2020-09-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Spørsmålet er vel hvorfor han ikke hyret inn egne etterforskere helt fra starten hvis han mente at politet var på villspor. Han kunne leid inn Tore Sandberg, Finn Abrahamsen og Ola Thune. Og hvorfor uteble dusør?

For det første: Jeg skrev «hvis jeg var TH».

Jeg tviler på at TH gjør noe av det jeg beskrev. Jeg tror TH er alt for tafatt til det.

TH er en liten ingeniør fra Hadeland som har hatt flaks og en vilje til å satse, og det har betalt seg, men han kommer aldri til å leie inn filmteam for å lage spillefilm og dokumentarer om den store politiskandalen.

Dette er også årsaken til at han ikke hyret inn etterforskere eller utlovet dusør.

Han trodde på norsk politi, helt til han til sist oppdaget at norsk politi ikke trodde på ham.
Citera
2020-09-02, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
For det første: Jeg skrev «hvis jeg var TH».

Jeg tviler på at TH gjør noe av det jeg beskrev. Jeg tror TH er alt for tafatt til det.

TH er en liten ingeniør fra Hadeland som har hatt flaks og en vilje til å satse, og det har betalt seg, men han kommer aldri til å leie inn filmteam for å lage spillefilm og dokumentarer om den store politiskandalen.

Dette er også årsaken til at han ikke hyret inn etterforskere eller utlovet dusør.

Han trodde på norsk politi, helt til han til sist oppdaget at norsk politi ikke trodde på ham.

Kunne sikkert blitt en god norsk krimfilm ut av dette. Sønnen kunne dessuten spilt seg selv i filmen, han er jo skuespiller og har spilt i flere filmer.
Apropos dusør. Er det ikke litt rart at han nå rett før kriposavhøret har utlovet dusør, og at tipsene skal gå til seg selv? Eller advokaten hans da. Hvis en eller annen tipser Holden og sier at han har lydopptak av TH som snakker om drapet på AE, og hvor liket er dumpet, hva tror du Holden gjør med det opptaket? Sender det til politiet?
Og er det ikke litt rart at TH rett før kriposavhøret plutselig sender beskjed til "kidnapperne" om at han ønsker å betale? Han sendte jo 10 millioner for å få livsten, noe som uteble, og så skal han da lang lang tid etterpå betale et stort beløp når hun høyst sannsynelig er død?
Citera
2020-09-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvorfor ber du ikke de som ihuga støtter th om dokumentasjon for alt de lirer av seg av udokumenterte påstander.

That was a good vending
Citera
2020-09-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Interessant at du påpeker dette. I denne tråden myldrer det av karakteristikker. Negative, selvfølgelig. TH er gjerrig, psykopatisk, hevngjerrig, narssisitisk, voldelig. TH har alle disse egenskapene, og listen er langt fra komplett. Disse karakteristikkene er ikke grepet ut av løse lufta. Nei, de kommer selvsagt fra folk som har inngående kjennskap til TH. Og de kjenner ikke bareTH, det florerer med negative karakteristikker av barna. Det er jo helt opplagt at man kjenner både TH og barna veldig godt. Det samme gjelder selvfølgelig de fleste vitner så langt i saken. Vitnene er troverdige. denne troverdigheten styrkes betraktelig, hvis de kan sette TH eller barna i et dårlig lys. Det stilles aldri spørsmål ved motivet for å vitne, om vitnet kan ha sin egen agenda etc. Og det er selvfølgelig ingen grunn til å stille spørsmål, hvorfor skal man det? Man kjenner jo disse vitnene, på samme måte som man kjenner TH og barna! Man kjenner også vitnene som har hatt omgang med TH og AEH gjennom flere tiår, vitner som ikke har noe negativt å si noe om TH. Disse vitnene kjenner man så godt, at man uten å blunke, kan fastslå at disse vitnene pr definisjon har betraktelig lavere troverdighet enn de førstnevnte vitnene.
Sånn er det bare!

Kanskje politiet kjenner TH aller best ?
Ikke sånn personlig men heller hva han er kapabel til.
Citera
2020-09-02, 22:54
Medlem
Har det vært rekonstruksjoner i S4 i dag da. Noen som vet? Noen lokale kanskje.
Citera
2020-09-02, 23:24
Medlem
Savner enkelte brukere her inne som hadde interessante inside-opplysninger og som var flinke debattanter.

Kunne også ønske det var mulig å velge vekk/skjule innlegg skrevet av enkelte TT-brukere her inne. De kverrulerer bare om uinteressante ting i en ellers spesiell og spennende sak.

Anyway.. Jeg husker da RU og TH ble arrestert at det ble nevnt i avisen at en mulig arrestasjon av gjerningsmann nr 3 kunne også skje snart. Det skjedde ikke. Lurer på hva som gjorde at de ventet. Måtte de samle flere beviser? Har de funnet nok nå? Hvem er det? Jeg heller mot VE siden han løy til politiet angående hva han gjorde på forsvinmingsdagen.
Citera
2020-09-02, 23:43
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollsic
Savner enkelte brukere her inne som hadde interessante inside-opplysninger og som var flinke debattanter.

Kunne også ønske det var mulig å velge vekk/skjule innlegg skrevet av enkelte TT-brukere her inne. De kverrulerer bare om uinteressante ting i en ellers spesiell og spennende sak.

Anyway.. Jeg husker da RU og TH ble arrestert at det ble nevnt i avisen at en mulig arrestasjon av gjerningsmann nr 3 kunne også skje snart. Det skjedde ikke. Lurer på hva som gjorde at de ventet. Måtte de samle flere beviser? Har de funnet nok nå? Hvem er det? Jeg heller mot VE siden han løy til politiet angående hva han gjorde på forsvinmingsdagen.

Interessante betraktninger. Jeg savner også flinke debattanter med litt inside info. Har også tenkt at VE var nestemann på lista. Men jeg tror planen ble forandret da de måtte slippe ut den siktede ektemannen og han kryptogutten.
Senast redigerad av Farkosten 2020-09-02 kl. 23:44. Anledning: Retting av setning
Citera
2020-09-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollsic

Ja, det var noen gode debattanter her inne før, og flere som hadde mye god informasjon. De ble hakket i småbiter av det jeg mener er betalte nett troll. Det gir ingen mening i å gjøre livet surt for seg selv, så de forsvant. Betalte nett troll er etter min mening fremdeles her, og kommer nok til å bli så lenge denne tråden eksisterer.
Dessuten dukket det opp en bruker som fisket ip adresser her inne, og det kan fort gjøre ting svært ubehagelig for en. Jeg kan også forestille meg at de har mottatt ubehagelige pms. Så da er det jo ikke så vanskelig å tenke seg at man vil fort ut, når hele tråden utvikler seg til et vepsebol.
Citera
2020-09-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Interessant at du påpeker dette. I denne tråden myldrer det av karakteristikker. Negative, selvfølgelig. TH er gjerrig, psykopatisk, hevngjerrig, narssisitisk, voldelig. TH har alle disse egenskapene, og listen er langt fra komplett. Disse karakteristikkene er ikke grepet ut av løse lufta. Nei, de kommer selvsagt fra folk som har inngående kjennskap til TH. Og de kjenner ikke bareTH, det florerer med negative karakteristikker av barna. Det er jo helt opplagt at man kjenner både TH og barna veldig godt. Det samme gjelder selvfølgelig de fleste vitner så langt i saken. Vitnene er troverdige. denne troverdigheten styrkes betraktelig, hvis de kan sette TH eller barna i et dårlig lys. Det stilles aldri spørsmål ved motivet for å vitne, om vitnet kan ha sin egen agenda etc. Og det er selvfølgelig ingen grunn til å stille spørsmål, hvorfor skal man det? Man kjenner jo disse vitnene, på samme måte som man kjenner TH og barna! Man kjenner også vitnene som har hatt omgang med TH og AEH gjennom flere tiår, vitner som ikke har noe negativt å si noe om TH. Disse vitnene kjenner man så godt, at man uten å blunke, kan fastslå at disse vitnene pr definisjon har betraktelig lavere troverdighet enn de førstnevnte vitnene.
Sånn er det bare!

Jeg har nok lest det meste og sitter igjen med mye av det samme inntrykket, men det ligger allikevel en sur eim i lufta her, noe skurrer fordi det gis aldri noen etterlatte inntrykk av at han er eller har vært en omsorgsfull og snill far, bestefar eller ektemann. Dette har hverken bevisverdi i seg selv eller gir ett godt nok grunnlag for å si at han pga dette må være en konemorder. Det er summen av alle indisier, bevis og alt vi ikke kjenner til som gir meg en større tro på TH sin skyld enn uskyld.

Indisier og bevis som f.eks ektepakten, skilsmissepapirer samt uttalelser i fra AEH sine nærmeste venninner, TH sin vrangvilje til å løse saken bidrar heller ikke i en positiv retning for hans del. Mange av de negative personkarakteristikker som er laget om TH må han selv tilskrives ansvaret for.

Det fremheves alltid hvor fantastisk AEH var, men aldri noe slikt jeg skriver om over når det gjelder TH. Ikke engang av hans støttespillere.

Søsknene hans var krystallklare på at ingen er skyldige til det motsatte er bevisst og at han ikke måtte forhåndsdømmes, men sa ingenting av en positiv art som kan bidra til å gi ett motsatt inntrykk. Ei heller i brevet fra yngste datter kan jeg lese noe som gir en positiv omtale av TH.

Vet vi at TH ikke er i politiets registre i fra før når det gjelder husbråk, vold eller andre saker? Kanskje det sammenfaller med tidligere eks-svoger sine forklaringer til politiet som er med på å underbygge hypotesen om stor voldskapasitet.

Fortielsen som dessverre mange i samfunnet er offer for spiller mulig også en rolle i denne saken. Folk vil helst ikke bry seg, men mange vet nok mye her og tenker sitt. Kanskje flere her på forumet har inngående kjennskap til familien som ikke taler TH sitt favør. Du forventer for mye hvis du mener de skal utgi informasjon som kan sette deres anonymitet på spill. Så får vi bare håpe at saken ser sin løsning slik at alle som er glad i AEH får en rettferdighet samt en mulig grav å gå til.

Før du eventuelt dissekerer innlegget samt ber om linker osv så tenk på AEH 2 ganger før du begynner å motbevise om hvorfor TH umulig kan ha gjennomført drapshandlingen.
Citera
2020-09-03, 00:12
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Det fremheves alltid hvor fantastisk AEH var, men aldri noe slikt jeg skriver om over når det gjelder TH. Ikke engang av hans støttespillere.
Søsknene hans var krystallklare på at ingen er skyldige til det motsatte er bevisst og at han ikke måtte forhåndsdømmes, men sa ingenting av en positiv art som kan bidra til å gi ett motsatt inntrykk. Ei heller i brevet fra yngste datter kan jeg lese noe som gir en positiv omtale av TH.

Et reflektert og godt innlegg. Nøyer meg nå med å dvele litt ved det jeg siterer.

Altså, jeg aner ikke om TH egentlig bare har vært snill, medfølende og hjelpsom, og alle rundt ham bare er utakknemlige. Han garanterte blant annet for etterbruken av Kvitfjell, sponset vel Koss, og har sikkert gjort en del bra også, som mange har hatt glede av. Det bare virker som han har vært særdeles knipen overfor sine nærmeste. Det kan igjen komme fra hans egen barndom, der det virker som det var trange kår.
Men jeg spør meg selv: Hvor lite hadde det ikke kostet ham å skaffe sønnen ei leilighet, kona en egen bil, velforeningen en pengegave eller noe lignende? Han ville fått en stjerne i boka av dem alle sammen, som han hadde hatt god bruk for nå.
Citera
2020-09-03, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det har jo ingenting å si om man skriver om man går god for det eller ikke. Det er jo du selv som til syvende og sist avgjør om du skal tro på det eller ei.
Det eneste du oppnår med å så tvil om folks innlegg, er at du dummer deg ut når informasjonen blir bekreftet, og da er det bare din egen troverdighet og integritet som blir svekket.
Jeg så flere ganger hvordan du angrep Minnimus, og stilte ledende spørsmål om at naboen hadde sagt det og det, og omtalte hennes innlegg som kjerringslarv og nabosladder.
Vi har flere insideopplysninger. Samtalen som gikk til kontordamen, samtalen som gikk til sønnen, TH har løpt etter en fyr med kniv, AE har vært utro, AE ble funnet forkommen i gata og kunne ikke gjøre rede for seg.
Det skal ikke være slik at man er nødt til å ha vedlagt link hver gang man måtte komme med en påstand om noe. Du får ta det som det er, og gjøre deg opp din egen mening.

Jeg har vært veldig i tvil om jeg skal bruke mer tid på voksenopplæring. Jeg har flere ganger forsøkt å forklare deg at det er helt greit bruke innsideinformsjon, videreformidle et rykte, spekulasjoner osv. Men da synes jeg man plikter å opplyse om at dette er udokumenterte påstander, rykter etc., men du presenterer konsekvent disse opplysningene som fakta. Dette har jeg påpekt gang på gang overfor deg. Hvis du har fulgt tråden, vil du se at jeg har stilt krav om dette også til andre profiler, så du kan ikke ha unngått å få med deg hva jeg mener om dette. Enten så later du som du ikke skjønner dette, eller så må forklaringen være at du er høyt hevet over de krav som stilles til andre på FB.

I dag har du beskyldt meg to ganger for å ha vært ufin mot Minnimus.
I ditt første innlegg sier du: "Du forsøkte også flere ganger å angripe Minnimus"
I ditt neste innlegg er forsøket blitt til flere faktiske angrep: "Jeg så flere ganger hvordan du angrep Minnimus."
Jeg kjente meg ikke igjen i disse påstandene, jeg kan rett og slett ikke huske noen av de påståtte angrepene. Jeg sendte derfor en pm til Minnimus om dette, og spurte om hun hadde følt seg dårlig behandlet av meg. Jeg spurte om hun kunne bekrefte eller avkrefte dette. Jeg skrev videre at jeg hadde et ønske om at besvarelsen skulle komme i denne tråden, ikke via pm. Jeg presiserte også at jeg ville ha dette svaret offentlig, også hvis svaret bekrefter dine påstander.
Minnimus har ikke vært aktiv på en stund, og hun har foreløpig ikke lest min pm til henne. Jeg oppretten min profil i mai måned , og via kontoen har jeg lest alle mine innlegg. Jeg finner ingen tegn på noen uoverstemmelser mellom Minnimus og meg. Jeg har ikke sitert henne, og hun har heller ikke sitert meg. Ved rask gjennomlesing, har jeg funnet ut at jeg har nevnt Minnimus to ganger. Begge gangene har jeg rost henne. Kan du tenke deg hva jeg roste henne for? Ikke det, nei. Minnimus fikk ros av meg for at hun presisterte at hun fremmet påstander som var innsideinformasjon, rykter, informasjon fra nær famile etc. Hun skjønte at det var viktig og skille mellom ubekreftede rykter og lignende, og dokumenterbare påstander.
Citera
2020-09-03, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Jeg har nok lest det meste og sitter igjen med mye av det samme inntrykket, men det ligger allikevel en sur eim i lufta her, noe skurrer fordi det gis aldri noen etterlatte inntrykk av at han er eller har vært en omsorgsfull og snill far, bestefar eller ektemann. Dette har hverken bevisverdi i seg selv eller gir ett godt nok grunnlag for å si at han pga dette må være en konemorder. Det er summen av alle indisier, bevis og alt vi ikke kjenner til som gir meg en større tro på TH sin skyld enn uskyld.

Indisier og bevis som f.eks ektepakten, skilsmissepapirer samt uttalelser i fra AEH sine nærmeste venninner, TH sin vrangvilje til å løse saken bidrar heller ikke i en positiv retning for hans del. Mange av de negative personkarakteristikker som er laget om TH må han selv tilskrives ansvaret for.

Vet vi at TH ikke er i politiets registre i fra før når det gjelder husbråk, vold eller andre saker? Kanskje det sammenfaller med tidligere eks-svoger sine forklaringer til politiet som er med på å underbygge hypotesen om stor voldskapasitet.

Fortielsen som dessverre mange i samfunnet er offer for spiller mulig også en rolle i denne saken. Folk vil helst ikke bry seg, men mange vet nok mye her og tenker sitt. Kanskje flere her på forumet har inngående kjennskap til familien som ikke taler TH sitt favør. Du forventer for mye hvis du mener de skal utgi informasjon som kan sette deres anonymitet på spill. Så får vi bare håpe at saken ser sin løsning slik at alle som er glad i AEH får en rettferdighet samt en mulig grav å gå til.

Før du eventuelt dissekerer innlegget samt ber om linker osv så tenk på AEH 2 ganger før du begynner å motbevise om hvorfor TH umulig kan ha gjennomført drapshandlingen.

Jeg begynner med det siste: Jeg har aldri hevdet at TH er uskyldig. Jeg har derimot skrevet opptil flere ganger at jeg var overbevisst om at TH var skyldig, men at jeg nå er usikker på dette. Dette skrev jeg til Moschata, så sent som natt til igår.
Videre: Jeg er klar over at folk som kjenner TH, kan vite ufordelaktige om TH, men at folk kvier seg for å snakke om dette. Ja, det er mulig, men ifølge enkelte i tråden, så gir de inntrykk av å mengder av ufordelaktige opplysninger om TH. Det er derfor jeg ber enkelte om å besinne seg Det er veldig lettvint å slenge ut påstander om psykopati, narsissme osv, nettopp fordi ingen i tråden kan ha noen sikker formening om at dette stemmer. Det er like uforpliktende som å opplyse om at nå har jeg fått en pm om dit og en pm om datt. Hvis Th er tidligere registrert politiets registre i fra før når det gjelder husbråk, vold eller andre saker, så er jeg overbevist om at media forlengst hadde omtalt dette. Når det gjelder søskenene til TH som ble intervjuet på TV2, tror jeg dette klippet var kraftig redigert. Det var helt tydelig at det var en vanskelig situasjon for begge, og klippet viste to mennesker som virket helt uforberedt på hva de skulle si. Forholdvis eldre mennesker, har aldri vært i en intervju, dette skulle attpåtil vises i de tusen hjem. Dette var så ubehjelpelig at jeg hadde vondt av dem. Vi har egentlig hørt minimalt om hva barna synes om sine foreldre og oppveksten. Dette skyldes selvsagt denne isfronten mellom politiet og familien, de mener sannsynligvis at politiet har lekket opplysninger til media, og pga dette så fler de seg dårlig behandlet av media. Jeg kan skjønne dette sinnet mot media, men jeg synes barna har valgt en håpløs strategi i forhold til media. Mye kunne sett anderledes ut, hvis barna tidlig i saken hadde gått ut i media. Men det blir veldig feil, når enkelte tolker mangelen på samarbeid, som en bekreftelse på barna har noe å skjule.
Jeg håper inderlig at saken blir oppklart, men som jeg også har skrevet tidligere: Jeg synes indisierekken er veldig svak. Jeg blir ikke overrasket om saken blir henlagt.
Senast redigerad av Iditarod 2020-09-03 kl. 01:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in