2020-09-03, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Inte ens ryssarna själva kommer att bli vaccinerade förän deras vaccin genomgått fas 3 prövning.

Men är du beredd att ta ett ej färdigtestat vaccin, fine for me, men det är inget jag rekommenderar.

Putins egen dotter är ju vaccinerad så det finns ingen anledning till oro..

Eller ska vi vara rädda för att utsättas för rysk experiment när det gäller gifter som de har skafferiet fullt?
Citera
2020-09-03, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Här är mer matnyttigt:

https://www.newsobserver.com/sports/college/acc/unc/article244812487.html

https://cardiovascularnews.com/frankfurt-study-finds-high-rate-of-cardiac-complications-in-recovered-covid-19-patients/

"A study by the University of Frankford in Germany recently found that 75 percent of people studied who had recovered from coronavirus had abnormal heart findings, according to Hackensack Meridian Health."

Här är en mamma som skriver om sin son som spelade amerikansk fotboll på universitetet:

https://twitter.com/SamBlum3/status/1290372030085451776

Ytterligare en artikel om hjärtskador hos atleter:

https://www.inquirer.com/health/coronavirus/coronavirus-athletes-cardiac-inflammation-myocarditis-big-10-20200813.html

Svenska orienteringsstjärnan Tove Alexandersson:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Jo8nm6/tove-alexandersson-tror-hon-drabbats-av-covid-19

Inväntar dina förnekelsemantran med spänning...

Jävla pajas!

Visst är det jobbigt när det enda du kan hitta, trotts panikartat letande är en mamma som pratar om sin son på college, samt en artikel om Tove Alexandersson, två veckor efter tillfrisknandet.

Liten uppdatering tre veckor senare än ditt reportage.

” Jag har naturligtvis varit extra försiktig när det handlar om hjärtat. Men jag har fått superbra undersökningar. I dag ser det bra ut och jag är inte orolig.”

Hon tränar nu tillsammans med mannen!
Måste ju vara för att hjärtat är paj..

– På högintensiva pass är det bra att kunna sparra mot de som är lite bättre för att få utmaning. Då är det lättare för mig att hitta killar än tjejer som är lite bättre.”

Dessa fotbollslag i Spanien och Italien som hade halva laget sjuka, Tennisspelare i världstoppen osv osv då?

Inte en enda rapport om dessa. Deras säsonger är ju t.o.m. igång igen.

Jag tolkar helt enkelt ditt ”bevis” som ett bevis på att jag har rätt.
Citera
2020-09-03, 07:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Minsann! Jamen det borde ju vara en stor garanti för att vaccinet är ofarligt, i alla fall. (Men kanske inte verksamt.)

Tvärtom, fas 2 visade att vaccinet var verksamt för en mindre testgrupp. Men det är den stora fas 3 testningen som kommer att visa om vaccinet har allvarliga biverkningar hos ett fåtal.
Citera
2020-09-03, 07:47
Medlem
qwerty-66s avatar
En del vill inte vänta på godkända vaccin utan gör sitt eget.

https://www.nytimes.com/2020/09/01/science/covid-19-vaccine-diy.html
Citera
2020-09-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pica-pikant
7. September: OMG det tar minst en månad för smittspridningen att börja nu brakar det loss!!!
8. Oktober: Nu kommer hösten det börjar bli kallt och folk sitter inne nu brakar det loss!!!
9. November: Höstlov och halloweenfester om två veckor brakar det loss!!!
10. December: Julfirande med släkten, nu kommer barnen och hostar på farmor Märtha. Liken kommer staplas om två veckor när det brakar loss!!!

Joker/Bubblare: Förutspår att de små talen kommer ge upphov till mycket alarmistposter i stil med "Det dog 1 person hela förra veckan, den här veckan dog det 4, det är 400%!!!! ökning panik nu brakar det loss!" Tycker mig redan ha börjat skönja den typen av retorik senaste veckorna.
Ni påminner mycket om de som i början av mars trodde att smittan kommer inte Europa.
Om den kommer till Europa då kommer den inte till Sverige.
Om den kommer till Sverige då är det ändå några få som får den och de isolerar sig själva hemma.
Ni brukade skriva att det är osannolikt att någon ung och frisk skulle dö av den i Sverige Och det är BARA sjuka och gamla som dör av den.
All information som sprids på nätet om hur farlig sjukdomen är och hur den påverkar samhällsfunktioner är påhittad av de ryska spionerna eller höger extremister för att skada staten. Sverige kommer inte alla bli drabbad av den.
De som skriver om hur farlig Covid-19 är, ska vara samma personer som skriver om 5G master som tidigare brukade skriva att resan till månen har aldrig skett.
De som skrev i början av mars att tusentals människor kommer att dö av Covid-19, kallades för nättollar som vill bara provocera och gräla som moderatorn skulle stänga ut så att forumet får lugn och ro.
Faktum är att alarmisterna har haft rätt om Covid-19 hela tiden medan ni har varit ute och cyklat.
Många dog, många blev smittade och ekonomin fick rejäl med stryk.
Detta är inte slut än utan ännu mer elände är att vänta tills vaccinet kommer.
Citera
2020-09-03, 07:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tvärtom, fas 2 visade att vaccinet var verksamt för en mindre testgrupp. Men det är den stora fas 3 testningen som kommer att visa om vaccinet har allvarliga biverkningar hos ett fåtal.

Nyfiken fråga (om det är sant att du är insatt i det här): hur gör man egentligen testningen på människor? Ger man dem vaccinet, väntar tio dagar (whatever), och sedan får dom andas in en dos med virus? Eller svälja dem? Är sådana test ens etiskt godtagbara?

Eller räknar man ut hur många som har smittats naturligt under - låt oss säga de närmaste tre månaderna, och jämför med en kontrollgrupp som inte fått vaccinet?
Citera
2020-09-03, 07:49
Medlem
Madagascars avatar
Nytt rekord i Indien antal smittade rapporterade en enskild dag : 82860.

(Worldometers)

Antal dödsfall ligger på ca 1000 per dag. Vi får hoppas att det inte drar iväg.

Ökat antal smittade kan ju även vara ett resultat av ökad testning.
Citera
2020-09-03, 07:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pica-pikant
7. September: OMG det tar minst en månad för smittspridningen att börja nu brakar det loss!!!
8. Oktober: Nu kommer hösten det börjar bli kallt och folk sitter inne nu brakar det loss!!!
9. November: Höstlov och halloweenfester om två veckor brakar det loss!!!
10. December: Julfirande med släkten, nu kommer barnen och hostar på farmor Märtha. Liken kommer staplas om två veckor när det brakar loss!!!

Joker/Bubblare: Förutspår att de små talen kommer ge upphov till mycket alarmistposter i stil med "Det dog 1 person hela förra veckan, den här veckan dog det 4, det är 400%!!!! ökning panik nu brakar det loss!" Tycker mig redan ha börjat skönja den typen av retorik senaste veckorna.

Vi får väl se hur många döda det blir idag. Jag gissar på nio. Minst. Det vill säga en stadig ökning denna vecka.
Citera
2020-09-03, 07:57
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nytt rekord i Indien antal smittade rapporterade en enskild dag : 82860.

(Worldometers)

Antal dödsfall ligger på ca 1000 per dag. Vi får hoppas att det inte drar iväg.

Ökat antal smittade kan ju även vara ett resultat av ökad testning.
USA har som mest rapporterat knappt 80 000 en enskild dag.

Jag kan inte komma på något land som kan ha rapporterat fler. Dvs det är ett oroväckande världsrekord som indien slog igår.
Citera
2020-09-03, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det där är så jävla sant. Vi införde alla dom sakerna du nämnde redan första veckorna av utbrottet men ett par gånger kom det in en dumkärring och klagade på att vi fortfarande sålde lösgodis och att vi p.g.a detta indirekt skulle vara ansvariga för att människor dog. Båda gångerna hon var inne köpte hon tydligen bara någon enstaka grej (förmodligen bara för att få komma in och gnälla). Att hon på det sättet skapade onödig trängsel förstod hon inte.

Tyvärr fick jag aldrig träffat henne själv, eller så kanske det var tur..

Jag tror - utan att veta - att butiksbesöken trots allt är en "viktig händelse" för många av dessa som är "livrädda" för smittan. De vill inte handla på nätet och de vill inte beställa hemleverans, eftersom de då missar ett tillfälle att titta på andra människor, prata med kassören och eventuellt kunna påpeka om något butiken INTE ha gjort för att skydda vederbörande för all framtid..

Lösgodiset hoppar ju inte på en. Så smittorisken lär vara obefintlig. Likaväl som kundvagnarna som inte heller andas på en.. Ändå borde de "desinficeras" efter varje kund - som jag hörde en kund kräva häromdagen när jag handlade.. :-o

Om man dessutom öppnar tidigare för denna livrädda grupp då gnälls det att de vill ha sovmorgon istället. Och sent törs de inte gå ut överhuvudtaget. Så man borde väl stänga butiken för alla under 70+ mitt på dagen? Fast då gnälls det väl att man måste vänta tills klockan tolv för att kunna handla i fred och då går hela dagen till spillo..
Citera
2020-09-03, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Att FHM använde influensan för att prata ner covid19 har diskuterats i tråden. Så siffran 3000 ska tas i den kontexten.

De officiella siffrorna är de jag angav o ska jämföras med officiella covid19 siffrorna om man ska göra nån jämförelse. Dock är det ändå fel pga våra åtgärder mot smittspridning.

Dessutom visade årets influensa att covid19 åtgärderna minskade även influensa rejält så du ska jämföra covid19 med influensa under social distansering o 70+ som håller sig hemma.
Vad vill du med ditt liv och världen? Skapa skräck? Ta bort all vår frihet i utbyte mot att din ångest dämpas en aning?
Citera
2020-09-03, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
En del vill inte vänta på godkända vaccin utan gör sitt eget.

https://www.nytimes.com/2020/09/01/science/covid-19-vaccine-diy.html

Hehe. Tydligen har en svensk tagit en dos av det hemkokta vaccinet. Tegnell, Giesecke?

As of last week, Dr. Estep said, about 30 people in the United States, Sweden, Germany, China and Britain had taken the vaccine. He said a university professor in Brazil had told him he was considering making it in his lab and distributing it for free.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in