänta två veckor bara. Sen var det studenterna, ohhh fy helvete folk kommer dö som fluuugor, vänta två veckor bara. Sen var det uteserveringarna, nu jävlar kommer bomben, 800 döda om dagen om två veckor. Sen sommar och industrisemestern, fuck fuck fuck nu kommer nog hela svenska befolkningen dö ut.

Ändå har vi en nedgående trend vecka efter vecka, månad efter månad.

Haha, ja, det är patetiskt. Likheten med klimathotspropagandan är slående. Men klimatet är fortsatt normalt och svenskarna verkar tåla covid helt ok. Covid var dock effektivare när det gäller att installera rädsla i gemene man.
Citera
2020-09-03, 17:37
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
hej!

kul att du har uppmärksammat detta.

jag har skrivit ett inlägg om det tidigare i tråden, att extremt många elitidrottare tvingats lägga sina karriärer på hyllan.

det mörkas något fruktansvärt, skylls på diverse "träningsskador" och överansträngningar. det stämmer inte, det beror på covid-19 men det finns anledning för organisationerna att hålla tyst om det.

ett av dom större utbrotten i idrottsvärlden har skett inom längdskidåkning, både norge, finland och sverige är drabbade. jag tror detta började redan i slutet av 2019 då norska landslaget har nån typ av träningssamarbete med det kinesiska.. sen spred det sig till övriga nordiska åkare.

kommer återkomma kring detta, men var uppmärksam!

Klart det mörkas. Gigantiska mängder sponsorpengar som står på spel...
Citera
2020-09-03, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Men gosse, det jag säger är jag inte tror att det kommer bli stor dödlighet I höst. Inte i Sverige, inte i Norge - inte i något av våra grannländer.

Förstår du? Jag säger ju att jag inte tror att vi kommer ha någon hög dödlighet någonstans I Norden, men det är inte tack vare någon unik flockimmunitet i Sverige.

Sveriges flockimmunitet var en idiotisk misriktad satsning som ledde till att mer 5 000 svenskar dog i onödan, till i princip ingen nytta.
Om det inte fanns någon nytta med att just inte stänga ner varför är detta allt de politiska ledarna i världen just nu pratar om? Dvs att ungå ytterligare en nedstängning i höst oavsett smittläge? Sedan undrar jag lite kring varför det verkar finnas konsensus om att Sverige,Norge och Finlands ekonomier är så väldigt lika varanndra. Jag har ingen koll på detta men är det absolut bensäkert att Sverige klarat av en lockdown lika väl som övriga Norden, både i antalet avlidna och rent ekonomiskt? Betänk att rent politiskt har Sverige varit misshandlat de senaste 30 åren. Välfärds Sverige existerar inte längre. Vi har stora och fler utanförskapsområden med hög andel smittade etc. Kass äldrevård. Men hurvida vi klarat oss lika väl ekonomiskt vid en lockdown som övriga Norden får andra svara på. Det kan inte jag göra. Men likväl är det en intressant frågeställning.
Senast redigerad av karlkula12 2020-09-03 kl. 17:59.
Citera
2020-09-03, 17:57
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Här är mer matnyttigt:

https://www.newsobserver.com/sports/college/acc/unc/article244812487.html

https://cardiovascularnews.com/frankfurt-study-finds-high-rate-of-cardiac-complications-in-recovered-covid-19-patients/

"A study by the University of Frankford in Germany recently found that 75 percent of people studied who had recovered from coronavirus had abnormal heart findings, according to Hackensack Meridian Health."

Här är en mamma som skriver om sin son som spelade amerikansk fotboll på universitetet:

https://twitter.com/SamBlum3/status/1290372030085451776

Ytterligare en artikel om hjärtskador hos atleter:

https://www.inquirer.com/health/coronavirus/coronavirus-athletes-cardiac-inflammation-myocarditis-big-10-20200813.html

Svenska orienteringsstjärnan Tove Alexandersson:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Jo8nm6/tove-alexandersson-tror-hon-drabbats-av-covid-19

Inväntar dina förnekelsemantran med spänning...

Det blir inte så mycket spänning, eftersom du ju gör självmål.

Tove Alexandersson har inga hjärtskador, så du har fel i att inkludera den länken där. Då det felet är så flagrant så leder det mig till att tro att du har fel på det mesta, och Tove är som du förstår ett exempel på raka motsatsen av vad du hävdar.

Om du är lite insatt (eller gör lite mer riktig research) så vet du att Tove tävlade senast i helgen i Småland i långdistans och skall springa IcebugXperience med start imorgon, d v s 75km löpning över tre dagar och tävla mot bl a Anna Haag m fl.

https://www.facebook.com/alexanderssontove/posts/3201278183254369
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in