Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Jag säger inte att Sverige kommer att klara sig bättre, ens i längden, jämfört med Norge eller Finland, för det vet vi inte, tack vare att det rör sig om en ganska trög klustersmitta, (förutom när superspridare är i farten), som verkar vara lätt att, tillfälligt, trycka ner
Men jag konstaterar bara att alla som skrivit i tråden att vi skulle få en fruktansvärd smittspridning under sommaren fick fel i det. Nu påstår istället, (samma debattörer?), att vi kommer att få en fruktansvärd smittspridning i Sverige till hösten.
Vi vet inte vad som kommer att hända under hösten. Vad ska man dra för slutsats av det?
En lämplig strategi kan vara: "Hoppas på det bästa, förbereda sig på det värsta".
Har Folkhälsomyndigheten förberett sig på möjligheten att smittspridningen ökar? Eller har Folkhälsomyndigheten fortsatt att vara kaxig, och hävdat att deras strategi är bra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Inför sommaren fanns det de i tråden som trodde att den svenska sjukvården skulle braka ihop. En dåre skickade t.o.m efter en syrgasapparat ifrån Kina. En annan dåre undrade om det var säkert att använda industriell syrgas!
Hånar du folk för att dom var bekymrade?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Så saknar alarmisterna och högerextremisterna i tråden, fullständigt, all moral?
Vad är en "högerextremist" enligt din uppfattning? Jag är invandringsmotståndare. Innebär det att jag är "högerextremist"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Har ni inte ens ett litet uns av självkritik?
Vem är det som skulle ha mest nytta av självkritik? (Jag tänker inte på några av skribenterna på Flashback.)