2020-09-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Enligt den Götebosska Tidningen GT tycks Poya vara på väg bort.

”GT erfar att IFK Göteborg redan har en lista över tänkbara ersättare till Poya Asbaghi – och att klubben är beredd att agera inom kort om alla pusselbitar faller på plats.”

https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/riskerar-att-sparkas-efter-krismotena/

Vilka namn kan möjligen finnas i den listan ?
Aftonbladet har sökt Kneten, Max och Engström, absolut INGEN svarar. Klubben har slutit sig och lagt locket på, då känns det verkligen på gång.

Interimslösningen Jonas Olsson är garanterat ett namn. Han föredrar att stanna på sin post, men han är också beundransvärt lojal - behöver han ta över året ut, då kommer han att göra det.

Micke Stahre är pressad i Sarpsborg och med lite arbete och god vilja från alla parter kan man säkert lösa honom därifrån, så det är nog en annan.

Sen blir det svårare. Inte tar man väl Norling? Vissa spekulerade i Rydström men risken för honom är nog för stor. Varför skulle han gå till Blåvitt? Joel Cedergren tillbaka med Ferran? Nja, va?
Mellberg borde ju hänga löst i HeIF, likaså Nanne i Kalmar, bland otroliga alternativ är dessa herrar nog snäppet troligare isåfall.

Med Wernbloom och Johansson på planen vill nog Blåvitt gå tillbaka till rötterna. Fler nordiska, hårt jobbande spelare med rejäl fysik och disciplin. Då säger jag någon av de två förstnämnda herrarna, helst då Stahre.
Senast redigerad av Olbars 2020-09-02 kl. 23:13.
Citera
2020-09-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jörgen Lennartsson, Magnus Pehrsson eller Rikard Norling?
Ingen av de tre passar mallen, tror jag. Jörgen.. Vill klubben och Jörgen ha tillbaka varandra? Jag är tveksam till det. Han är bättre som poddankare och trivs säkert med det. (Det är faktiskt hyfsat bra podd han gjorde med Svennis nyligen, f.ö.)

Norling och MP känns inte Blåvitt. Norling, vill han ens ha ett nytt jobb just nu? MP som misslyckats vart han än varit, nä då tar jag hellre en interimslösning med typ Jonas Olsson.
Citera
2020-09-03, 06:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Enligt den Götebosska Tidningen GT tycks Poya vara på väg bort.

”GT erfar att IFK Göteborg redan har en lista över tänkbara ersättare till Poya Asbaghi – och att klubben är beredd att agera inom kort om alla pusselbitar faller på plats.”

https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/riskerar-att-sparkas-efter-krismotena/

Vilka namn kan möjligen finnas i den listan ?

Jag tror ju inte vi sparkar någon nu som jag sagt innan, jag tror vi väntar in "EL-kvalsveckan" istället, för byter vi nu och det inte blir någon rivstart för den nye tränaren så är ju trycket ännu hårdare direkt efteråt istället.

Jag tror ju att vi vid ett byte inte tar in Jonas Olsson som vissa tror utan snarare på att Stiller och Hjalle lyfts från ungdomsleden samt att dessa isf får viss assistans av Alex.

Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ingen av de tre passar mallen, tror jag. Jörgen.. Vill klubben och Jörgen ha tillbaka varandra? Jag är tveksam till det. Han är bättre som poddankare och trivs säkert med det. (Det är faktiskt hyfsat bra podd han gjorde med Svennis nyligen, f.ö.)

Norling och MP känns inte Blåvitt. Norling, vill han ens ha ett nytt jobb just nu? MP som misslyckats vart han än varit, nä då tar jag hellre en interimslösning med typ Jonas Olsson.

Bagarn var ju rejält ironisk...
Citera
2020-09-03, 07:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Aftonbladet har sökt Kneten, Max och Engström, absolut INGEN svarar. Klubben har slutit sig och lagt locket på, då känns det verkligen på gång.

Interimslösningen Jonas Olsson är garanterat ett namn. Han föredrar att stanna på sin post, men han är också beundransvärt lojal - behöver han ta över året ut, då kommer han att göra det.

Micke Stahre är pressad i Sarpsborg och med lite arbete och god vilja från alla parter kan man säkert lösa honom därifrån, så det är nog en annan.

Sen blir det svårare. Inte tar man väl Norling? Vissa spekulerade i Rydström men risken för honom är nog för stor. Varför skulle han gå till Blåvitt? Joel Cedergren tillbaka med Ferran? Nja, va?
Mellberg borde ju hänga löst i HeIF, likaså Nanne i Kalmar, bland otroliga alternativ är dessa herrar nog snäppet troligare isåfall.

Med Wernbloom och Johansson på planen vill nog Blåvitt gå tillbaka till rötterna. Fler nordiska, hårt jobbande spelare med rejäl fysik och disciplin. Då säger jag någon av de två förstnämnda herrarna, helst då Stahre.

Vad gäller Stahre så krävs det ju ingen god vilja överhuvudtaget. Det räcker att ni presenterar ett förslag som han tycker är intressant så kommer han som 5-öres hora. Att han står under kontrakt är inget han bryr sig om.

Ingen svensk klubb borde vara intresserad av en sådan opålitlig sopa.
Citera
2020-09-03, 07:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad gäller Stahre så krävs det ju ingen god vilja överhuvudtaget. Det räcker att ni presenterar ett förslag som han tycker är intressant så kommer han som 5-öres hora. Att han står under kontrakt är inget han bryr sig om.

Att det fortfarande finns människor som nämner Stahre som en seriös kandidat gör en mörkrädd. Den enda klubben han kan sluta inom Svea rikets gränser är AIK. Vilken annan klubb skulle vilja ta in en tränare som kan lämna så fort något "mer intressant" dyker upp.
Citera
2020-09-03, 07:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Att det fortfarande finns människor som nämner Stahre som en seriös kandidat gör en mörkrädd. Den enda klubben han kan sluta inom Svea rikets gränser är AIK. Vilken annan klubb skulle vilja ta in en tränare som kan lämna så fort något "mer intressant" dyker upp.

Han borde vara helt brännmärkt från att träna en svensk klubb igen. Jag har fan mer respekt för MP och då är det illa.
Citera
2020-09-03, 08:58
Medlem
Citat:

Det kan man absolut tycka. Samtidigt finns få klockrena alternativ, och signalerna är ju att Blåvitt vill agera inom kort.
Citera
2020-09-03, 09:09
Avslutad
Citat:
Han borde vara helt brännmärkt från att träna en svensk klubb igen. Jag har fan mer respekt för MP och då är det illa.

Det man kommer ihåg med Strahe är att han fick en golfboll i huvudet typ.

Presskonferens kl. 11. Poya lär ha rykt då.
Citera
2020-09-03, 09:14
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:

Synd om Poya ryker, han hade ju potential (att skicka blåvitt till superettan).

Nöjer man sig inte med en titel i år?

20-talets mesta mästare (hittills)
Citera
2020-09-03, 09:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Åker spanjoren också eller de är inte kontrakterade tillsammans?
Citera
2020-09-03, 09:21
Medlem
Citat:
Vi får väl se. Ferran är konsult kan man säga, han är inte anställd av Blåvitt utan är utsänd från Soccer Services, som klubben har ett pågående samarbete med.

Det kommer säkert klarna vid 11.
Citera
2020-09-03, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Synd om Poya ryker, han hade ju potential (att skicka blåvitt till superettan).

Nöjer man sig inte med en titel i år?

20-talets mesta mästare (hittills)

Tror nog det blir någon intern lösning, de lär ju inte ha råd med någon utifrån men vem vet de kanske också hittat en div. 4 tränare som köttar allsvenskan.

Citat:

Kanske spanjoren som tar över? Det pratades väl om det tidigare.

Annars känns Cedergren som ett spännande alternativ. Vet dock inte hur relationen mellan honom och spanjorerna är efter Sundsvall.
Senast redigerad av AIP 2020-09-03 kl. 09:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in