2020-09-02, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Så nu har du hittat en ny vinkel. Det är männens fel. Primärt då de svenska kan man väl anta. Annars finns det en del filmmaterial från kravallerna där vuxna kvinnor glatt stämmer in i den judefientliga sången som b.l.a handlar om muhammeds svärd. I ett annat så syns en medelålders kvinna ropa upphetsat för att driva på demonstranternas våldsamhet.

Klarar man inte av en stark yttrandefrihet, som b.l.a innebär att man får kritisera en religion till den grad att man t.o.m får bränna upp någon religions "heliga" bok, kanske den personen bör fundera på om han/hon ska bo kvar här överhuvudtaget. Trots allt så är det en stor majoritet av oss som gillar den stora frihet som vi åtnjuter. Så någon ändring kan då denne individ inte räkna med. Vore det då inte en lösning att han/hon flyttade till ett land som strikt styrdes efter de islamska principerna??. Jag menar, då behöver man inte "utsättas" för något som helst negativt kring sin religion och kommer förmodligen att må mycket bättre.

Det är ingenting nytt och är alltid är männnen som är problemet. Finns mycket studie på det. Det är svenskar som dra islamkortet och hur islam är islam är våldsamma men i själva verket handlar om man hatar dem lever på bidrag. Såna folk vill att pengarna ska gå till dem.
Är det ingen religionsfrihet i Sverige? Kritiserar man islam och tycker att det inte hör i Sverige, så vart är religionsfrihet?
Men du har du något gemensamt att styra ett land från din egen tron. Så jag ser inget skillnad mellan dig och deras politiker...
Citera
2020-09-02, 15:13
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klishaya
"Idag har jag varit på Sveriges Ambassad i Köpenhamn och begärt utredning gällande att jag har rätt till svenskt pass. Vi planlägger stora demonstrationer i Stockholm lördagen den 12. September 2020"

- Rasmus Paludans snapchat för 1 timmar sen.

Stolle.

vadå stolle ? han har ju rätt till svenskt pass ditt flarne han har fortfarande inte begått något brott i sverige som ger polis rätt att neka honom inträde i 2 år. Helt sjukt ju.. varför inte utvisa dom 300 orcher som spred kaos ?det visar bara att paludan hade rätt om dessa människor.

nu är det visst hets mot folkgrupp spela fotboll med en koran... så en bok är ett folkslag nu ?? total idioti....
Citera
2020-09-02, 15:36
Medlem
Thundercocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rj1992
Vart är din källa?
Nej det är tyvärr endast män som uppför sig så

Vad är det du vill ha källa på? Läser du inte nyheter?

Det är främst kvinnor som uppfostrar barnen bland muslimer, i enlighet med islam, så då är det främst islam och kvinnor som bär skulden. I kravallerna fanns även kvinnor.
Citera
2020-09-02, 16:06
Medlem
Pusts avatar
Citat:
I länken som du har skickat står det inget om brott i muslimska länder.
Men det är kanske så men det finns andra faktorer som påverkar detta tex fattigdom är till största delen (jättelite religion) och så händer det när man har män som styr landet, som bry sig bara om makt och förmögenhet och inte om folket.
Detta är fakta att brott begås mest av män i ALLA länder. Du kan hitta hur mycket statistik och studie på detta. Så detta tror jag att män söker sig till makt och förmögenhet, och kanske är omogna?
Annars vet jag inte varför dem flesta män uppför sig så.

Brott i Sverige begår inte mest av muslimer.
De som dominerar bland de misstänkta utrikesfödda är dock nordbor, då personer från Finland, Norge, Danmark och Island utgör ca 5 procent av de misstänkta (eftersom de dominerar bland utrikesfödda i Sverige), medan personer från exempelvis Nordafrika utgör 0,7
procent.

https://www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/

Sverige för ingen officiell statistik på etnicitet och med minst en förälder född i Sverige är man svenskfödd. Vid det här laget finns det säkert en hel del icke-svenskar vilka räknas som svenskfödda i statistiken.
Citera
2020-09-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thundercock
Vad är det du vill ha källa på? Läser du inte nyheter?

Det är främst kvinnor som uppfostrar barnen bland muslimer, i enlighet med islam, så då är det främst islam och kvinnor som bär skulden. I kravallerna fanns även kvinnor.
Jag läser nyheter och står inget om det. Det är bara persons handlingar som som bär skulden och inget att skylla på kvinnor. Det är män som finns flera studier om det.
Jag vill ha en källa som påstår att det kvinnor och islam. Kom med pålitliga fakta och inte med något som du ha hittat på.
Senast redigerad av rj1992 2020-09-02 kl. 16:53.
Citera
2020-09-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Sverige för ingen officiell statistik på etnicitet och med minst en förälder född i Sverige är man svenskfödd. Vid det här laget finns det säkert en hel del icke-svenskar vilka räknas som svenskfödda i statistiken.

Men det finns statistik på män. Och detta indikerar inte att det är mest muslimer som begår brott som du påstå.
Senast redigerad av rj1992 2020-09-02 kl. 16:50.
Citera
2020-09-02, 17:00
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Men det finns statistik på män. Och detta indikerar inte att det är mest muslimer som begår brott som du påstå.

Min länk sade att människor med lägre IQ är mer kapabla till att begå våldsbrott och den forskning av Lynn/Vanhanen som jag hänvisade till antydde att muslimer hade en lägre IQ än svenskar. Annars får du gärna lägga upp studier som visar att muslimer och därmed upploppsmakarna har tresiffrigt IQ i genomsnitt eller att våldsbrott inte är kopplat till lägre intelligens.
Citera
2020-09-02, 17:13
Medlem
Thundercocks avatar
Citat:
Brott i Sverige begår inte mest av muslimer.
De som dominerar bland de misstänkta utrikesfödda är dock nordbor, då personer från Finland, Norge, Danmark och Island utgör ca 5 procent av de misstänkta (eftersom de dominerar bland utrikesfödda i Sverige), medan personer från exempelvis Nordafrika utgör 0,7
procent.

Från BRÅ's utredning som Jerzy Sarnecki tolkar och refererar till:
"Andelen utrikes födda som registrerats som misstänkta för våldtäkt var 4,5 gånger högre än andelen registrerade bland dem med svenskfödda föräldrar. När det gällde misshandel mot obekant man var deras andel 4 gånger högre." Sidan 19.

Detta stämmer bra med studien, som bla kördes i SVT, som sa att 40% av överfallsvåldtäkterna i Sverige begås av folk från Mellanöstern. Samma studie kom väl fram till att 5% av våldtäktsmännen var från övriga Norden? Totalt sett bör ju muslimer, eller barn uppväxta under muslimsk/arabisk kultur, stå för minst 50% av överfallsvåldtäkterna i Sverige.

Vidare låter det såhär i BRÅ's studie:
"Den registrerade brottsligheten varierar mellan grupper födda i olika länder. Det finns dock inget klart uttalat mönster i denna variation. Tendensen tycks dock vara att de som är födda i ett västeuropeiskt land (med undantag av några länder i södra Europa), ett sydostasiatiskt land och i USA har den lägsta registrerade brottsligheten. De som är från Nordafrika och Mellanöstern har den högsta registrerade brottsligheten." Sidan 21.

Det är alltså inte så att muslimer står för majoriteten av brott som begås. Det är den stora överrepresentationen som är problemet. Detta är ingen socioekonomisk fråga utan beror helt och hållet på vilka normer och moral föräldrarna besitter. En klen tröst är att det är många gånger värre i muslimska länder.
Senast redigerad av Thundercock 2020-09-02 kl. 18:10.
Citera
2020-09-02, 17:25
Medlem
Kritik av Islam är en sak som också innebär att se på världen och inse att om man har massa barn som ej-muslim så gör man en god sak i kampen mot Islam. Fast också att vägra skägg som muslimerna gjort till en så tydlig muslimsk grej att ha, särskilt i dagsläget när man försöker ersätta den västerländska civilisationen med den islamska civilisationen i väst från olika håll.
Att bränna en Koran där det står att man ska dödas, enligt någon mystisk religiös varelse som man inte exakt vet om denne existerar, är inte alls en konstig reaktion. Det är snarare ganska normalt i dagsläget med all action i tv och datorspel där man inom lagens gränser tänker i banor som att spränga sina fiender e.t.c.. En bok kan det inte vara olagligt att bränna och om någon tycker att man ska ha respekt för en folkmords-startare som Mohammed (krigsaraben från Arabien som startade Islam) då borde den personen utsättas för åtminstone kritik. Det är också viktigt att minnas alla offer för imperialistisk-Islam i Sverige och andra länder. Tänk på alla som dött för att stoppa muslimska trupper och tänk på alla civila dödade offer och de som blivit våldtagna av muslimer. Det är extrema fall och de får inte glömmas för soldaterna slogs för att inte en maktlysten arab med sin armé ska ta över jorden och de civila offren kanske gjorde också något motstånd mot Mohammed när de levde vilket i sådana fall var bra.
Citera
2020-09-02, 17:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Brott i Sverige begår inte mest av muslimer. De som dominerar bland de misstänkta utrikesfödda är dock nordbor, då personer från Finland, Norge, Danmark och Island utgör ca 5 procent av de misstänkta (eftersom de dominerar bland utrikesfödda i Sverige), medan personer från exempelvis Nordafrika utgör 0,7 procent.

De där siffrorna avser slutet av 90-talet och början av 2000-talet. Åren 1997-2001. Kommer från denna rapport (som publicerades år 2005):

https://www.bra.se/publikationer/arkiv/publikationer/2005-12-14-brottslighet-bland-personer-fodda-i-sverige-och-i-utlandet.html

Siffrorna är helt irrelevanta idag - nästan 20-25 år efteråt. Vi har haft en våldsam invandring från Mellanöstern och Afrika sedan dess. Samtidigt som t.ex andelen finnar i Sverige minskat kraftigt.

Siffrorna avser en svunnen tid. Ett annat Sverige.

Citat:
År 2000 fanns det 1 003 798 utrikes födda i Sverige och de utgjorde 11,3 procent av befolkningen. I slutet av 2018 var det 1 955 569, eller 19,1 procent.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/drygt-tva-miljoner-utrikes-fodda-i-sverige-fler-an-nagonsin-tidigare
Senast redigerad av -Info- 2020-09-02 kl. 17:44.
Citera
2020-09-02, 17:51
Medlem
Thundercocks avatar
Citat:
Jag läser nyheter och står inget om det. Det är bara persons handlingar som som bär skulden och inget att skylla på kvinnor. Det är män som finns flera studier om det.
Jag vill ha en källa som påstår att det kvinnor och islam. Kom med pålitliga fakta och inte med något som du ha hittat på.

Allmänbildade människor vet att uppfostran påverkar barn i mycket stor grad. Hjälper eller stjälper. Kvinnan har nästan uteslutande störst påverkan på hur barn uppfostras i ett parförhållande. Litteratur och studier hittar du på nätet, men tillhör allmänbildningen i Sverige.

Islam är både en religion och ett sätt att leva, så påverkan är mycket stor. Menar du tex att IS-barnen, som ingen nation vill ha, är uppfostrade av män? Det verkar vara så att det är just frånvaron av mannen i uppfostran som gör barn till kriminella. Så ser det iaf ut i den svarta kriminella delen av befolkningen i USA.

Som -Info- skriver, så ser siffrorna mycket värre ut efter den stora muslimska invandringsvågen.
Senast redigerad av Thundercock 2020-09-02 kl. 18:15.
Citera
2020-09-02, 17:55
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Varför ska man inte förändra lagen till ett bättre? Fängelse i Sverige är som hotel som jag tycker att det bör förändras. Så du vet jag är 1/4 svensk och är född här.
Om du tycker att utvisa kriminella så bör man inte ändra svenska lag? Håller med dig om detta. Tycker också utvisa svenska kriminella till Afrika eller något land så att Sverige blir kriminelltfri land.
Nej man behöver inte kränka något och saken kunde hanteras på annat sätt.
Eh, jag har ett jobb och är utbildad så jag förstå inte vad du vill komma fram till.

Varför ska vi skicka våra sopor till andra länder och låta dem förstöra Afrika? Vanlig praxis är ju att sätta sina kriminella medborgare i fängelse medan man utvisar de utländska efter avtjänat straff. Men du är givetvis välkommen att komma med förslag på hur Sverige kan bli bättre och jag var lite sträng mot dig för du inte nämnde varför kriminaliteten har skenat iväg de senaste åren. Utan den skenande kriminaliteten hade vi aldrig varit i den här situationen där alla skriker efter hårdare straff.

Du har också en poäng angående kränkningar. Politikerna hade kunnat lösa problemen innan alla jublade över koranbränningar. Tyvärr gjorde de ingenting åt problemen och därför är koranbränningar en sista utväg för att tvinga politikerna att lösa problemen. Att ha områden med 80% arbetslöshet och kriminella gäng som får härja fritt är som bäddat för kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in