• 1
  • 2
2020-09-03, 05:48
Medlem
jpettersson1991s avatar
Runt 77 cm. Aldrig varit över 80 cm i hela mitt liv. 182 cm och 76 kg.
Citera
2020-09-03, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Det låter inte vettigt. Kontakta närmaste vårdinrättning för ett sådant mått kan varken vara hälsosamt eller ens nåt man önskar som manlig varelse.

Ock jag skriver det i all välmening!
😂😂vem har ens sagt att jag är manlig?
Citera
2020-09-03, 06:00
Medlem
Krappfiskarns avatar
76 cm bukomfång runt navelhöjd.
180 cm lång
86 kg tung
Synliga magrutor.

Hade runt 82 när jag vägde 92 kg. 73 när jag vägde 84 i början av sommaren för att maximera kvinnors uppmärksamhet (vilket de ger, oavsett vad de hävdar).
Senast redigerad av Krappfiskarn 2020-09-03 kl. 06:02.
Citera
2020-09-03, 07:47
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Givetvis har kroppsformen en viss betydelse.

Roligt att du skriver om att dra in magen. Min erfarenhet är att du kommer behålla din rondör även om du drar in magen!

Jag tyckte inte att jag var så tjock vid tidpunkten. 97 kilo. Det är vad grandiosa män väger!

Men det hon sa, och det jag har läst om senare finns det bara ett mått som mäter ett hälsosamt midjemått. Och det är runt 94 centimeter.

I all ärlighet så upptäckte dom också att jag hade högt blodtryck. grr! Men i stället för att besöka läkaren så beslutade jag mig för att gå ner i vikt, och kanske möjligen eventuellt sluta snusa.

Jag har inte bestämt mig om det ovanstående. Men funkar inte det så fuck off!

Ligger man under 100 cm i midjemått som manligt däggdjur efter 30 års ålder så bedömer jag det som tämligen ofarligt så länge man äter en frukt då och då, och med lite motionspromenader emellanåt.

Det behöver inte vara värre än så.

https://www.1177.se/liv--halsa/sunda...r-du-din-vikt/

Med det sagt. I går vägde jag 79.4 kilo.

Jag har ju ingen målvikt, men har som förutsättning att gå ner i vikt, och hålla mig under 75 kilo i resten av mitt liv.

Det är stora ord! .. Men just när man är nära så finns det inte så mycket fett för kroppen att förbruka. Det är naturligt, men det gör mig så klart lite nere, när jag ställer mig på vågen och jag bara har gått ner 2 hekto på en vecka. Det är lite nedslående.

Nåväl. Jag önskar jag er allt gott! och vi ses igen när jag kommer skryta enormt! när jag brutit 75-kilos-vallen!

Vafan. Jag har försökt få midjan upp över 100 eftersom det ser bra ut. Och har grovätit för att komma upp över 80kg. Ramlade av så jag har åkt ner på 78 igen. Kanske ska besöka vårdcentralen, jag kanske håller på att dö.
Citera
2020-09-03, 08:32
Medlem
vonblixens avatar
190 lång, väger 75 kg och har 94 cm runt midjan.
Citera
2020-09-03, 09:27
Bannlyst
För mig handlar det bara om att få ner mitt blodtryck.

Kan jag gå ner 25 kilo i vikt och kanske också sluta snusa, borde jag kunna undvika mediciner. Jag har till ock med slutat äta salt mat. Tidigare har kaviar varit mitt standardpålägg, men det har jag bytt ut. Det är ingen större förlust, men det visar kanske att jag är seriös med vad jag håller på med.

Jag förstår dock dig. En del killar är spinkiga av naturen och vill kanske gärna beefa upp.

Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Vafan. Jag har försökt få midjan upp över 100 eftersom det ser bra ut. Och har grovätit för att komma upp över 80kg. Ramlade av så jag har åkt ner på 78 igen. Kanske ska besöka vårdcentralen, jag kanske håller på att dö.
Citera
2020-09-03, 10:09
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Tränar väldigt mycket. Har 78 cm om jag mäter runt naveln. 180 cm, 78 kg, ålder 40+
Senast redigerad av Stryp-Enok 2020-09-03 kl. 10:15.
Citera
2020-09-03, 11:13
Bannlyst
vafan är 94 enormt? jag har 94 cm och då har jag magrutor, 181 lång och väger 94 kg.

När jag är rå deffad och helt ådrig, bara hud att dra i så har jag 85-86 cm midjemått.
Citera
2020-09-03, 12:27
Medlem
Sqeptisks avatar
Svårt det där med kroppens riktmått hit och dit (BMI/midjemått/halva längden med mera). Å sedan att, som tydligen TS vårdcentral gjort, koppla det till hälsa är att göra det lite väl lätt för sig. Kroppskonstitution, muskelmassa och träningsgrad betyder mer. 94cm kan hos vissa personer vara en klart ohälsosam fetma, medans hos andra inga som helst problem.

Ohälsosam bukfetma är lätt identifierbar utan en massa riktmått. Även för dom flesta som del fakto bär på den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in