Citat:
Ursprungligen postat av
UrgleGru
De senaste veckorna har utrymmet för M jämfört med SD i MSM blivit så extremt att det är svårt att dra någon annan slutsats än att det beror på att regimen hellre vill ha M än SD som största parti. Det fina är dock att de kanske biter sig själva i foten. Visserligen bromsar man SD men å andra sidan kan vi få en situation där både M och SD utmanar S om positionen som största parti. M får draghjälp av media att suga åt sig väljare från den ängsliga medelklassen samtidigt som arbetarklassen fortsätter migrera från S till SD.
Japp håller med.
Är bara rädd att om media/näringslivet vill ha M på topp innebär det troligtvis att M inte kommer samarbeta med SD efter valet utan antagligen återuppstår gamla alliansen eller gå till S.
Att Kristersson säger annorlunda biter inte på mig, jag tror han försöker ta röster från SD men kommer hugga dom i ryggen efter valet vid gott resultat.
Jag tror man gör ALLT för att hindra SD att få inflytande, till och med halvera partiet.
Därför jag uppmanar alla att fortsätta rösta SD. Vad har vi att förlora? Ett stort SD innebär att M inte har något val än att sätta sig i regering med SD.
Att både Reinfeldt och Kristersson går till attack mot Trump säger bara det en del. Om Kristersson hade kulor så hade han sagt att det får amerikanska folket avgöra och vi får göra det bästa av situationen efteråt, inte min roll att säga jag föredrar. Tycker det hade varit ett rimligt svar som media inte kunna huggit på för mycket.
Tänk på att eliten gynnas av Bidens politik med slavarbete i Kina, Trump kommer troligtvis sätta käppar i hjulet för detta och därför toppen vill ha Biden, även i Sverige.
Tänk på det vid valbåset.