2020-09-02, 22:26
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
1. Mars: 2 veckor tills folk förstår EXPONENTIELL tillväxt OMG, 2 veckor tills sjukvården kollapsar
2. April: Imperial College MODELLERNA säger att det snart dör 100k, påskveckan är resehelg NU SMÄLLER det snart
3. Maj: fulla uteserveringar, t banan full, folk trötta på distansering, allt kollapsar om 2 veckor garanterat
4. Juni: omg studentfiranden midsommarfiranden hävda reserestriktioner, 2 veckor!!!!
5. Juli: fulla badstränder, semesterresor inrikes och utrikes nu brakar det loss!!!
6. Augusti: OMG skolorna nu brakar det loss !!!

Exploderar det inte snart så är det väl dags att börja prata om julen och hur alla kommer träffas och sen smälla efter det.
Citera
2020-09-02, 22:26
Medlem
Citat:
1. Mars: 2 veckor tills folk förstår EXPONENTIELL tillväxt OMG, 2 veckor tills sjukvården kollapsar
2. April: Imperial College MODELLERNA säger att det snart dör 100k, påskveckan är resehelg NU SMÄLLER det snart
3. Maj: fulla uteserveringar, t banan full, folk trötta på distansering, allt kollapsar om 2 veckor garanterat
4. Juni: omg studentfiranden midsommarfiranden hävda reserestriktioner, 2 veckor!!!!
5. Juli: fulla badstränder, semesterresor inrikes och utrikes nu brakar det loss!!!
Word! För varje vecka som går blir det bara tydligare och tydligare att allt bara är uppblåst masspsykos. Foliehattarnas teorier och fabler blir bara värre och värre men inget händer i verkligheten. Är detta facit av en spel generation, kan de inte skilja på fiktion och verklighet?
Citera
2020-09-02, 22:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Beträffande tajming.
Den minnesgode mins den mördande kritik som FHM initialt fick för dess ovilja att agera. Tegnell brukade då framträda och betona vikten av att inte sätta in en åtgärd förtidigt. Det var att alltså fel enligt FHM att stämma i bäcken.

Analogt.
Mitt hus brinner, --> 112. Tut Tut, brandkåren anländer och brandmännen rusar in, men kommer ut lika fort.

- Det brinner bara i gillestugan så vi avvaktar med insatsen.

En stund senare. Men för helvete ser ni inte hur branden sprider sig! Släck nu!

Brandmännen rusar åter igen in, men kommer ut lika fort.

- Det brinner bara i källaren och på bottenvåningen. Vi får bättre resultat av åtgärden om vi avvaktar. Verktygslådan måste användas rätt.

Men för helvete nu är ju hela huset övertänt och står i öppen låga!

- Det var absolut ingen som kunde se det komma.

Japp, det där kommer jag ihåg. Han ville använda sig av möjligheten att kunna gasa och bromsa smittan om det började brinna för mycket. Hur väl det rimmar med smittskyddslagen av samhällsfarlig smitta vet jag däremot inte. Troligen inte speciellt väl.
Något annat vi fått höra är att någon utvärdering av detta agerande absolut inte kan göras fören tidigast om ett par år. Då ska vi komma ihåg att Anders Tegnell är 64 år gammal och något tjänstemannansvar inte finns. Statsminister Löfven vill nog inte heller ha någon granskning innan valet om 2 år. INGEN kommer behöva stå till svars för ev brister och missförhållanden som begåtts under denna pandemi.
Citera
2020-09-02, 22:36
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Exakt vad har förändrats sedan i maj? På riktigt alltså.
Vad är det som har förändrats så att vi kan vänta oss en explosion av nya fall och döda?
Jag har aldrig sagt något om det. Men r-värdet kommer givetvis gå upp till ca 1 igen. Ren logik ser du.
Citera
2020-09-02, 22:37
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Kan du nämna en enda känd idrottare som inte kan spela fotboll/tennis/ishockey osv osv längre?
Då det varit en drös kända fall, så borde det ju finnas något exempel där karriären var sabbad för vederbörande.
På den nivån som elitidrottare befinner sig, så är någon enstaka procent i nedsatt funktion helt förödande..

Kan du nämna en enda idrottare som haft covid-infektion flera gånger?

Vad är det du inte fattar?

Oförmåga att tänka långsiktigt?
Citera
2020-09-02, 22:39
Medlem
Citat:

7. September: OMG det tar minst en månad för smittspridningen att börja nu brakar det loss!!!
8. Oktober: Nu kommer hösten det börjar bli kallt och folk sitter inne nu brakar det loss!!!
9. November: Höstlov och halloweenfester om två veckor brakar det loss!!!
10. December: Julfirande med släkten, nu kommer barnen och hostar på farmor Märtha. Liken kommer staplas om två veckor när det brakar loss!!!

Joker/Bubblare: Förutspår att de små talen kommer ge upphov till mycket alarmistposter i stil med "Det dog 1 person hela förra veckan, den här veckan dog det 4, det är 400%!!!! ökning panik nu brakar det loss!" Tycker mig redan ha börjat skönja den typen av retorik senaste veckorna.
Citera
2020-09-02, 22:47
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Kan du nämna en enda känd idrottare som inte kan spela fotboll/tennis/ishockey osv osv längre?
Då det varit en drös kända fall, så borde det ju finnas något exempel där karriären var sabbad för vederbörande.
På den nivån som elitidrottare befinner sig, så är någon enstaka procent i nedsatt funktion helt förödande..

Här är mer matnyttigt:

https://www.newsobserver.com/sports/college/acc/unc/article244812487.html

https://cardiovascularnews.com/frankfurt-study-finds-high-rate-of-cardiac-complications-in-recovered-covid-19-patients/

"A study by the University of Frankford in Germany recently found that 75 percent of people studied who had recovered from coronavirus had abnormal heart findings, according to Hackensack Meridian Health."

Här är en mamma som skriver om sin son som spelade amerikansk fotboll på universitetet:

https://twitter.com/SamBlum3/status/1290372030085451776

Ytterligare en artikel om hjärtskador hos atleter:

https://www.inquirer.com/health/coronavirus/coronavirus-athletes-cardiac-inflammation-myocarditis-big-10-20200813.html

Svenska orienteringsstjärnan Tove Alexandersson:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Jo8nm6/tove-alexandersson-tror-hon-drabbats-av-covid-19

Inväntar dina förnekelsemantran med spänning...
Senast redigerad av Testonio 2020-09-02 kl. 22:50.
Citera
2020-09-02, 22:47
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Har du svårt för att läsa basal statistik data?
Det tycker jag verkligen inte men du får gärna rätta mig om jag har fel.

Vilket land i grafen har bättre utveckling än Sverige just nu ?

https://covidly.com/graph?country=Sweden#growth
Citera
2020-09-02, 22:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Sommarens masshångel,trängsel,mera masshångel och ännu mera trängsel gav ju knappt nått utslag.

Det är nog gameover för viruset iaf för nån större sak

Jag skulle inte vara så säker på det. Nämn ett enda viruset som försvunnit av sig självt?

Andra länder upplever nya utbrott och det gäller även länder som haft hög smittspridning, eller kanske i synnerhet den typen av länder. Varför skulle Sverige vara annorlunda?Har svårt att tro det.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/alkoholforbud-istallet-for-oktoberfest-i-munchen

Det är när folk börjar tro att det är över som det blir farligt på riktigt. Men visst - sitt gärna och raljera om de som varnar för viruset och smittspridning.
Citera
2020-09-02, 22:57
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Varför skulle dom ha skolkat och skitit i att plugga bara för att dom inte haft webbkamera igång?
Det var ju det läraren beklagade sig över.
Läste du inte inlägget jag kommenterade? Jag hade till och med fetat det läraren sa.

Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Att ha igång webbkamerorna kanske var en del av undervisningen?
Precis.
Citera
2020-09-02, 22:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Japp, det där kommer jag ihåg. Han ville använda sig av möjligheten att kunna gasa och bromsa smittan om det började brinna för mycket. Hur väl det rimmar med smittskyddslagen av samhällsfarlig smitta vet jag däremot inte. Troligen inte speciellt väl.
Något annat vi fått höra är att någon utvärdering av detta agerande absolut inte kan göras fören tidigast om ett par år. Då ska vi komma ihåg att Anders Tegnell är 64 år gammal och något tjänstemannansvar inte finns. Statsminister Löfven vill nog inte heller ha någon granskning innan valet om 2 år. INGEN kommer behöva stå till svars för ev brister och missförhållanden som begåtts under denna pandemi.

Det är tveksamt.

Sen blev det ju synnerligen obegripligt när FHM valde att inte kommunicera sin strategi. Istället var det ett slingrande, vinklande och när så ansågs lämpligt rena lögner. Vilket fortfarande serveras, efter behov.

Inte undra på att Tegnell ansågs gravt mobbad.

Hur är det möjligt att normalbegåvade, med ett uns av kritiskt tänkande, kunde undgå att se igenom det spektaklet?
Citera
2020-09-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Beträffande tajming.
Den minnesgode mins den mördande kritik som FHM initialt fick för dess ovilja att agera. Tegnell brukade då framträda och betona vikten av att inte sätta in en åtgärd förtidigt. Det var att alltså fel enligt FHM att stämma i bäcken.

Analogt.
Mitt hus brinner, --> 112. Tut Tut, brandkåren anländer och brandmännen rusar in, men kommer ut lika fort.

- Det brinner bara i gillestugan så vi avvaktar med insatsen.

En stund senare. Men för helvete ser ni inte hur branden sprider sig! Släck nu!

Brandmännen rusar åter igen in, men kommer ut lika fort.

- Det brinner bara i källaren och på bottenvåningen. Vi får bättre resultat av åtgärden om vi avvaktar. Verktygslådan måste användas rätt.

Men för helvete nu är ju hela huset övertänt och står i öppen låga!

Verktygslådan måste användas rätt. Rät åtgärd vi rätt tidpunkt.
Haha ja nu pyr det ju bara lite här och där så då provar vi att öppna dörrar istället, experimentverkstaden Fhm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in