2020-09-01, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Intressant att Kristersson föredrar Biden framför Trump.

Tror det delvis beror på att han vet att Trump anses korkad och rent av ondskefull av svensk media. Det är en onödig strid att ta att erkänna att man gillar Trump. Då är det enklare att önska att en dement krigshetsare tar plats i Vita huset. Det är en riskfri åsikt man aldrig behöver försvara...
2020-09-01, 22:49
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Tror det delvis beror på att han vet att Trump anses korkad och rent av ondskefull av svensk media. Det är en onödig strid att ta att erkänna att man gillar Trump. Då är det enklare att önska att en dement krigshetsare tar plats i Vita huset. Det är en riskfri åsikt man aldrig behöver försvara...

Dock splittrar han en stor del av högerväljare som ser Biden som en globalist, vilket han är, som förespråkar saker såsom öppna gränser och dylikt.

Det Kristersson hade kunna säga var:

”Jag förespråkar ingen, amerikanska folket vår välja och därefter får vi anpassa oss och göra det bästa av situationen”.

Neutralt med andra ord.

Jag får Reinfeldt Flashbacks av Kristersson som fan. Många politiskt insatta vet ju att media ljuger om Trump. Jag inklusive.

Så jag gillar verkligen inte detta. Jag kan inte heller veta om han menar det eller inte.

Edit: utöver det lyfter media fram Kristersson varje dag nu, ytterligare ett varningstecken att etablissemanget gillar Kristersson.
Senast redigerad av Haddock93 2020-09-01 kl. 22:58.
2020-09-01, 23:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Dock splittrar han en stor del av högerväljare som ser Biden som en globalist, vilket han är, som förespråkar saker såsom öppna gränser och dylikt.

”Jag förespråkar ingen, amerikanska folket vår välja och därefter får vi anpassa oss och göra det bästa av situationen”.

Neutralt med andra ord.

Jag får Reinfeldt Flashbacks av Kristersson som fan. Många politiskt insatta vet ju att media ljuger om Trump. Jag inklusive.

Så jag gillar verkligen inte detta. Jag kan inte heller veta om han menar det eller inte.

Edit: utöver det lyfter media fram Kristersson varje dag nu, ytterligare ett varningstecken att etablissemanget gillar Kristersson.
Tja...Det är ju för att Kristersson ÄR en Reinfeltare...och han famlar ordentligt och känner sig nog rätt obekväm idag när samhällsdebattens ändrats såpass. Det är ju rätt tydligt att han känner sig tvingad till att föra en mer konservativ politik som han inte är bekväm med.
2020-09-02, 01:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Neutralt med andra ord.

Kristersson är och har alltid varit en nyliberal globalist. SD skall inte lita på honom utan tvinga honom till underkastelse. SD måste vara så stort som möjligt men de måste också påverka M inifrån vilket de gör. Partiets gräsrötter radikaliseras snabbt och hamnar allt mer i otakt med gamlingarna i partiledningen. Om M gör någon allians-variant efter valet kan Ms väljarstöd kollapsa till under 10 %. Det vet nog Kristersson.

Etablissemanget gillar inte Kristersson men de vill hellre att M växer på missnöjet i landet än SD.
2020-09-02, 01:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
M & KD kommunicerar med SD via krypteringsappar.

De diskuterar, förhandlar och samtalar i riksdagens utskott dagligen när riksdagen är öppen. I SD säger de att klimatet är helt annorlunda än förra mandatperioden. Det behövs inga hemliga appar.
2020-09-02, 05:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Det stör mig lite att folk i den här tråden tenderar att underskatta S och överskatta SD rätt ordentligt. Tycker vi bör lära oss av de senaste valen trots allt kaos.

Ska jag vara helt ärlig så blir jag inte förvånad om vi i valet 2022 får ett resultat där SD: 20 M: 21 S: 26

Och som grädde på moset L: 4,0 MP: 4,1

Folk måste vara beredda på att 2022 kommer bli en riktigt stor besvikelse. Svenskar är fortsatt ett hjärndött pissfolk som inte bryr sig ett skit om landet och politiken. Inte ens om det brann däck och var upplopp och plundring framför sossen eller moderatens hus i något villaområde så hade personen fortsatt rösta som denne gjort.

Verkligheten är tyvärr inte att den vanlige svensken sitter och läser samhällsnytt varje kväll eller kommenterar i ren ilska emot utvecklingen i Sverige på aftonbladets kommentarsfält. Så länge svensken får sin lön den 25e och kan supa varje lördag så är denne nöjd.

När folk i denna tråd börjar prata om att SD ska få 23 procent, M ska få 23 och S ska få 23 så måste de ju inse att S aldrig i helvete hamna så lågt som på 23 procent och att M inte kommer göra någon stor ökning. SD kommer tyvärr enbart härja vid 20-sträcket.

Jag ber vid Gud att jag givetvis har fel.

Det optimala ur en realistisk synvinkel är att SD återigen tar väljare från S och M. De tar 2 procent från S och 2 procent från M. Förlusten för M kompenseras av att de tar 1 procent från L vilket ändå stabiliserar M på runt 18,5. S hamnar då på 26 procent vilket är min prognos för valet 2022. SD får då 21,5. KD tar 1 procent från C och hamnar på en stabil sjua.

Nyckeln är fortsatt att L och MP hamnar ur riksdagen för att garantera konservativ seger.

Håller med. Dvs man är realist. Just nu tex har C 7,5% av opinionen.

MP kan trilla ur 2022. Men de har klarat sig tidigare.

Fatta också vad 3,5 miljoner icke-svenskar av befolkningen spelar för roll. Överlag är många idioter som tror att M (mitt gamla parti) vill ta ledningen och göra Sverige bättre.

Att folk fortfarande tror på detta att rösta. Jag röstar nationellt bara för att de andra inte ska få dra nytta av privelegier som följer av att vara politiker. Något mer tror/hoppas jag inte på.
2020-09-02, 08:11
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kristersson är och har alltid varit en nyliberal globalist. SD skall inte lita på honom utan tvinga honom till underkastelse. SD måste vara så stort som möjligt men de måste också påverka M inifrån vilket de gör. Partiets gräsrötter radikaliseras snabbt och hamnar allt mer i otakt med gamlingarna i partiledningen. Om M gör någon allians-variant efter valet kan Ms väljarstöd kollapsa till under 10 %. Det vet nog Kristersson.

Etablissemanget gillar inte Kristersson men de vill hellre att M växer på missnöjet i landet än SD.

Ja men det jag inte gillar är att inte högern samlas och försöker vända den svenska synen på Trump.

Visst det kommer vara kontroversiellt till en början men om han vinner valet är det viktigt att vara på god sida av USA inför valet 2022.

Men Kristersson är en mes.
2020-09-02, 09:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Håller med. Dvs man är realist. Just nu tex har C 7,5% av opinionen.
MP kan trilla ur 2022. Men de har klarat sig tidigare.
Fatta också vad 3,5 miljoner icke-svenskar av befolkningen spelar för roll. Överlag är många idioter som tror att M (mitt gamla parti) vill ta ledningen och göra Sverige bättre.
Att folk fortfarande tror på detta att rösta. Jag röstar nationellt bara för att de andra inte ska få dra nytta av privelegier som följer av att vara politiker. Något mer tror/hoppas jag inte på.

Men 7,5 % är väldigt lite med tanke på att C står för en politik som hela alliansen hade under Reinfeldt. Så Cs politik fick 48,2 % i valet 2006 och är nu nere på 7,5 %. Ja man kan kanske räkna in L där men då har de har de mest rabiata globalisterna tappat 4/5-delar.

Det är ett paradigmskifte i svensk politik även om det är ett långsamt skifte. De 5 partier som styr nu hade i valet 2006 61,5 %!! Nu har de 5 partierna 51 % i OU. Och de backar.

Jag väljer 2006 för det var innan SD började få inflytande. Det visar att alla som bekämpar SD tappar i längden på det.

Mandatperioden 2010 till 2014 hade SD 94,3 % emot sig. Nu har de som sagt 51 % emot sig.
2020-09-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Det stör mig lite att folk i den här tråden tenderar att underskatta S och överskatta SD rätt ordentligt. Tycker vi bör lära oss av de senaste valen trots allt kaos.

Ska jag vara helt ärlig så blir jag inte förvånad om vi i valet 2022 får ett resultat där SD: 20 M: 21 S: 26

Och som grädde på moset L: 4,0 MP: 4,1

Långsiktigt är trendern ner för (S). När de tvingades ge upp sin hemliga polis, sluta med kollektivanslutning till partiet, och släppa TV monopolet på 90-talet så började de en rejäl nedåttrend. Den fortsätter men kraften lär gå ur förr eller senare.

Det är fortfarande så att (S) delvis lever på att korrumpera statsapparaten och lagarna. Se bara till en så enkelt sak som att (S) och Riksdagen vill förbjuda spel på kredit; men då givetvis med undantag för (S)-eget spelbolag A-lotteriet. Skulle riksdagen lyckas täppa till sådana kryphål som (S) använder för att säkra en finansiering som är överlägsen alla andra partier så tappar de ytterligare några %-enheter.

Frågan är bara hur långt de kan sjunka innan de väljare som är kvar faktiskt stödjer (S) utan att vara varken lurade eller oinformerade? Jag hoppas att det blir under 20% men det kan man inte veta.

Som jag ser det är samtliga (S)-väljare som arbetar och betalar skatt öppet mål för (SD) eller (M). Om man eliminerar den gruppen hur många är då kvar? 15%? Där är nog botten för (S) men det är orealistiskt att tro att vi kommer dit redan 2022. Är nog beredd att hålla med om att 26% för (S) inte alls är omöjligt i valet och att man skall akta sig för att tro på under 24% eller så utan att riskera besvikelse...
2020-09-02, 10:27
Medlem
freeriderXIIs avatar
Sverigedemokraterna skulle behöva någon ledande företrädare som syns mycket i media som har utomeuropeiskt invandrarpåbrå det skulle göra susen för partiets image. Om denne är vältalig och står för partiets budskap. Allt fler invandrare man talar med är förresten i princip för kraftigt sänkt invandring till Sverige och inser att även de tjänar socialt och ekonomiskt på att leva i ett samhälle där etniska svenskar är i majoritet, det var ju därför de eller deras föräldrar flyttade hit att Sverige var ett rikt västligt land, och där inte islam eller tredje världen tar över på strategisk nivå. Dock är den viktigaste gruppen för SD att vinna över fler av just svenska kvinnor, då behöver stigmat minskas ännu mer för att lägga sin röst på partiet. De vill känna sig goda och trygga när de röstar i valbåset. Hur man paketerar sitt budskap är lika viktigt som budskapet i sig när det gäller att nå denna grupp.
2020-09-02, 11:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Långsiktigt är trendern ner för (S). När de tvingades ge upp sin hemliga polis, sluta med kollektivanslutning till partiet, och släppa TV monopolet på 90-talet så började de en rejäl nedåttrend. Den fortsätter men kraften lär gå ur förr eller senare.

Det är fortfarande så att (S) delvis lever på att korrumpera statsapparaten och lagarna. Se bara till en så enkelt sak som att (S) och Riksdagen vill förbjuda spel på kredit; men då givetvis med undantag för (S)-eget spelbolag A-lotteriet. Skulle riksdagen lyckas täppa till sådana kryphål som (S) använder för att säkra en finansiering som är överlägsen alla andra partier så tappar de ytterligare några %-enheter.

Frågan är bara hur långt de kan sjunka innan de väljare som är kvar faktiskt stödjer (S) utan att vara varken lurade eller oinformerade? Jag hoppas att det blir under 20% men det kan man inte veta.

Som jag ser det är samtliga (S)-väljare som arbetar och betalar skatt öppet mål för (SD) eller (M). Om man eliminerar den gruppen hur många är då kvar? 15%? Där är nog botten för (S) men det är orealistiskt att tro att vi kommer dit redan 2022. Är nog beredd att hålla med om att 26% för (S) inte alls är omöjligt i valet och att man skall akta sig för att tro på under 24% eller så utan att riskera besvikelse...

Andelen immigranter som stödjer S ökar ju, gruppen som vill fortsätta att ta hit anhöriga eller personer som betalar för att vara anhöriga, och de tror felaktigt att S kan garantera deras bidrag. Så S kommer ha en ganska stor bar av ointelligenta bidragstagare men partiet kommer tappa inflytande och struktur när det blir invandrardominerat även bland företrädarna. De kommer inte längre vara en lika effektiv organisation när dagens sossar slutar vara aktiva. Mitt favoritexmepel igen FI. När Gudrun och andra välutbildade medelklasskvinnor blev undanträngda invandrarkvinnor och androgyna varelser som föddes som pojkar (På FB kanske ni skulle kalla dem soyapojkar?) så lämnade de svenska väljarna dem i sticket och partiet blev kaos. 3,1 % till 0,4 % på en mandatperiod (i EU-valet 2014 fick de 5,5 %!). Jämförelsen med FI är för att jag tror S är på väg i den riktningen både politiskt med klimat, feminism och asylinvandring i fokus, och med företrädare där invandrare kommer dominera partiet.

S tapp kommer inte bara gå till SD, arbetarväljarna börjar väl redan ta slut, men 5-10 % jämfört med 2018 års val kan nog till sist hamna hos SD. Där kanske vi är 2026.
2020-09-02, 11:18
Medlem
Femgänget i Demoskop 6:e december: 50.1 procent.

Femgänget i Demoskop 7:e augusti: 49.6 procent.

M-KD-SD i Demoskop 6:e december: 48.8 procent.

M-KD-SD i Demoskop 7:e augusti: 47.7 procent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in