2020-09-03, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Se også min edit av post: Og, taxituren dagen før er neppe så sentral at det er nødvendig med en stor og ressurskrevende rekonstruksjon. Dessuten har de taxisjåføren som et uavhengig vitne.

Ser den. Vet ikke hvor nøye og detaljert de må lage en rekonstruksjon for at den skal holde i retten. Taxisjåføren er klart et viktig vitne. Kanskje den siste utenom den siktede som så AEH i live.
Citera
2020-09-03, 11:53
Medlem
Virker som etterforskningen er blitt mer normalisert etter at gale-Haris fikk sparken, ikke daglige lekkasjer fra en Haris i sammenbrudd heller
Citera
2020-09-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du er ikke admin, og kan heller ikke stille krav om noe som helst.
2 ganger har du dummet deg ut. Først sier du at husverten ikke eksisterer og at det er rein bløff, noe jeg kunne motbevise, og så dette innlegget mitt med at TH hadde tykke notatbøker som han hadde skrevet på i 40 år, der du antydet at det var rykter, men som du fikk link til.
Kanskje du skal ta deg en bolle og finne deg et annet forum
Jeg kan være politiførstebetjent og ha tilgang til førstehandsopplysninger, det vet du ingenting om, og det trenger jeg ikke opplyse om heller, og da blir det feil å kalle det for et rykte når jeg ikke legger ved link.
Det er jo ikke så vanskelig å se hva du driver med selv om du framstiller deg som nøytral. Nemlig å skal prøve å så tvil om meg og min påstand om at TH er psykopat og at motivet er skilsmisse.
Du prøver også å så tvil om eks-svogeren og venninnen til AE.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du er ikke admin, og kan heller ikke stille krav om noe som helst.
2 ganger har du dummet deg ut. Først sier du at husverten ikke eksisterer og at det er rein bløff, noe jeg kunne motbevise, og så dette innlegget mitt med at TH hadde tykke notatbøker som han hadde skrevet på i 40 år, der du antydet at det var rykter, men som du fikk link til.
Kanskje du skal ta deg en bolle og finne deg et annet forum
Jeg kan være politiførstebetjent og ha tilgang til førstehandsopplysninger, det vet du ingenting om, og det trenger jeg ikke opplyse om heller, og da blir det feil å kalle det for et rykte når jeg ikke legger ved link.
Det er jo ikke så vanskelig å se hva du driver med selv om du framstiller deg som nøytral. Nemlig å skal prøve å så tvil om meg og min påstand om at TH er psykopat og at motivet er skilsmisse.
Du prøver også å så tvil om eks-svogeren og venninnen til AE.

Jeg stiller ikke krav til noe som helst. Men jeg forventer at du slutter å bløffe. Du brukte husverten på Gjøvik som eksempel på en som kunne styrke ex-svogerens troverdighet. Du linket da til et intervju med husverten. Dette var ikke tilgjengelig for andre enn abonnenter. Jeg tenkte da et dette var et viktig vitne, og ba om et referat hva som ble sagt. Jeg fikk ikke et referat, og jeg skjønner hvorfor. Husverten har antakelig ikke noe negativt å si om leieboerne, husverten kan ikke ha hatt noe ufordelaktig å si om TH. Jeg har tidligere sitert hva du sa, og hva jeg sa. Dette er tilgjengelig for alle, og alle kan se at du ble avslørt. Alle kan se at du bløffa for å få kabalen til å gå opp. Du har jo innrømt det selv ved å svare det var "ikke reelt".
Neste punkt er disse notatbøkene. Jeg har tidligere spurt om hva vi vet om de manglende bøkene. Hvis det mangler eksempler, så kan det være relevant for saken. Hvis det mangler en bok for fx 2002, så er det vel ikke veldig interessant. Mangler man en bok som favner perioden for fx 2017 og 2018, så kan det være mistenkelig. Men så lenge hvilke bøker som er borte, så er det i beste fall et svakt indisium. Dette bør ikke være så vanskelig å forstå.
Jeg har selvfølgelig ikke noe mål om å fremstille meg som nøytral, er det et mål i seg selv å være nøytral?
Videre:
Du beskyldte meg to ganger for å ha vært ufin mot Minnimus. Dette føyer seg inn i rekken av usakligheter. Jeg håper inderlig at Minnimus redegjør for dette i tråden.
Til slutt: Ja, du kan være politiførstebetjent. På et hittegodskontor. En politiførstebetjent (etterforsker) med så utpreget tunnellsyn, og som flere ganger blir tatt for å bløffe, vil etter hvert bli en belastning for etaten. Vedkommende vil bli tatt av saken, og omplassert. En politiførstebetjent som etterforsker greier å se forskjellen mellom et rykte og noe som er dokumentert. Et rykte må undersøkes. Er det ikke hold i ryktet, så legger man det til side. Hvis det er mye som tyder på at et rykte kan være noe å jobbe videre med , så gjør man det. Og først da er det mulig vurdere om dette kan være et indisium. Etterforskningen kan også ende med at et antatt indisium, etter grundig etterforskning, kan bli til et bevis. En seriøs politiførstebetjent ville aldri slengt ut så mye tåpeligheter som du har gjort. Hadde politiførstebetjenten gjort det, så hadde det vært for å trolle. Og det er dessverre noen som driver det. Jeg har sett folk slenge ut psykiatriske diagnoser om andre, da lurer på de som stadig driver med dette, selv har en diagnose. Og før du rekker å rapportere meg: jeg skriver folk, jeg skriver IKKE at DU har en diagnose.
Jeg krever ikke at du at du skal svare på disse beskyldningene du retter mot meg. Men er det igjen ett fnugg av redelighet, så svarer du på dette. Du må svare - kom ikke med ørten andre ting - som ikke har noe med beskyldningene å gjøre.
Citera
2020-09-03, 12:04
Medlem
Legokatts avatar
Tipper politiet rekonstruerer og filmer alle telefonbevegelsene til AEH's telefon. Fra kvelden de kommer hjem i taxi.
Tipper de skal rekonstruere slik med alle bevegelser frem til den legges i ro kl 10.07
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-03 kl. 12:47.
Citera
2020-09-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Kanskje politiet kjenner TH aller best ?
Ikke sånn personlig men heller hva han er kapabel til.

Politiet har selvsagt foretatt en vurdering av dette. Men vi denne tråden har vi ikke annet enn rykter å forholde oss til. Det kan være folk som har kjent TH i mange tiår, som kan si noe om dette, men de har vi ikke hørt noe fra. Bortsett fra denne ex-svogeren, da. Og, jeg vil anta at, hvis for eksempel en eller ansatte flere stiller opp i media og sier at de har bare godt å si om TH, så vil det i denne tråden kjapt komme beskyldninger om at vedkommende er kjøpt og betalt av TH.
Citera
2020-09-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Forresten merkelig at de velger å gå ut av baksetet? Hvis TH kom kjørende selv til S4?

Kan vi utelukke at dette er en rekonstruksjon av drosjeturen?
Citera
2020-09-03, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg stiller ikke krav til noe som helst. Men jeg forventer at du slutter å bløffe. Du brukte husverten på Gjøvik som eksempel på en som kunne styrke ex-svogerens troverdighet. Du linket da til et intervju med husverten. Dette var ikke tilgjengelig for andre enn abonnenter. Jeg tenkte da et dette var et viktig vitne, og ba om et referat hva som ble sagt. Jeg fikk ikke et referat, og jeg skjønner hvorfor. Husverten har antakelig ikke noe negativt å si om leieboerne, husverten kan ikke ha hatt noe ufordelaktig å si om TH. Jeg har tidligere sitert hva du sa, og hva jeg sa. Dette er tilgjengelig for alle, og alle kan se at du ble avslørt. Alle kan se at du bløffa for å få kabalen til å gå opp. Du har jo innrømt det selv ved å svare det var "ikke reelt".
Neste punkt er disse notatbøkene. Jeg har tidligere spurt om hva vi vet om de manglende bøkene. Hvis det mangler eksempler, så kan det være relevant for saken. Hvis det mangler en bok for fx 2002, så er det vel ikke veldig interessant. Mangler man en bok som favner perioden for fx 2017 og 2018, så kan det være mistenkelig. Men så lenge hvilke bøker som er borte, så er det i beste fall et svakt indisium. Dette bør ikke være så vanskelig å forstå.
Jeg har selvfølgelig ikke noe mål om å fremstille meg som nøytral, er det et mål i seg selv å være nøytral?
Videre:
Du beskyldte meg to ganger for å ha vært ufin mot Minnimus. Dette føyer seg inn i rekken av usakligheter. Jeg håper inderlig at Minnimus redegjør for dette i tråden.
Til slutt: Ja, du kan være politiførstebetjent. På et hittegodskontor. En politiførstebetjent (etterforsker) med så utpreget tunnellsyn, og som flere ganger blir tatt for å bløffe, vil etter hvert bli en belastning for etaten. Vedkommende vil bli tatt av saken, og omplassert. En politiførstebetjent som etterforsker greier å se forskjellen mellom et rykte og noe som er dokumentert. Et rykte må undersøkes. Er det ikke hold i ryktet, så legger man det til side. Hvis det er mye som tyder på at et rykte kan være noe å jobbe videre med , så gjør man det. Og først da er det mulig vurdere om dette kan være et indisium. Etterforskningen kan også ende med at et antatt indisium, etter grundig etterforskning, kan bli til et bevis. En seriøs politiførstebetjent ville aldri slengt ut så mye tåpeligheter som du har gjort. Hadde politiførstebetjenten gjort det, så hadde det vært for å trolle. Og det er dessverre noen som driver det. Jeg har sett folk slenge ut psykiatriske diagnoser om andre, da lurer på de som stadig driver med dette, selv har en diagnose. Og før du rekker å rapportere meg: jeg skriver folk, jeg skriver IKKE at DU har en diagnose.
Jeg krever ikke at du at du skal svare på disse beskyldningene du retter mot meg. Men er det igjen ett fnugg av redelighet, så svarer du på dette. Du må svare - kom ikke med ørten andre ting - som ikke har noe med beskyldningene å gjøre.
Du må bare ignorere denne brukeren. Hen kverulerer og snur opp ned på alt du skriver. Vedkommende driver gjøn med deg, og ødelegger tråden med løgn og personangrep.
Jeg tror neppe at Minnimus er enig med Fenvatnets karakteristikker av deg.
Citera
2020-09-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tipper politiet rekonstruerer og filmer alle telefonbevegelsene til AEH's telefon. Fra kvelden de kommer hjem i taxi.

Helt enig med deg.

Det er plausibelt at de setter seg i AEH sin rolle basert på hvor taxisjåfør mener han slapp dem av og hva TH har fortalt med samme type mobil/samme mobil i lomme/veske og sammenligne med de reele dataene fra helseappen.

Denne plukker som kjent opp både skritt, etasjer man har gått opp samt g-krefter den er utsatt for med en viss feilmargin. Hadde vært interessant å vite om GPS,Wifi eller bluetooth var aktivert på mobilen og sett i logger hvor aktive disse har vært.

Deretter kan de forsøke utføre samme "stunt" for dagen etter for å skape seg et bilde av hendelsesforløp satt i sammenheng med annen informasjon de sitter på.

Dette er interessant uansett om det er ukjente GM eller TH som er GM.
Citera
2020-09-03, 12:59
Medlem
Citat:
Du brukte husverten på Gjøvik som eksempel på en som kunne styrke ex-svogerens troverdighet. Du linket da til et intervju med husverten. Dette var ikke tilgjengelig for andre enn abonnenter. Jeg tenkte da et dette var et viktig vitne, og ba om et referat hva som ble sagt. Jeg fikk ikke et referat, og jeg skjønner hvorfor. Husverten har antakelig ikke noe negativt å si om leieboerne, husverten kan ikke ha hatt noe ufordelaktig å si om TH. Jeg har tidligere sitert hva du sa, og hva jeg sa. Dette er tilgjengelig for alle, og alle kan se at du ble avslørt. Alle kan se at du bløffa for å få kabalen til å gå opp. Du har jo innrømt det selv ved å svare det var "ikke reelt".

Dette er helt rett. Den er det bare å legge seg flat for.

Dessverre blir diskusjonen i denne interessante saken fullstendig ødelagt av polariseringen. Det handler ikke om å ha individuelt rett, men at man som gruppe kan analysere seg frem til mulige hendelsesforløp. Det er pinlig å se hvor store egoer enkelte har her. Aksepter man kan være uenige.
Citera
2020-09-03, 13:02
Medlem
Nylig ble det lagt til flere opplysninger i denne artikkelen. Før tv2-artikkelen nylig ble oppdatert, sto dette: En politimann ahr flere ganger tilsynelatende forsøkt å starte en av bilene de har med, uten å lykkes med dette.
tv2.no/nyheter/11623322/

STARTKABLER? Politiet gjør undersøkelser inne i huset i Sloraveien 4 torsdag formiddag. De har vært tilstede med flere folk og tre biler. En av bilene forlot åstedet etter tilsynelatende å ha fått hjelp med startkabler.
...
En del av den syv sider lange avgjørelsen fra lagmannsretten er unntatt offentligheten fordi det kan skade etterforskningen om begrunnelsen fra politiet blir kjent.

nrk.no/norge/nye-undersokelser-i-hjemmet-til-tom-hagen-1.15145655

rb.no/nye-undersokelser-i-sloraveien/s/5-43-1381459

Har noen av dere lest denne rb.no(+)artikkelen? Her havner politiet i trøbbel i Sloraveien.
(Måtte ha starthjelp..., var det eneste jeg fikk lest).

Tror dere at dette "tilsynelatende forsøkt å starte en av bilene" og dette " En av bilene forlot åstedet etter tilsynelatende å ha fått hjelp med startkabler." kan ha med rekonstruksjoner å gjøre? Det er fotografi av den omtalte bilen i to av artiklene over.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-03 kl. 13:28.
Citera
2020-09-03, 13:12
Medlem
Farkostens avatar
Avisartikkelen om husverten har ikke noe med Gjøvik å gjøre. Det er husverten der de leide på Gran som ble intervjuet.

Nok om det.
Det ser ut som ***-laget har fått summet seg, ladet børsa og startet motangrepet på FV.

Kan vi ikke heller være litt mer hyggelige mot hverandre her da?
Citera
2020-09-03, 13:13
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Jeg har vært veldig i tvil om jeg skal bruke mer tid på voksenopplæring. Jeg har flere ganger forsøkt å forklare deg at det er helt greit bruke innsideinformsjon, videreformidle et rykte, spekulasjoner osv. Men da synes jeg man plikter å opplyse om at dette er udokumenterte påstander, rykter etc., men du presenterer konsekvent disse opplysningene som fakta. Dette har jeg påpekt gang på gang overfor deg. Hvis du har fulgt tråden, vil du se at jeg har stilt krav om dette også til andre profiler, så du kan ikke ha unngått å få med deg hva jeg mener om dette. Enten så later du som du ikke skjønner dette, eller så må forklaringen være at du er høyt hevet over de krav som stilles til andre på FB.

I dag har du beskyldt meg to ganger for å ha vært ufin mot Minnimus.
I ditt første innlegg sier du: "Du forsøkte også flere ganger å angripe Minnimus"
I ditt neste innlegg er forsøket blitt til flere faktiske angrep: "Jeg så flere ganger hvordan du angrep Minnimus."
Jeg kjente meg ikke igjen i disse påstandene, jeg kan rett og slett ikke huske noen av de påståtte angrepene. Jeg sendte derfor en pm til Minnimus om dette, og spurte om hun hadde følt seg dårlig behandlet av meg. Jeg spurte om hun kunne bekrefte eller avkrefte dette. Jeg skrev videre at jeg hadde et ønske om at besvarelsen skulle komme i denne tråden, ikke via pm. Jeg presiserte også at jeg ville ha dette svaret offentlig, også hvis svaret bekrefter dine påstander.
Minnimus har ikke vært aktiv på en stund, og hun har foreløpig ikke lest min pm til henne. Jeg oppretten min profil i mai måned , og via kontoen har jeg lest alle mine innlegg. Jeg finner ingen tegn på noen uoverstemmelser mellom Minnimus og meg. Jeg har ikke sitert henne, og hun har heller ikke sitert meg. Ved rask gjennomlesing, har jeg funnet ut at jeg har nevnt Minnimus to ganger. Begge gangene har jeg rost henne. Kan du tenke deg hva jeg roste henne for? Ikke det, nei. Minnimus fikk ros av meg for at hun presisterte at hun fremmet påstander som var innsideinformasjon, rykter, informasjon fra nær famile etc. Hun skjønte at det var viktig og skille mellom ubekreftede rykter og lignende, og dokumenterbare påstander.

Hei!

Jeg har vært lite aktiv i tråden i det siste. Det skyldes dels mangel på ny informasjon i saken, dels en overflod av uinteressant krangling og brukerangrep.

Blander meg ikke inn i eventuelle pågående diskusjoner, men vil bekrefte at det ikke er noen konflikt mellom Iditarod og meg. Jeg opplever ikke at hen har angrepet meg på noe vis.

Jeg, og noen få andre, har delt innsideinformasjon i tråden. Dette er opplysninger som på grunn av sin opprinnelse naturligvis ikke kan verifiseres med kildehenvisning. Jeg er alltid nøye med å påpeke dette, selv når jeg VET at informasjonen er korrekt. Likevel er jeg inneforstått med at det å komme med udokumenterbar informasjon vil møte motstand, og jeg har ingen problem med at noen velger å se bort fra slik informasjon. Eller å argumentere mot den. Det er helt fair.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in