2020-09-02, 21:10
Medlem
Tjenare, har blivit introducerad och gått in med 300 $ 28/8-20(minsta paketet) av en vän. Cash FX heter företaget,

Min åsikt fördelar / nackdelar efter mycket research lyder
(Fördel)
* Engångsinvestering från egen ficka från 300$ (2700kr) till 100.000$ kontrakt (900.000kr).

* Cash FX gör inga trades själva utan genom samarbets partner Everfx (huvudsponsor till Sevilla FC) En reglerad Forex mäklarfirma, som har alla licenser som
Krävs ) Cash FX står endast för plattform & utbetalningar

* Daglig avkastning 0.88 - 2-3% på ditt befintligta kapital sen starten 2019.

* Lovar inte säker investering , dvs uppmanar om att det är en högrisk att investera på forexmarknaden som ensam trader etc.

* Utbetalning på lördagar 12.00/ aldrig ”missat en utbetalning till medlemmarna sen start 2019 Juli

* Minsta uttaget är 100$ , 20% i uttagnings avgift - går tillbaka till medlemmarna under dig
* Betalas ut i Bitcoin

* Företaget uppmanar dig ta ut pengarna du får in på ditt Cash FX balans konto, överföring sker till din E-wallet .För att kunna ”uppgradera” till nästa kontrakt

*Ägarna / Traders / Marknads teamet syns öppet på hemsidan

* Tydlig adress var kontoret finns , samt att de är ägare över fastigheten / Ingen hyres.

* Skjysta värdeord

* Enkelt dashboard

* Bonusar etc

* Inget krav på att rekrytera nya för att tjäna pengar , men underlättar för att bygga business

* Lever inte på av att det kommer in nya folk i företaget , utan ut av trades från Forex.

* Live sändning 24/5 från ditt dashboard på alla trades som gör

* Man kan endast joina genom att bli rekryterad, dvs du kan ej regga dig öppet

* Öppet för 200 länder +

* 50.000+ medlemmar idag. Alla tjänar pengar från dag 3(nya medlemmar) Sen är det Måndag till fredag.

Nackdelar

* Företaget finns i Panama

* Funnits endast lite mer än ett år

Har ni någon erfarenhet av detta företag?

Kommer vara passiv tills min investering är tillbaka, sen får man se

Allt gott !
Citera
2020-09-02, 22:15
Medlem
Låter som ytterligare en "scam".

Om det här företaget kan få daglig avkastning på 0,86-2 % på "trades" så lär de ju knappast behöva andras pengar då de hade haft en årlig avkastning motsvarande 1337 ggr pengar vid dagliga 2 %. Så om de bara hade haft 1000 dollar så hade de haft 1 337 000 dollar efter ett år och 1 896 129 000 dollar efter två år.

En generell regel är, om bolaget påstår sig ha fantastisk avkastning men ändå vill ha dina pengar=bluff.

Edit: Fick mig att tänka på Carlos Matos av någon anledning.

Edit: Hoppas att det inte är det bolag som FI har en varning för. https://www.fi.se/sv/varningslistan/2019/cash-fx-group/ https://www.fca.org.uk/news/warnings/cash-fx-group

Verkar så. Alla håll er borta och TS du har förlorat 300 dollar.
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2020-09-02 kl. 22:25.
Citera
2020-09-02, 22:29
Medlem
Har en fråga till TS. Tog mig 1 minut att googla och få fram att detta är ett pyramidspel. Hur kommer det sig att i informationsåldern du inte ens googlar skiten innan du kastar bort 300 dollar?

Är det slöhet? Kanske dumhet? Är intresserad av hur en sådan som du tänker när det är så lätt att ta reda på info idag.
Citera
2020-09-03, 10:40
Medlem
Tack för du delar med dig av vad du anser.

Att UKs FI har utfört en varning är för att Cashfx har investerare i UK, utan tillstånd. En sak de missar är att CashFX är inte mäklarfirman utan använder sig av EverFX, som sköter all form a trade, och innehar alla tillstånd som krävs. CashFX sköter bara kopplingen mellan insatt kapital från Cashfx medlemmarna samt Plattform och utbildning inom trading (Vilket är produkten man köper även).

ALL trade sker på forex marknaden- DU KAN SE LIVE TRADES FRÅN DITT DASHBOARD. Det är inte bärande att rekrytera folk, utan det underlättar.

FOREX MARKNADEN OMSÄTTER 5.3 TRILJONER DOLLAR / DAG.

skapa dig ett öppet sinne mellan faktisk fakta och inte dina egna teorier.

Du kan googla fram vad skit som helst från bloggar om kritiska och skeptiska personer som inte är med. , som inte gått med egna pengar utan pratar utanför och vet allt.

Jag har gjort min research kring detta och fått svar på tal.

Men en sak jag inte ska ta ifrån dig, är att majoriteten av dessa "typ" av bolag är att det är Scambolag. Men ibland får man ta bort skiten från kanelen som det heter.

Jag la 300 dollar i förhoppning, nyfikenhet för att se utfallet om detta kan funka. Lika så att om jag skulle vilja lägga 300 dollar i en investering på polares start up. Man måste våga drömma

De skryter inte om högavkastning, utan tvärt om , uppmanar till att historiska avkastningar är inte en garanti för framtida avkastningar. Sen får folket som är med se själv med egna ögon.

Majoriteten av folken som är med , har börjat på 300 dollar och inte stoppat in mer pengar från egen ficka och nu ligger på 3-10k kontrakten utan att ha rekryterat över någon.

Du nämner Carlos Matos- som var med i Bitconnect, det var ju tydligt att de höll på med Pyramidspel.
Ser ingen bärande effekt av inkomster långsiktigt.. hitta på en egen kryptovaluta , låna ut till en ränta, leva på att folk ska använda/investera i den i sjuka räntan. Ägarna styrde över valutan haha. Väljer de att stänga ner den när du nått tillräckligt med vinst, får man ju skylla sig själv.

Handel med valuta är lagligt och funnits sen många år tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Låter som ytterligare en "scam".

Om det här företaget kan få daglig avkastning på 0,86-2 % på "trades" så lär de ju knappast behöva andras pengar då de hade haft en årlig avkastning motsvarande 1337 ggr pengar vid dagliga 2 %. Så om de bara hade haft 1000 dollar så hade de haft 1 337 000 dollar efter ett år och 1 896 129 000 dollar efter två år.

En generell regel är, om bolaget påstår sig ha fantastisk avkastning men ändå vill ha dina pengar=bluff.

Edit: Fick mig att tänka på Carlos Matos av någon anledning.

Edit: Hoppas att det inte är det bolag som FI har en varning för. https://www.fi.se/sv/varningslistan/2019/cash-fx-group/ https://www.fca.org.uk/news/warnings/cash-fx-group

Verkar så. Alla håll er borta och TS du har förlorat 300 dollar.
Citera
2020-09-03, 11:38
Medlem
Tillägg.

Företaget har satt ett stopp på max 15% /vecka i avkastning för cashfx medlemmarna.

CFX trading team , tjänar betydligt mer än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Dejavu89
Tack för du delar med dig av vad du anser.

Att UKs FI har utfört en varning är för att Cashfx har investerare i UK, utan tillstånd. En sak de missar är att CashFX är inte mäklarfirman utan använder sig av EverFX, som sköter all form a trade, och innehar alla tillstånd som krävs. CashFX sköter bara kopplingen mellan insatt kapital från Cashfx medlemmarna samt Plattform och utbildning inom trading (Vilket är produkten man köper även).

ALL trade sker på forex marknaden- DU KAN SE LIVE TRADES FRÅN DITT DASHBOARD. Det är inte bärande att rekrytera folk, utan det underlättar.

FOREX MARKNADEN OMSÄTTER 5.3 TRILJONER DOLLAR / DAG.

skapa dig ett öppet sinne mellan faktisk fakta och inte dina egna teorier.

Du kan googla fram vad skit som helst från bloggar om kritiska och skeptiska personer som inte är med. , som inte gått med egna pengar utan pratar utanför och vet allt.

Jag har gjort min research kring detta och fått svar på tal.

Men en sak jag inte ska ta ifrån dig, är att majoriteten av dessa "typ" av bolag är att det är Scambolag. Men ibland får man ta bort skiten från kanelen som det heter.

Jag la 300 dollar i förhoppning, nyfikenhet för att se utfallet om detta kan funka. Lika så att om jag skulle vilja lägga 300 dollar i en investering på polares start up. Man måste våga drömma

De skryter inte om högavkastning, utan tvärt om , uppmanar till att historiska avkastningar är inte en garanti för framtida avkastningar. Sen får folket som är med se själv med egna ögon.

Majoriteten av folken som är med , har börjat på 300 dollar och inte stoppat in mer pengar från egen ficka och nu ligger på 3-10k kontrakten utan att ha rekryterat över någon.

Du nämner Carlos Matos- som var med i Bitconnect, det var ju tydligt att de höll på med Pyramidspel.
Ser ingen bärande effekt av inkomster långsiktigt.. hitta på en egen kryptovaluta , låna ut till en ränta, leva på att folk ska använda/investera i den i sjuka räntan. Ägarna styrde över valutan haha. Väljer de att stänga ner den när du nått tillräckligt med vinst, får man ju skylla sig själv.

Handel med valuta är lagligt och funnits sen många år tillbaka.
Citera
2020-09-27, 14:24
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejavu89
Tillägg.

Företaget har satt ett stopp på max 15% /vecka i avkastning för cashfx medlemmarna.

CFX trading team , tjänar betydligt mer än så.

Hur går det med investeringen. Verkar det seriöst och pålitligt? Jag är lite nyfiken och kan eventuellt tänka mig en liten investering. PMa mig gärna.
Citera
2020-09-27, 15:01
Medlem
Sikkans avatar
1. Är detta ens krypto?
2. Garanterat fuffens.
Citera
2020-09-27, 17:29
Medlem
SvenskHODLers avatar
Bedrägeri såklart ...
Citera
2020-09-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Hur går det med investeringen. Verkar det seriöst och pålitligt? Jag är lite nyfiken och kan eventuellt tänka mig en liten investering. PMa mig gärna.

Det rullar på bra tycker ja. Avkastningen sen min september 2/9 start har legat på mellan 5.95-6.89%/vecka . Vilket jag är väldigt nöjd med på den passiva delen, dvs tradingen på valutahandeln.

Det minsta kontraktet du kan köpa är 300$. Det ger dig rätten att få tjäna 2x värdet dvs 600$.

Jag har bara satt in 300$ och har ungefär fått tillbaka 94$ änsålänge. Meningen med min befintliga avkastning uppgradera till ett högre kontraktsvärde.

Där finns 2 vägar att gå här, den passiva delen eller den aktiva. Passiva är att du med ett kontrakt får ta del av avkastningen genom handeln på valuta marknaden , samt den aktiva du bjuder in folk, då låser man upp nya inkomst möjligheter . Du väljer själv vem du vill vara .

Samt vill jag heller inte kalla detta en investering heller eftersom jag anser att en investering så har du möjlighet som med en aktie /fond att sälja när du vill egentligen. Här köper du ett kontrakt
vars ända uppgift är att dubbla kontraktsvärdet 2x genom CFX egen utvecklade fondrobot som har visat sig vara fruktansvärt bra sen de startade upp bolaget för närmare 16 månader sen.

Skriv ett PM med dina kontakt uppgifter så hör jag av mig
Citera
2020-09-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Bedrägeri såklart ...

Källa på det?
Citera
2020-09-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
1. Är detta ens krypto?
2. Garanterat fuffens.

Japp, du betalar in i BTC, får tillbaka i BTC.

En viktig sak att komma ihåg här, innan man har all bakgrunds fakta , ska man vara väldigt passiv med att tacka nej till en möjlighet

Du väljer självklart var du spenderar dina pengar , jag är bara här för att informera samt de personerna som är intresserad av att veta mer , ska jag delge allting jag vet.
Citera
2020-09-29, 21:27
Alla dessa pyramidspel fungerar.
Tricket är att hinna dra sig ur i tid.

Första uttaget går fint och nästa och nästa
Sen säger det stopp..

Viktigast är att man är med i starten för då är man garanterad utbetalning.
Det är ju så dom skapar förtroende.

Sen får man som sagt hoppas på att man hinner med ett ordentligt uttag innan kuken drar iväg med alla pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in