Citat:
Ursprungligen postat av
Fenvatnet
Det har jo ingenting å si om man skriver om man går god for det eller ikke. Det er jo du selv som til syvende og sist avgjør om du skal tro på det eller ei.
Det eneste du oppnår med å så tvil om folks innlegg, er at du dummer deg ut når informasjonen blir bekreftet, og da er det bare din egen troverdighet og integritet som blir svekket.
Jeg så flere ganger hvordan du angrep Minnimus, og stilte ledende spørsmål om at naboen hadde sagt det og det, og omtalte hennes innlegg som kjerringslarv og nabosladder.
Vi har flere insideopplysninger. Samtalen som gikk til kontordamen, samtalen som gikk til sønnen, TH har løpt etter en fyr med kniv, AE har vært utro, AE ble funnet forkommen i gata og kunne ikke gjøre rede for seg.
Det skal ikke være slik at man er nødt til å ha vedlagt link hver gang man måtte komme med en påstand om noe. Du får ta det som det er, og gjøre deg opp din egen mening.
Jeg har vært veldig i tvil om jeg skal bruke mer tid på voksenopplæring. Jeg har flere ganger forsøkt å forklare deg at det er helt greit bruke innsideinformsjon, videreformidle et rykte, spekulasjoner osv. Men da synes jeg man plikter å opplyse om at dette er udokumenterte påstander, rykter etc., men du presenterer konsekvent disse opplysningene som fakta. Dette har jeg påpekt gang på gang overfor deg. Hvis du har fulgt tråden, vil du se at jeg har stilt krav om dette også til andre profiler, så du kan ikke ha unngått å få med deg hva jeg mener om dette. Enten så later du som du ikke skjønner dette, eller så må forklaringen være at du er høyt hevet over de krav som stilles til andre på FB.
I dag har du beskyldt meg to ganger for å ha vært ufin mot Minnimus.
I ditt første innlegg sier du: "Du forsøkte også flere ganger å angripe Minnimus"
I ditt neste innlegg er forsøket blitt til flere faktiske angrep: "Jeg så flere ganger hvordan du angrep Minnimus."
Jeg kjente meg ikke igjen i disse påstandene, jeg kan rett og slett ikke huske noen av de påståtte angrepene. Jeg sendte derfor en pm til Minnimus om dette, og spurte om hun hadde følt seg dårlig behandlet av meg. Jeg spurte om hun kunne bekrefte eller avkrefte dette. Jeg skrev videre at jeg hadde et ønske om at besvarelsen skulle komme i denne tråden, ikke via pm. Jeg presiserte også at jeg ville ha dette svaret offentlig, også hvis svaret bekrefter dine påstander.
Minnimus har ikke vært aktiv på en stund, og hun har foreløpig ikke lest min pm til henne. Jeg oppretten min profil i mai måned , og via kontoen har jeg lest alle mine innlegg. Jeg finner ingen tegn på noen uoverstemmelser mellom Minnimus og meg. Jeg har ikke sitert henne, og hun har heller ikke sitert meg. Ved rask gjennomlesing, har jeg funnet ut at jeg har nevnt Minnimus to ganger. Begge gangene har jeg rost henne. Kan du tenke deg hva jeg roste henne for? Ikke det, nei. Minnimus fikk ros av meg for at hun presisterte at hun fremmet påstander som var innsideinformasjon, rykter, informasjon fra nær famile etc. Hun skjønte at det var viktig og skille mellom ubekreftede rykter og lignende, og dokumenterbare påstander.